STOOOOR MAGE!

vilblistor

Elsker forumet
Hallo på dere jenter! Var på kontroll hos JM idag. Symfyse fondus målet mitt (magemålet) er like stort som om jeg skulle være i uke 25-26[&:] Hvordan er det mulig? Ul sier jo at jeg er 20+3 idag. JM sa at man ikke trengte å bekymre seg over det enda.. Men hallo! Det er da jammen stort til å være bare en baby inni der!
Flere som har så store mager? Forstår ingenting. Får ekstra UL nermere fødsel. Håper termin blir flyttet til august.
Utålmodig[:)]

ORIGINAL: MoldeJente24

Hva var symfyse målet ditt da?[:D]

Da har bebisen i alle fall stor nok plass å boltre seg på!![:)]

24 cm.. Er ikke det en del mye?? Hvis man ser på det kartet på helsekortet skal det ligge på 16-20,5?

ORIGINAL: vilblistor

Hva var symfyse målet ditt da?[:D]

Da har bebisen i alle fall stor nok plass å boltre seg på!![:)]

24 cm.. Er ikke det en del mye?? Hvis man ser på det kartet på helsekortet skal det ligge på 16-20,5?

Min symfyse lå på 18 cm i uke 18... og du er 20 uker på vei? Jeg aner ikke hva som er normalt jeg [:)]

Normalen står på helskortet. Det kan visst flate ut ettet hvert.  Får da jammen håpe det. I uke 18 er 14-18 cm "normalen".
 Føler meg litt keiko[8|] 
Blei henvist til en til ul om ei stund for å forsikre om at ikke barnet er kjeeempestort når det skal ut.
(Både jeg og sambo var 4,7kg da vi blei født) Litt bekymra[:-]

Mine mål på mandag var 18 da var jeg 20+1. Lå akkurat på streken.

ORIGINAL: citadel

Synes magen min er diger[8D] Men mine symfyse-fundus mål har vært helt normale, jeg ligger liksom rett over den røde streken innenfor det grønne feltet.

I følge kurven ser det omtrent ut som det er vanlig at symfyse-fundus målet øker med en cm for hver uke som går.

Mine mål ligger flere ruter over dt grønne feltet[8D] Drømmer om tvillinger selv om det bare er en der inne. Hehe!  Kanskje det er ganske normalt.. Ei veninne av meg så høygravid ut til jul, og ho har termin om 2 uker..[:-][:-][:-]

Har hatt symfysemål over gjennomsnittet i alle svangerskapene, men mine barn har ikke vært store. Det spiller en rolle hva du veier og hvor mye du legger på deg også. Jeg er overvektig og har lagt på meg ganske mye hver gang og da vil symfysemålene bli høye.

ehh hvordan måler man symfysen...? er 20+ 4 dager på vei, har lgt på meg 5 kilo. det er vel nokså normalt vil jeg tro

Mitt sf-mål var 25 cm når jeg målte sist (24+3). Jeg ligger helt i toppen av det grønne feltet. men det er ikke sikkert at babyen er stor selv om man har høyt sf-mål. Det kan være andre grunner til at det er høyt, som mye fostervann o.l.

Har akkurat hatt en del diskusjoner om dette inne på augustforumet også, og det viser seg at noen av de som har barn fra før har hatt veldig store SF-mål uten å få spesielt store barn. Etter uke 19 er vekstraten veldig individuell for hvert barn, og det er mange andre faktorer som spiller inn - fostervann, morkake, mors mageform osv.
Tror ikke du skal bekymre deg, men kjekt med oppfølging og ekstra UL for sikkerhets skyld, da!
Lykke til!

ORIGINAL: verso

Har hatt symfysemål over gjennomsnittet i alle svangerskapene, men mine barn har ikke vært store. Det spiller en rolle hva du veier og hvor mye du legger på deg også. Jeg er overvektig og har lagt på meg ganske mye hver gang og da vil symfysemålene bli høye.

Jeg veide 55,5 kg da jeg blei gravid, og har kun lagt på meg 5 kg. Så jeg forstår ingenting[:-]

ORIGINAL: !~CappuCino~!

ORIGINAL: vilblistor

Hallo på dere jenter! Var på kontroll hos JM idag. Symfyse fondus målet mitt (magemålet) er like stort som om jeg skulle være i uke 25-26[&:] Hvordan er det mulig? Ul sier jo at jeg er 20+3 idag. JM sa at man ikke trengte å bekymre seg over det enda.. Men hallo! Det er da jammen stort til å være bare en baby inni der!
Flere som har så store mager? Forstår ingenting. Får ekstra UL nermere fødsel. Håper termin blir flyttet til august.
Utålmodig[:)]

Da ligger du like mye over som meg. Hadde symfysemål på 20 cm i uke 17 -godt over det grønne feltet.  Forklaringen for min del er at jeg nettopp har vært igjennom et svangerskap, og da var det visst normalt å få stor mage veldig tidlig. har du vært på ultralyd da?

Var i uke 18. Da var også magen litt stor, men ikke sååå mye for stor. Hehe! Har økt ganske kraftig. Så bare en baby, men klarer ikke la være å tenke[:-]

Back
Topp