Stol ved mating ;)

2barnsmammæ

Forelsket i forumet
Hei ;) Vi har stokke baby-sete,men hun nekter å ligge bakover lenger. Synes ikke den egner seg så godt heller når hun skal spise,så har funnet frem ikeastolen. Hva gjør dere? De skal vel egentlig ikke sitte før de kan sette seg opp selv...

Det er vel ikke noe stort problem, de vil jo ikke sitte så veldig lenge i slengen, Vi har også funnet fra, Ikea-stolen, men tiltross for oppbygging med pute og håndduk sitter han lent framover. Så ennå foretrekker jeg å bruke vippestolen :)

Lille her takler ikke å være bakoverlent når han skal spise, så sitter foreløpig i fanget når han spiser...... Gleder meg litt til jeg kan sette ham i stolen ved bordet, men han er litt for ustødig til at vi tar den i bruk helt enda......

Vi slutta å bruke newbornbabysetet for en mnd siden. Hun er 7 mnd nå og sitter fint i Tripp trapp stolen medd ryggstøtte og sæle. :)

Last edited:
Vi har brukt baby setet til tripp trapp stolen noen uker nå. Han er straks 7 mnd. Brukte pledd for å støtte rundt i noen dager, men nå sitter han helt fint uten. Sitter selv på gulvet også, men må passe på litt for han kaster seg plutselig bakover/til siden. Han lente seg også bare fremover i både nyfødt setet og vippestolen, helt håpløst! Det er bare å prøve baby setet, enkelt å bytte tilbake hvis du synes det ikke fungerer :)

Sitter i tripp trapp stolen med babyseat og pute, elsker å sitte der.

Han bruke newbornseat mye lenger enn han skulle (ble tidlig over 9 kg), så nå må han bare sitte sånn, er jo ikke lenge av gangen.

Vi har ett sånn som man henger fast på bordet, kjøpte ekstra pute som egentlig skal være i høystol å putta nedi for å støtte opp, blir som han sitter i ei slags hengekøye :p

Sitter i tripp trapp stolen med babyseat og pute, elsker å sitte der.

Han bruke newbornseat mye lenger enn han skulle (ble tidlig over 9 kg), så nå må han bare sitte sånn, er jo ikke lenge av gangen.
Jeg har også lurt på hva det er meningen at man skal gjøre da.. Lille her er 9 kg nå og egentlig for tung for newborn-setet og vippestolen, men er ikke i nærheten av å sitte selv så jeg er litt skeptisk til å ta i bruk babyseat. Det er vel ikke uvanlig å ikke kunne sitte selv selv om man er over 9 kg, så dumt at ikke produsentene lager løsninger som går litt høyere opp i vekt. På Babybjørnen kan jo trekket snus og da kan den brukes som stol opp til 12 kg, men før han kan sitte selv (og gå?!) vil han jo ikke kunne sitte trygt der akkurat..

mater i vippestol eller har ho på fanget :) blir ikke ikea stol før ho kan sette seg opp selv.. :)

Tusen takk for svar alle sammen ;) Jeg får ikke til å mate henne når hun sitter på fanget,så da kanskje jeg skal prøve tripp trapp med babyseat. Hun klarer jo ikke å spise når hun sitter i newbornsetet for hun lener seg så mye frem,og da får hun jo ikke til å gape pga dobbelthaka ;)

Frøkna mi sitter ikke selv ennå, så foreløpig får hun de fleste måltidene i vippestolen. Til ett av dagens måltider setter jeg henne i Ikea-stolen støttet opp av et håndkle. Passer på å ikke ha henne der så lenge. Gleder meg til hun kan sitte der helt selv.

Her hater hun stokkestolen sin. Vil IKKE sitte i den... Fanget er mye bedre må vite.
Det er ikke noe problem for dem å sitte 5-10 min i stolen nå, men hun vil ikke :P

Her sitter hun fint i IKEA-stolen med puten som følger med og i tripp trapp stolen med det lille setet og bøylen. Gjort siden ca 5 mnd.

Back
Topp