Vanskelig når vi ikke har pengene uansettSpurt St. Olavs?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vanskelig når vi ikke har pengene uansettSpurt St. Olavs?
Vanskelig når vi ikke har pengene uansett![]()
Jamen har joDu trenger jo (omtrent) ikke penger da? Det er offentlig sykehus (St. Olavs Trondheim). Da får du dekket (mesteparten av) reiseutgifter av pasientreiser, og medisiner får du jo refundert for ditt tredje forsøk og du betaler kun 1500 kr for ditt tredje offentlige forsøk?
De har andre regler om 40 år enn Haukeland, les mitt første innlegg. Du må bare få sendt henvisning NÅ! Før du fyller 40 år. Dra til fastlegen i morgen.
Informasjon om St. Olavs her: https://stolav.no/avdelinger/kvinne...tetsseksjonen#les-mer-om-fertilitetsseksjonen
Les "Inntakskriterier" for å finne det jeg limte inn om aldersgrense.
Du finner også henvisningsskjema til fastlegen der, så fastlegen kan fylle ut riktig så det ikke blir noe kluss med henvisningen når du har så dårlig tid.
Så kan fastlegen din skrive at eneste grunnen til at du ikke fikk ditt 3. forsøk var at nåværende klinikk har grense nøyaktig på fødselsdato, men at du ellers et vurdert å være i fysisk stand for IVF. Og at du derfor benytter fritt sykehusvalg nå.
jamen har jo ikke penger til medisineneDu trenger jo (omtrent) ikke penger da? Det er offentlig sykehus (St. Olavs Trondheim). Da får du dekket (mesteparten av) reiseutgifter av pasientreiser, og medisiner får du jo refundert for ditt tredje forsøk og du betaler kun 1500 kr for ditt tredje offentlige forsøk?
De har andre regler om 40 år enn Haukeland, les mitt første innlegg. Du må bare få sendt henvisning NÅ! Før du fyller 40 år. Dra til fastlegen i morgen.
Informasjon om St. Olavs her: https://stolav.no/avdelinger/kvinne...tetsseksjonen#les-mer-om-fertilitetsseksjonen
Les "Inntakskriterier" for å finne det jeg limte inn om aldersgrense.
Du finner også henvisningsskjema til fastlegen der, så fastlegen kan fylle ut riktig så det ikke blir noe kluss med henvisningen når du har så dårlig tid.
Så kan fastlegen din skrive at eneste grunnen til at du ikke fikk ditt 3. forsøk var at nåværende klinikk har grense nøyaktig på fødselsdato, men at du ellers et vurdert å være i fysisk stand for IVF. Og at du derfor benytter fritt sykehusvalg nå.
Jamen har jo
jamen har jo ikke penger til medisinene
Får ikke lånDe får du refundert fra HELFO, så de kan du jo ta opp lån på evt.? Men jeg trodde du ikke fikk ditt tredje forsøk siden de var stengt på Haukeland i juli; men da misforstod jeg? Du hadde uansett ikke tenkt til å ha tredje forsøk der selv om du hadde fått fortsette? Da beklager jeg. Jeg trodde utfordringen var at Haukeland kastet deg ut pga du fyller 40 år etter juli.
Får ikke lånog har ikke de pengene
så da blir det vannskelig

Jo takk, kan jo alltid høre med deKredittlån e.l. ville du nok fått når du kan dokumentere at HELFO vil betale tilbake.
Om du har noen sjanse til å spare opp pengene burde du sende henvisning, det er nok uansett en del måneders ventetid, og det er absolutt siste sjansen du får til å få et "gratis" forsøk til.Skjønner jo at det ikke går om det virkelig er 0 kr på konto altså.
Men du er ikke for gammel for offentlig behandling enda, selv om Haukeland er strenge. Greit for andre å vite også, man kan fortsatt få behandling etter 40 årsdagen.
