Stor aldersforskjell

Lyh

Glad i forumet
Septembermødre <3
Novemberbarna 19
Om du har flere barn, hvor stor vil alderforskjellen bli? Hva er aldersforskjellen på de du allerede har? Og om du planlegger flere, hva er ditt ønske om aldersforskjell?

Om alt går bra, blir det 5 år i mellom mine to. Er fordeler og bakdeler med aldersforskjellen vil eg tru.

Har du fordeler/ ulemper å dele ift aldersforskjellen mellom dine barn?

Vi håper vi får nummer 2 ca 2-3 år etter første. Selv er det 2,5 år mellom meg og min storebror, og litt over 3 år til min lillesøster. Og har syntes denne aldersforskjellen har vært veldig fin.
Mens min samboer har en søster som er 5 år eldre, og har følt mye på at hun alltid var så mye eldre. Så de hadde ikke en nær kontakt før han var nærmere 18. Så han ønsker at våres barn skal være tettere. :)

14 års aldersforskjell! I praksis blir det to enebarn. Fordelen er at jeg slipper å lete etter barnevakt om noen år :D

Mini vil være litt over 2,5 år når nummer 2 kommer (om alt går bra selvfølgelig), og synes egentlig det er greit mellomrom. Det er akkurat 2 år mellom meg og min storebror, og vi har hatt både fordeler og ulemper med det (bursdag samme dag, så var ikke like kult å alltid feire bursdag sammen), men så er det 5 år mellom meg og lillebroren min og 11 års forskjell mellom meg og søsteren min, og de har jeg absolutt ikke den samme nære kontakten med, vi er jo nesten i forskjellige generasjoner føler jeg...

Her blir det 3,5 år mellom dem.

Selv er det 2 år mellom meg og storebroren min, og 4 år mellom meg og lillesøsteren min. Og jeg har et mye bedre forhold til lillesøsteren min. Så tror at kanskje kjønn, interesser osv har mye mer å si enn alder på barna.
Men såklart, når vi var yngre hadde nok aldersforskjellen en del mer å si, og det var nok en lang periode hvor hun bare var den bortskjemte, irriterende lillesøstra :hilarious:

Blir nesten 5 år mellom storebror som er født i slutten av desember og den lille som kommer i november. :D

Jeg regner med at gutter vil snart være en greie for dattera på snart 14. Satser også på at nr. 2 virkelig poengterer overfor henne hvorfor prevensjon er en fin ting xD

Jeg har 3 barn. Født 2008,2009 og 2018. Venter en til i november så det blir ca 10 år mellom mine 2 "kull" tror det er fordeler og ulemper med alt, men min erfaring er at dem får veldig mye glede av hverandre når dem er tette, også ser jeg nå hvor Morro de eldste syntes det er med den minste og hvor stas den miste syntes det er med de eldste. Han bare lyser opp når han ser dem❤
Men det er selvfølgelig stritt til tider. Husker jeg syntes det var tøffest når de eldste var 2 og 3 år.
Fant fort ut at rutiner og planlegging var viktig, og dele seg litt så hvert barn får litt alene tid med foreldrene sine ❤

Har en på 12 og ei på 4 når neste kommer. 4 åringen elsker storebror. De har et kjærlig forhold, men leker ikke så mye sammen.
Derfor håper jeg nå neste som kommer får mer glede av 4 åringen og at de kan leke sammen med tiden :)

Mellom første og andre er det 1 år og 4 måneder. De er født 2013 og 2014. Har termin 06.nov så da blir det 5 år og 5 måneder mellom yngste og eldste:p

Første og andre er som lim:Heartred De har hverandre heletiden, alltid en lekekamerat:love2 Har vist seg veldig heldig når vi reiser på ferie, og de ikke kjenner noen.

Storesøster har sakt flere ganger at hun ønsker seg en søster/bror til:p Gleder meg veldig til å fortelle:hilarious:

Det vil være 1 år og 9 mnd mellom våre.
Er selv tett (1,5 år) med lillesøstra mi, og vi er veldig nære :)

Har tanker om en nr. 3 også, men da kommer vi til å vente noen år (men ikke mer enn 5, for da destruerer St. Olavs embryoene) :)

hehe.. Ja ikke sant :) hvordan reagerte 14åringen?
Regner med at effekten slår inn nå mot jul :) hun friket forøvrig da vi fortalte om at vi prøvde på søsken til henne. Vi gikk gjennom ivf og fant ut at det var bedre å si i fra enn å snike seg rundt, for dattera er flink til å fange opp om noe er muffens... men etter en dag med utfriking har det gått greit. Jeg fortalte om positiv test og hun var ok med det.

Her blir det 3 års forskjell på den lille som kommer og storebror :) Tenker det blir veldig passe forskjell. Både jeg og mannen har søsken som er en del eldre enn det, men ser vel både fordeler og ulemper ved alt :)

Blir 5 års forskjell på eldste og spira i magen, og nesten 3 år på mellomste og spira:D

Back
Topp