Stoler du på kjønnet du får på OUL?

camoiji

Forelsket i forumet
Etter en kommentar jeg fikk i dag, ble jeg plutselig overnervøs for at kjønnet ikke stemmer. Legen nølte ikke, og sa "her er det ei jente" (OUL uke 19). Men allikevel satte kommentaren litt støkk i meg, da jeg tok HEEELT av med shoppingen etter jeg fikk greie på kjønn. Da snakker vi laken, sengetøy, klær, bamser, pledd... i jentefarger.
Hva med dere? Slår dere dere til ro med kjønnet på ultralyden hvis jordmor/lege virker trygge på det? Eller venter dere med shopping av kjoler/rosa/osv til etter fødsel..[emoji23][emoji23]?
 
Hadde ikke stolt på kjønnet etter OUL i går om vi ikke visste det fra før (NIPT). JM slet veldig med å se noe siden jenta vår satt på kjønnet sitt under hele undersøkelsen, men helt til slutt fikk hun en titt, og antydet jente.
NIPT er 99% sikker, så da "gjettet" JM rett :p
 
Hadde ikke stolt på kjønnet etter OUL i går om vi ikke visste det fra før (NIPT). JM slet veldig med å se noe siden jenta vår satt på kjønnet sitt under hele undersøkelsen, men helt til slutt fikk hun en titt, og antydet jente.
NIPT er 99% sikker, så da "gjettet" JM rett :p

Åååh, det skjønner jeg godt da. Godt å få det bekreftet to ganger da.[emoji4] Måtte få samboeren til å gå igjennom og gjenta nøyaktig det legen sa under UL her ista. Haha. Husker nesten ingenting [emoji23] Og sambo sier legen var klar på at det var jente. Men man vet jo aldri!
Vi har fått innkallelse til ny ul i november for å se at hun(??[emoji23]) vokser som hun skal. Får bare være tålmodig til da!
Uavhengig av kjønn, helt imponert over antall ul jeg har fått! Den i november blir da ul nr 3 som er henvist fra lege, selvom jeg aldri har bedt om noe ekstra. Og er førstegangs så har ingen historikk som tilsier at jeg trenger noe mer oppfølging! Jaja, bare fint det [emoji16]
 
Sniker fra desember.

Jeg stolte på det fordi vi fikk beskjed om det samme (ikke helt sikkert) på TUL og jordmor var helt sikker. Hadde hun virket litt i tvil hadde vi vært mer avventende.
 
Jeg tok jo NIPT test, så vet det er jente. På UL i uke 18, så gikk jo jordmor gjennom alle organene til frøkna, og sjekket henne nøye. På slutten snur hun seg mot oss og spør helt selvsikker om vi vil vite kjønn? Hvorav samboer svarer "vi vet hva det er, men du kan jo fortelle hva du tror", så da ble hun usikker og lette i 10 minutter til før hun oppdaget at det var jente, fram til da var hun sikker på at det var gutt, hun hadde nemlig sett navlestrengen som penis :P Så jeg ville ikke stolt 100% på UL ;)
 
Forrige gang lå vesla i magen og sprikte med beina rett ut til hver sin retning på oul, jordmor kunne peke på kjønnsleppene så vi også så at det var dét det var, og hun lette rundt for å forsikre oss om at det ikke var noen penis på lur der noe sted ;) allikevel var jeg litt nervøs på 3D ul et par mnd senere, etter å ha kjøpt et par tonn med rosa ting ;) men , hun er og forblir en jente fremdeles hehe :) så jeg vet ikke om vi kommer til å stole på det vi får vite på oul nå, selvom vi ikke har noen erfaringer som tilsier at vi ikke burde det ;)
 
Sniker fra januar :p Vi har fått vite samme kjønn på tre ultralyder av tre ulike personer (uke 12, 18 og 20). Ingen har visst hvilket kjønn vi hadde fått beskjed om tidligere før etter deres "gjetting". Føler meg derfor gaaanske trygg på at det er riktig. Skal på (minst) en ultralyd til før fødsel, blir nok å be om en ny sjekk av kjønnet for å sikre meg at det ikke har endret seg :wacky:
 
Jeg er også ganske sikker så har begynt å kjøpe blå babyklær. Jordmoren var helt sikker for hun så hele stellet hans, pung og alt [emoji23]
 
Naboen min fikk beskjed på tre ul om at det var jente, ut kom det en gutt, så tar det med en klype salt!
 
