Stokke tripp trapp

Lykkex2

Andre møte med forumet
Man får jo mange ulike råd og tips fra foreldre når man går gravid.

Stokke tripp trapp stol (da med newborn seat) - er det mange som føler dette har vært nødvendig og absolutt verdt pengene?
Hvis det har noe å si - så venter vi tvillinger!

Vi arvet sete, har ikke kjøpt stol enda. Med andre ord ikke brukt det. Lille er nå 3,5 mnd og kan ikke si jeg har savnet det sålangt.
Stol blir kjøpt til han skal begynne med fast føde. Nå har vi en stygg vane med å spise foran tv. Og lille blir lagt i lekegrind eller ved siden av meg i sofaen imens.

Hadde vippestol til yngste sist. Hun satt i den plassert oppå bordet til alle måltider vi andre spiste såfremt hun var våken.
Litt enklere med tripptrapp/newborn-sete, så siden vi denne gangen har en tripptrapp der dette systemet passer, kjøper vi det og avventer vippestolen.
Liker at baby er med oss ved bordet når vi spiser :)

Vi kunne nok fint klart oss uten, men synes det var veldig fint å ha. Han likte godt å sitte der mens vi spiste og det var veldig fint å ha når han begynte med fast føde. Vi brukte vel det bare i 5 mnd, men det ble brukt av niesa vår også solgt videre.
Selve stolen er enda i bruk og vår er nå 6 år.

Vi likte veldig godt å ha babyen i samme høyde som oss ved måltider, så jeg er glad vi fortsatt har setet nå som nr to kommer. :)

Helt uunnværlig er det ikke, men veldig snedig. Vi hadde ikke newbornsete til førstemann, brukte vippestol eller la babynestet på bordet. Ikke like praktisk. :p

Hadde ikke klart meg uten :D elsket new born Seat og det gjorde smårollingen også. Startet alltid dagen med kjøkken og matforberedelsene; han satt fornøyd og pludret oppi der og kunne følge med. Denne vanen er så innarbeidet at han alltid underholder seg selc nå en times tid på morgenen mens mor lager frokost/kaffe/rydder :) han er 16 mnd.

Brukt tripp trapp stolen mye, først med nyfødt sete fra han var ganske ny, med rygg og bøyle fra han kunne sitte og nå uten. Venter også tvillinger og har fått tak i en til stol brukt (samme farge), må bare ha et ekstra nyfødt sete (og håpe kommende storebror er villig til å bytte ut tripp trapp stolen - viss ikke må vi ha enda en stol :rolleyes:)

Men første klarte vi hos fint uten for da brukte vi mye vippestol og de fleste måltider foregikk i stua den første tiden. Men med nr. 2 synes jeg vi måtte ha newborn seat(hatt tripp trapp stol siden første var 6 mnd), vi spiser mest på kjøkkenet og da satt hun i samme høyde og hun ble mer inkludert da :happy: Men skal sies at jeg kjøpte alt brukt og man sparer endel på det. Alt har sett helt og pent ut. Man får lett solgt det igjen :)

Har stokke steps m/vippestolen som kan festes på. Veldig grei måte å inkludere hun når vi spiser:) Siden det uansett er en vippestol, får vi jo brukt den på to måter. Men om det er helt nødvendig? Tja... Det er jo strengt tatt mye man ikke MÅ ha:p Brukte vippestolen en del i en periode, da jeg var utslitt av å bysse... Blir en ikke brukt så mye akkurat nå (ca. 3 mnd).

Men er det ikke sånn at man ikke skal bruke vippestol til små nyfødte? Mener å ha lest at kroppene deres ikke er laget for lengre vippestol-opphold.

Vi kommer til å kjøpe tripp trapp med new born fordi vi også har hund og spiser mye ved bord / baker på kjøkken osv. Når baby er 4-6 mnd kommer vi til å bruke vippestol...

Vi hadde inne new bien sete til de to eldste, men hadde til yngste.

De eldste satt i vippestol på gulvet mens vi spiste. Men det var unektelig verd pengene å få minstemor opp i vår høyde når vi spiste. Det skulle jeg gjerne hatt til de eldste også. Vi hadde stol så de kom opp til oss når de kunne sitte selv.

Vi spiste ved tv før vi fikk barn. Men det er det slutt på, gitt.

Har ikkje hatt newborn sete til de to eldste, men skal ha Denne gangen. Har du mulighet så kjør på. Greit å ha ein litt høy plass å putte babyen, savnet det med nr. 2 når vi satt ved middagsbordet med nr. 1

Vi hadde ikke det med første, men burde absolutt hatt det! Hun satt flere måneder å ble matet i vippestol for hun tok seg god tid til å lære å sette seg opp, så fikk ikke brukt tripp trappen med blyle før hun var veldig stor.

Med nr 2, hadde det nok ikke vært veldig nødvendig, den ble en del brukt, men han har vært litt sein med matinteressen og satt seg opp selv ganske tidlig.

Jeg synes newborn seat er utrolig greit og praktisk. Det er ikke mange barn som kan sette seg opp selv når den er 4-6 måneder, og tro meg man får fort vondt i ryggen om man blir stuck på gulvet for å mate de små i vippestol i flere måneder. Hvertfall om de har god appetitt og spiser flere ganger til dagen.

Ja. Jeg tror minstemor hadde det newborn setet til hun var nærmere 8 mnd jeg. Det var fint å ha henne i høyden både når vi spiste og når hun skulle spise. Det fantes ikke da eldste ble født og jeg tror ikke da vi fikk mellomste heller. Men det var kjekt å ha til yngste. Det angrer jeg slett ikke på.

Men er det ikke sånn at man ikke skal bruke vippestol til små nyfødte? Mener å ha lest at kroppene deres ikke er laget for lengre vippestol-opphold.

Vi kommer til å kjøpe tripp trapp med new born fordi vi også har hund og spiser mye ved bord / baker på kjøkken osv. Når baby er 4-6 mnd kommer vi til å bruke vippestol...
Ikke lengre perioder, nei :) men f.eks baby bjørn vippestol som har tre hakk, så kan man bruke det nederste hakket. Da er baby i så og si liggende stilling :) da kan en f.eks ta seg en rask dusj mena baby sitter i den rett ved siden av, eller lage seg noe mat.

Man får jo mange ulike råd og tips fra foreldre når man går gravid.

Stokke tripp trapp stol (da med newborn seat) - er det mange som føler dette har vært nødvendig og absolutt verdt pengene?
Hvis det har noe å si - så venter vi tvillinger!
Verdt det!!!
Spesielt til tvillinger som skal spise samtidig.

Brukt det både til tvillinger og til enling.
Har gamle stoler, fra 90'talet og kjøpt brukt newborn seat, de passer selvom de ikke går i lås på sikkerhetsmekanismen. Setet faller ikke av med mindre du løfter det rett opp med makt.

Ikke lengre perioder, nei :) men f.eks baby bjørn vippestol som har tre hakk, så kan man bruke det nederste hakket. Da er baby i så og si liggende stilling :) da kan en f.eks ta seg en rask dusj mena baby sitter i den rett ved siden av, eller lage seg noe mat.
Ja. Det er den vi hadde og de lå i den relativt flatt når de var små. Men det var virkelig gull å få babyen opp i høyden når vi spiste.

Minstemor brukte vippestolen lite. Mest rett og slett fordi mannen bør arbeidsledig en mnd før hun ble født så vi var hjemme begge to når hun var lita. Derved tok han henne når jeg dusjet etc. Hun sov mye på magen til sin far, god kos.

Back
Topp