Lykke til uansett veien videre!![]()
Jo takk, kan jo alltid høre med de
Jaja men kan jo alltid gjøre det da..Om du i det hele tatt vurderer muligheten: Send henvisning med fastlegen i morgen. St. Olavs tar sannsynligvis sommerferie snart, og de MÅ ha mottatt henvisningen din før du fyller 40 år.Så send heller henvisning og om du finner ut at det blir helt umulig med forsøk - avbestill når du får time i posten. Sånn, da skal jeg ikke mase på deg mer!
![]()
Jaja men kan jo alltid gjøre det da..
prøver og ringe til legen i morgen
Takk for gode råd ( selv om vi ikke vet hvordan man skal skaffe de pengene da)

Jaja men kan jo alltid gjøre det da..
prøver og ringe til legen i morgen![]()
Takk for gode råd ( selv om vi ikke vet hvordan man skal skaffe de pengene da)
Akkurat no så får ikke jeg lån eller kredittkortJeg hadde gjort som Eiddwen skriver og søkt St.Olavs så fort som mulig!! Så hadde jeg søkt om et kredittkort, brukt det til medisiner og betalt ned tvert jeg fikk igjen penger fra Helfo! Lykke til![emoji5][emoji5]
Er det st Olavs i Trondheim??Jeg hadde gjort som Eiddwen skriver og søkt St.Olavs så fort som mulig!! Så hadde jeg søkt om et kredittkort, brukt det til medisiner og betalt ned tvert jeg fikk igjen penger fra Helfo! Lykke til![emoji5][emoji5]
Er det st Olavs i Trondheim??
Måtte bare være helt sikkerSt.Olavs er i Trondheim ja[emoji5]
pga vi ikke har råd til det... 
Måtte bare være helt sikker
Har sendt mld til legen ... men er og redd for ett ja hos st Olavspga vi ikke har råd til det...
Har en Mail jg kan skrive, men det er liksom siste sjangs, selv om jeg vet at de er veldig strenge![]()
Hadde fått siste forsøk hadde det ikke vært pga sommer stengt i juliDu må mase på fastlegen din om at dette virkelig haster nå, pga din alder og sommerferiestengt på St. Olavs snart. Pass på at legen din går inn på nettsiden jeg ga deg link til, så det blir riktig henvisningsskjema legen din fyller ut. Og be legen få med at du er vurdert å være i stand til IVF-behandling, bare at Haukeland stanser nøyaktig på 40-årsdagen. For St. Olavs vurderer hver kvinne individuelt for IVF etter fylte 38 år.
Og angående reise til St. Olavs så kan du få en god del refundert av pasientreiser, så ta kontakt med de etter hvert om det blir aktuelt.
Lykke til!
Også fikk jeg ikke time hos legen før den 14 neste ukeDu må mase på fastlegen din om at dette virkelig haster nå, pga din alder og sommerferiestengt på St. Olavs snart. Pass på at legen din går inn på nettsiden jeg ga deg link til, så det blir riktig henvisningsskjema legen din fyller ut. Og be legen få med at du er vurdert å være i stand til IVF-behandling, bare at Haukeland stanser nøyaktig på 40-årsdagen. For St. Olavs vurderer hver kvinne individuelt for IVF etter fylte 38 år.
Og angående reise til St. Olavs så kan du få en god del refundert av pasientreiser, så ta kontakt med de etter hvert om det blir aktuelt.
Lykke til!
Jeg ser ingen link jegDu må mase på fastlegen din om at dette virkelig haster nå, pga din alder og sommerferiestengt på St. Olavs snart. Pass på at legen din går inn på nettsiden jeg ga deg link til, så det blir riktig henvisningsskjema legen din fyller ut. Og be legen få med at du er vurdert å være i stand til IVF-behandling, bare at Haukeland stanser nøyaktig på 40-årsdagen. For St. Olavs vurderer hver kvinne individuelt for IVF etter fylte 38 år.
Lykke til!
Hadde fått siste forsøk hadde det ikke vært pga sommer stengt i juli
Også fikk jeg ikke time hos legen før den 14 neste uke
Jeg ser ingen link jeg![]()
![]()