stor avd

toffen

Forumet er livet
flere som skal bytte til stor avd etter sommeren?

gruer meg litt jeg, på an igjen med å være minst liksom........ fikk brev fra stor avd med ting de gjerne ville vi skulle øve på i sommer :
slutte med smokk, slutte med bleie, slutte å sove, kle på og av seg selv................ på to mnd liksom.
Nei, det skjer nok ikke. De får tåle å bytte en bleie eller to altså!!!
ikke vi som har laget reglene om at ungene skal bytte det året de fyller tre [:'(]

Madeleine begynner i b.hage i august,så hun begynner rett på stor avd.. MEN..de skal legge om barnehagen fra høsten og ha KUN 0-6 årsavdelinger/baser.. Er virkelig spent på hvordan det kommer til å gå..

ORIGINAL: Mowa

William skal ikke flytte på stor avd før etter jul. Barnehagen vil ikke flytte ham før, siden han er født sent på året. Samme gjelder for alle som er født etter august. Synes det er heeeeelt greit. Siste året på liten avd skal brukes til og tilvenne ham til stor avd... supert[:D]

hadde ett håp om dette jeg og, men de var så mange som var født sent på året at det ble så tap for barnehagen økonomisk [:'(]

Thea begynte på storbarnsavdeling for 2 mnd siden..hun stortrives der[:D] hun får jo være myyyye ute, noe hun elsker[:D] synes også språket hennes e blitt bedre og bedre etter hun begynte der..hun går heller ikke på do,men hun vil hele tiden,men kommer ingenting da..¨så håper det kommer etterhvert..tror hun liker godt å leke med de store ungene[:D]

ORIGINAL: Mrs.Shaanett

Bytter avdeling her også,men til en avdeling 3-4 år..

Så greit da, var sånn det skulle vært............ her blir det 3-6. Men mange er jo ikke 3 engang når de begynner

Emilie begynte på stor avd allerede i januar, litt delte meninger om det... (ble gjort fordi bhg var ny høsten 08 og den ble startet opp da med 1 stor avd og 4 små - nå er det 3 store og 3 små avd.)

Emilie har ikke sovet på dagen i bhg siden jul (og sluttet å sove på dagtid i helgene ifjor høst) - og det er så mye lettere å legge henne![:)]

Ane skal også begynne på stor avdeling i august. Hun er ganske klar, har slutta med dagkvil, tutt og bleier. Har vært noen timer sammen med de på den store avdelingen nå i sommer så hun vet hva hun går til [:)] Hun gleder seg, selv om det er litt skummelt.

Liisa begynte rett  på storavdelingen da hun begynte i august forrige høst. Det har gått alldeles strålende, de var to jenter på samme alder. Hun har et veldig godt språk, og bleieslutten fikk vi "gratis" i mars/april. Bestevenninen som er noe eldre var inspirasjonen, og det har gått over all forventing. [:D]

Mine to beg i bhg i august for første gang[:)]Det er kun en avdeling i bhg,og det er 0-6 år.Går nok helt fint med dem.Håper å få til bleieslutt på dem snart..men går smått[:)]

Back
Topp