Stokke trailz, erfaringer?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
hei.
Jeg skal ha baby i mars og har begynt å se på utstyr som finnes. Jeg har forelsket meg litt i vognaStokke trailz. Er det noen som har den :)? Hvordan er den? Kurven så litt liten ut på bilder. Hvordan er den når baby blir større? Feks 10 måneder+ ? Vi har to biler, der en er en gammel sedan. Tror dere den kan få plass i en sedan? Hvilken kjeder selger vogner? Hadde vært gøy å sett på en :)
 
Vi har bestilt Stokke trailz, men ikke fått den enda. Kjenner et par som har den som er veldig fornøyd. Vi har kjøpt den på barnas hus, de selger iallfall Stokke produkter :)
 
Vi har Stokke Trailz. Kurven under vognen er nok en av de største på markedet så absolutt stor nok. Mini hadde fremdeles god plass i bagdelen da vi måtte bytte fordi han stilte seg opp i krabbestilling. Vognen passer bra til lille her på 7 måneder, nabogutten på halvannet år og nevøen min på 2 år. Den tar stor plass, men kan heldigvis pakkes godt sammen. Greiest å få den inn i en stasjonsvogn. Når det er sagt klarte vi fint å pakke den inn i bagasjerommet på Peugeot 2008 (SUV) i sommer. Vi kjøpte vognen på Barnas Hus så selges i hvert fall der.
 
Jeg har den ikke selv, men venninna mi har den. Hun er kjempefornøyd! Jeg handlet med henne i butikken en gang og var helt sjokkert over hvor mye som fikk plass i kurven under - det må være en av de største på markedet. Vi har valgt en annen vogn, men vi bor i Oslo sentrum og har litt andre behov enn venninna mi- trailzen er stooor og upraktisk hvis man reiser mye kollektivt osv. Vi har heller ikke plass i bilen pga hundebur.
 
Veldig fornøyd med min. Synes det er kjekt at man kan låse av de svingbare hjulene når man skal gå tur, og ha de "svingene" på butikken osv.
Kurven under er stor. Plass til tre fulle nett med matvarer++:)
Ellers er den veldig stødig og lett å trille:) Og så er den jo såååå fin!


Noen minus
Det er en stor vogn. Bagdelen er enorm så den tar stor plass i bagasjerommet.
Luftdekk; vi har allerede punktert en gang, men har lappet dekket:)
 
Veldig fornøyd med min. Synes det er kjekt at man kan låse av de svingbare hjulene når man skal gå tur, og ha de "svingene" på butikken osv.
Kurven under er stor. Plass til tre fulle nett med matvarer++:)
Ellers er den veldig stødig og lett å trille:) Og så er den jo såååå fin!


Noen minus
Det er en stor vogn. Bagdelen er enorm så den tar stor plass i bagasjerommet.
Luftdekk; vi har allerede punktert en gang, men har lappet dekket:)

Signerer denne. Hatt vogna til førstemann. Veldig glad i at babyen sitter så høyt og at bagdelen er stor slik at man får brukt den lenge. Greit nå som det går mot vinter. Brukt den store kurven under mye - tåler opp til 9 kg. Minuset er som karmel8 skriver at det er en stor vogn som tar stor plass i bilen (har nå emmaljunga super viking og merker stor forskjell på størrelse og tyngde) og luftdekkene er ikke så veldig solide. Etter å ha punkterte 4 ganger klagde jeg og fikk gratis punkteringsfrie hjul. Vil derfor på det sterkeste anbefale punkteringsfrie hjul hvis du kjøper vogna.
 
Vi har Stokke Trailz. Kurven under vognen er nok en av de største på markedet så absolutt stor nok. Mini hadde fremdeles god plass i bagdelen da vi måtte bytte fordi han stilte seg opp i krabbestilling. Vognen passer bra til lille her på 7 måneder, nabogutten på halvannet år og nevøen min på 2 år. Den tar stor plass, men kan heldigvis pakkes godt sammen. Greiest å få den inn i en stasjonsvogn. Når det er sagt klarte vi fint å pakke den inn i bagasjerommet på Peugeot 2008 (SUV) i sommer. Vi kjøpte vognen på Barnas Hus så selges i hvert fall der.


