Stopp pressen!

Får unger SÅ mye mat på sånne poser? Syns det var litt dramatisk å si det kan føre til språkvansker. De får jo annen mat også.
Men hva vet vel jeg. :P
Jenta mi tror jeg har fått én sånn i løpet av sitt tre år gamle liv.

Min får en pose om dagen ca, for å sprite opp grøten. Tror ikke han tar skade av det ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tenkte akkurat det samme: hvor hysterisk skal man bli? Min 4 åring får én i ny og ne fordi han liker de så godt. Hvis man som forelder kun gir dette som mat, så tror jeg de kanskje ikke er helt skikket til å oppdra barn. Men tviler sterkt på at det er noen som gjør det :P
Én om dagen som Kose mat ser jeg virkelig ikke problemet med!

Når de spiser selv og lager tygge og spisebevegelser med tunga og munnen, så er det med på å forberede det å klare å snakke. Så hvis man spiser nesten BARE slike poser så skjønner jeg jo bekymringen.
Men hvem er det som ærlig talt gir kidden sin bare dette å spise?
Mini får en sånn innimellom (noen ganger i uka) som en kjapp snack/mellommåltid hvis vi er ute å farter og det er akkurat litt for lenge til.maten skal på bordet.

Mine kan til nød få et par om dagen. Når de har feber altså. Eller en som del av lørdagsgodtet. Det er ikke en del an kostholdet deres.

Ja, også kan de snakke. Jeg husker ikke helt at det var så mange sånne når de var så små at de ikke gjorde det. I alle fall eldste fikk fruktmos fra glass og små "joghurtbeger" han.

De sier som vi allerede vet, alt med måte...

Det de er bekymret for er det økende utvalget og at et barn kan få en slik pose til alle måltider, og da blir det for mye..

Vi bruker de masse, frøkna elsker de!
Er overhodet ikke bekymret, hun får en smoothie istedenfor feks juice e.l.

Storm i et vannglass... Mine elsker de, selv om de strengt tatt er for babyer. De får en sjelden gang, for nå er de jo svindyre. Jeg husker det var priskrig på dem for noen år siden, da gikk det litt flere av dem. 6 kr for en pose, da gikk det an :p

Vi brukte slike poser når vi skulle noe spesielt hvor det var greit å slippe søl. Syns de er geniale!

Mini får innemellom en slik pose som kos. Det er ikke noe han får hver dag.

Her spiser hun fruktsmoothie fra pose hver dag. Er ikke så glad i oppskåret frukt, så da er det et godt alternativ synes jeg. :)

Back
Topp