Stokke Tripp Trapp eller Stokke Clikk?

Jeg tenker også å holde utkikk på Finn. Men ble tipset av min søster om at nyfødt-settet ikke passer til de gamle tripp trapp-stolene. Greit å vite når man handler brukt stol :)
 
Her blir det tripptrapp! :) Har hatt det til storebror og er veldig fornøyd. Denne gangen blir det nok New born sete også
 
Jeg tenker også å holde utkikk på Finn. Men ble tipset av min søster om at nyfødt-settet ikke passer til de gamle tripp trapp-stolene. Greit å vite når man handler brukt stol :)
Stemmer det, de passer ikke til de eldre stolene. Vi kjøpte brukt stol fra 2006 og nyfødtsetet passer til den. Tror det er stolene fra før 2003 som ikke passer.
 
Sniker fra september. :smiley-ashamed004
Vi har to stk Stokke Steps og elsker de!!:Heartpink
Joda, de beina står en del ut. (HMS er viktig vet dere) Men en lærer seg fort å unngå å snuble.
Mine foreldre har tripptrapp som vi bruker når vi er der. For å si det sånn, så snubler jeg i de beina også. :p


Fordel med Steps:
Enklere å rengjøre
Lettere
Myyye enklere å justere fotbrettet (skikkelig dritt på tripptrapp syns jeg)
Romsligere sitteplass for barnet (dette kan justeres også)
Mye enklere og bedre seler
Større brett å feste på stolen
Sikrere sete når det er uten bøyle (bueformet, så detter ikke av på sidene)

Ulemper:
-Newborn på tripptrapp er både penere og nettere og kan justeres i vinkel. Steps sitt newborn kan virke stor og bratt. (Har dog fungert utmerket)
-Steps newborn kan kjøpes som vippestol. Ikke gjør det!! Fungere ikke! Babybjørn for alle pengene.
-På tripptrapp kan en dytte barnet helt inn til bordet så magen såvidt er borti (praktisk med små), men på Steps er det, pga bueformet dere, ikke helt det samme. Blir litt romslig på setet i litt negativt forstand on ungen ikke sitter i ro.

Misforstå meg rett, jeg liker tripptrapp jeg også. Var veldig i stuss når vi kjøpte i 2016. Men endte på Steps og var så fornøyd at frøkna som kom i 2018 også fikk, og nå lurer vi på å kjøpe en tredje.

Bare en liten sånn hurra for Steps der altså ;)
 
Storebror på 4 liker ikke bruke tripp trapp lenger, han vil helst sitte på vanlig stol så baby går nok hans med newborn sete til om jeg finner det, ellers må det kjøpes nytt for det synes jeg var helt genialt! :smug:
 
Her sitter eldste på 11,5 på tripp trapp. En fireåring må enten ha pute under baken eller veldig høy vanlig stol eller unormalt lavt bord for å sitte høyt nok
 
Veldig glad i tripptrappen til 1 åringen. Kjøpte newborn sete - men det ble lite brukt når hu var liten.. siden vi ofte spiste i sofaen mens hu sov i nestet.. eheh
Men nå når nr 2 kommer så blir det nok mer brukt med newborn sete siden vi spiser alle måltider sammen med bordet nå :)
 
Back
Topp