Kan man bruke laken fra kid i vognen? De er på tilbud til 40kr stk nå. Så på barnashus at laken som "tilhører" vognen koster 399 for to stk.[emoji47]
Takk for svar <3
 
Kan ikke annet enn å signere alle de over her. Vi har vogna og er kjempefornøyd med den. Kan også legge til at den er god på vinterføre og i terreng. Sålenge du låser forhjulene såklart. Vi kommer til å bruke den med neste baby også, rett og slett fordi vi er så fornøyde med den. :)
 
Kan ikke annet enn å signere alle de over her. Vi har vogna og er kjempefornøyd med den. Kan også legge til at den er god på vinterføre og i terreng. Sålenge du låser forhjulene såklart. Vi kommer til å bruke den med neste baby også, rett og slett fordi vi er så fornøyde med den. :)

Kan jeg spørre om dere valgte terreng eller klassiske hjul?[emoji4] hva anbefaler du?[emoji16]
 
Kan jeg spørre om dere valgte terreng eller klassiske hjul?[emoji4] hva anbefaler du?[emoji16]

Kjøpte i utgangspunktet luft hjul, men etter x antall punkteringer klagde jeg og fikk punkteringsfrie. Synes Luft hjul er hakke bedre når det gjelder støy og demping, men det hjelper jo ikke når man betyr går å spenner seg på tur i frykt for å punktere.
 
Kjøpte i utgangspunktet luft hjul, men etter x antall punkteringer klagde jeg og fikk punkteringsfrie. Synes Luft hjul er hakke bedre når det gjelder støy og demping, men det hjelper jo ikke når man betyr går å spenner seg på tur i frykt for å punktere.

Nei skjønner. Det er kjipt. :/ Men har lest i andre tråder at noen sier det skal sååå mye til før de punkterer!!! Blææ..
 
Kan jeg spørre om dere valgte terreng eller klassiske hjul?[emoji4] hva anbefaler du?[emoji16]
Vi har de klassiske hjulene, og det er ett hjul som har punktert én gang på 1,5 år, og vogna har blitt mye brukt, så vil ikke si det har vært noe problem her. :)
 
Vi har de klassiske hjulene, og det er ett hjul som har punktert én gang på 1,5 år, og vogna har blitt mye brukt, så vil ikke si det har vært noe problem her. :)

Mitt inntrykk er at det er enten eller når det gjelder punkteringer. Fikk beskjed fra butikken at Stokke har hatt utfordringer med noen partier med klassiske hjul som punkterer lett. Hadde fått så mye klager at vi fikk nye terreng hjul gratis. Så man kan håpe og tro at Stokke har rettet opp feilen nå og at nye klassiske hjul ikke punkterer så lett som jeg dessverre fikk erfare
 
Mitt inntrykk er at det er enten eller når det gjelder punkteringer. Fikk beskjed fra butikken at Stokke har hatt utfordringer med noen partier med klassiske hjul som punkterer lett. Hadde fått så mye klager at vi fikk nye terreng hjul gratis. Så man kan håpe og tro at Stokke har rettet opp feilen nå og at nye klassiske hjul ikke punkterer så lett som jeg dessverre fikk erfare
Ja, vi får satse på at det er rettet opp nå. :)
 
Elsker min Stokke Trailz vogn! Perfekt i snø og om sommeren. Har gått på skikkelig dårlig skogsveier med masse steiner, og den er fabelaktig! Har ikke punktert en eneste gang.
 
Her har gubben forelsket seg helt i den, så det blir nok den som vogn nr1.
Lurer litt på hvor lenge dere har brukt f.eks liggedelen før dere gikk over til sittedel, og hvirfor? Jeg er litt skeptisk siden det ikke er seler i liggedelen må jeg innrømme :bag:
 
Her har gubben forelsket seg helt i den, så det blir nok den som vogn nr1.
Lurer litt på hvor lenge dere har brukt f.eks liggedelen før dere gikk over til sittedel, og hvirfor? Jeg er litt skeptisk siden det ikke er seler i liggedelen må jeg innrømme :bag:

Brukte liggedelen i 8 mnd da synes mini det ble kjedelig å ligge der. Det er veldig individuelt når man bytter både pga størrelsen på babyen og når den ikke vil ligge der lenger.
Er det vanlig med seler i liggedelen? Kan ikke huske å ha sett det på noen vogner
 
Når mini begynte å bli aktiv i vognbagen byttet vi til sportsdel. Rundt 8 måneder. Hadde seler i liggedelen (er kroker der) men når han vred og snudde på seg så ble det bare tull. Mye tryggere med selene i sportsdelen, er 5-punkts seler der[emoji1303]
 
Brukte liggedelen i 8 mnd da synes mini det ble kjedelig å ligge der. Det er veldig individuelt når man bytter både pga størrelsen på babyen og når den ikke vil ligge der lenger.
Er det vanlig med seler i liggedelen? Kan ikke huske å ha sett det på noen vogner

Nå har jeg ikke erfaring med andre vogner men det er ikke seler i bagdelen til Emmaljunga Mondial Deluxe i hvert fall.
 
Back
Topp