Sniker fra januar! Vi fikk beskjed om jente på OUL i uke 19, vi hadde en ul tidligere i samme uke og da kunne de ikke se. Jordmor sa hun ikke var sikker, men at hun trodde jente - samtidig fikk jeg beskjed om å ikke kjøp masse rosa. Så jeg er langt fra sikker! Vi vurderer en 3D ul, jeg er egentlig ikke så begeistret for 3D, men da har vi i det minste en sjanse til for å se kjønn.
 
Jeg stoler iallfall på kjønnet etter oul i dag som bekrefter tidligere tul :) Gutten vår er ikke akkurat sjenert ;)
 
Var på OUL i dag og hun var veldig sikker på at det var gutt, så jeg velger å stole på henne [emoji4]
 
Takk for svar dere:)
Av en eller annen grunn hadde jeg følt meg tryggere om legen sa det var gutt! For det ser man liksom. Hehe.

Men unna meg litt luksus og bestilte priv ul nese uke. Da er jeg 22 uker på vei, og satser på og få det helt bekreftet.
Ja, jeg vet det er et helt sykt luksusproblem. Men når alt er som det skal ellers, så er alt annet bare bonus og ekstra gøy. [emoji177]
Skal på oppfølging ul i slutten av nov, og syns det var litt lenge og vente. Da er det kun 2 mnd (herregud, tida flyr jo faktisk[emoji87]) til termin, og man aner jo ikke hvordan formen er, eller hvor stor og tung man har blitt! Jeg vil handle, og ordne rom og annet mens jeg enda er i toppform[emoji85][emoji41]
 
Takk for svar dere:)
Av en eller annen grunn hadde jeg følt meg tryggere om legen sa det var gutt! For det ser man liksom. Hehe.

Men unna meg litt luksus og bestilte priv ul nese uke. Da er jeg 22 uker på vei, og satser på og få det helt bekreftet.
Ja, jeg vet det er et helt sykt luksusproblem. Men når alt er som det skal ellers, så er alt annet bare bonus og ekstra gøy. [emoji177]
Skal på oppfølging ul i slutten av nov, og syns det var litt lenge og vente. Da er det kun 2 mnd (herregud, tida flyr jo faktisk[emoji87]) til termin, og man aner jo ikke hvordan formen er, eller hvor stor og tung man har blitt! Jeg vil handle, og ordne rom og annet mens jeg enda er i toppform[emoji85][emoji41]

Så moro med jente :) ❤️
Som oftest ser de rett kjønn og føler seg sikre før de sier noe, men det er ikke lenge siden ei på forumet her hadde fått beskjed om gutt, og ut kom ei jente. Så det er ingen garantier før babyen er ute ved mindre man har tatt nipt eller fostervann/morkakeprøve da ;)
 
Så moro med jente :) [emoji173]️
Som oftest ser de rett kjønn og føler seg sikre før de sier noe, men det er ikke lenge siden ei på forumet her hadde fått beskjed om gutt, og ut kom ei jente. Så det er ingen garantier før babyen er ute ved mindre man har tatt nipt eller fostervann/morkakeprøve da ;)

Hehe nei sant. Mamma blir helt oppgitt over meg hu! "Da jeg fikk dere (vi er 4 jenter) så var det null fokus på å få vite kjønn fortest mulig, handle gjorde vi når ungen var født, og alle de ultralyden alle flyr rundt på! Jeg bestille ikke første legetime før jeg nærmet meg 4 måneder! Og ikke fikk jeg vite kjønn før dere ble født heller" [emoji23][emoji23]
 
Denne gangen tror jeg ikke jeg trenger tvile noe på det jeg til og med greide å se selv før legen spurte om vi ville vite kjønn og viste oss en veldig tydelig liten utovertiss ;)
 
Sniker fra desember/januar jeg også.

Jeg stoler ikke 100% på at vi får jente. Jeg har kjøpt mye rosa/lilla/med blomster..men tanken på at det kan være feil er der. Skal på 3D ul om 1,5 uker, og dersom vi da får se en jente, stoler jeg på det.
Jordmoren som tok oul var helt sikker, men ja..de har tatt feil før ;)
 
Sniker fra mars

Harmony-test har sagt at vi med 99% sannsynlighet venter en gutt. Vi tenker ikke si noe om at vi vet det på OUL, og se om de gjetter riktig da :p
 
Sniker fra mars

Harmony-test har sagt at vi med 99% sannsynlighet venter en gutt. Vi tenker ikke si noe om at vi vet det på OUL, og se om de gjetter riktig da :p

Haha så gøy [emoji23] kanskje jeg også skal gjøre det
 
Back
Topp