Stokke sleepi, er den verdt prisen?

Lamalama

Betatt av forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Aprilspirene 2024❤️
Vurderer å kjøpe Stokke sleepi seng, da den ser veldig fin ut, i tillegg til at man kan forlenge den etter hvert som barnet vokser. Men den er jo veldig dyr kontra en vanlig sprinkelseng. Noen som har/har hatt den? Er den verdt det? Hvordan er kvaliteten?
Vurderer å kjøpe brukt, men vet ikke helt om jeg vil kjøpe seng brukt.
 
Du kan jo kjøpe brukt og heller investere i ny madrass. Vi har denne sengen etter storebror, den er veldig fin og jeg liker at den første er veldig liten. Nå var aldri storebror noe glad i sprinkelseng så sånn sett har den vært mest til pynt, nå venter vi på lillesøster og sengen er igjen montert og håper kanskje hun trives bedre i sprinkelseng ☺️ Med det jeg vet nå hadde jeg ikke investert i ny for mitt barn, men heller pent brukt og ny madrass. Evt annen billigere sprinkelseng og bedside crib i starten.
 
Ny madrass bør du alltid ha :)
Jeg kan ellers bare si at seng kanskje er det som har hatt minst å si her, brukt sprinkelseng sporadisk første 6mnd og deretter fortsatt mye samsoving. Eldste sov i sprinkelseng fra 12 mnd til nesten 3 år. I en sprinkelseng vi arvet fra familie. Vi kjøpte ny madrass, men ellers ikke betalt noe og for min del ser jeg ikke poeng i å kjøpe ei så dyr seng :)
Fra 3 år kjøpte vi vokseseng på IKEA som kan dras ut til en vanlig voksenseng.
Men det er jo absolutt utstyr jeh har kjøpt som noen andre sikkert ikke ser poenget med, så det kan jo være verdt prisen for deg. Men med det sagt, Stokke sleepi fyller ikke noen nødvendige behov som du ikke får i en vanlig sprinkelseng.
Hvis du vil kjøpe den, så er det bare å gjøre det tenker jeg. Men legg i beregningen for bruktkjøp at du bør ha en ny madrass. Tipper det er spesialmadrasser til denne senga :)
 
Vel… Min brukte knapt sin seng (vi har en seng ala sebra kili) og de 2000 jeg måtte ut med for madrass + tilbehør var sure penger.. Heldigvis arveseng.

Så jeg ville mulig enten kjøpt brukt eller sett at barnet litt etter fødsel. Her samsov vi i grunn hele veien, vi samsover delvis enda også (3 1/2 år).
 
Vi kjøpte Stokke sleepi og sleepi mini, inkludert begge madrassene, sengehimmel, sengekant, laken osv. Alt var helt ubrukt og eier ville bare bli kvitt det :) Betalte kun 1500,- for alt (som egentlig er prisen kun for madrassene).

Regnet ut at alt sammen ville kommet på rundt 11 000 kjøpt i butikk, så det tør jeg absolutt påstå var et godt kjøp - selv om baby ikke har kommet enda, haha. Jeg ville likevel aldri betalt fullpris for seng og utstyr, gitt at du får vel så gode, langt billigere senger. Det er heller ikke sikkert at man ender opp med å bruke sengen frem til barnet er stort, og da kunne man like så godt kjøpt en helt vanlig sprinkelseng uten utvidelse…
 
Har konkludert med at den blir altfor dyr å kjøpe ny og synes også at de jeg finner i nærheten her er veldig dyre brukt, så har slått det fra meg. Veldig fin seng, men går nok for en helt vanlig sprinkelseng fra IKEA tror jeg. Samboer er enig i at det er bedre, selv om han også gjerne ville hatt Stokkesengen.
 
Verdt det, nei :hilarious: det koster fordi det er pent. Om du føler det er verdt å betale for design så kjør på :D har sikla på den selv, men av økonomiske årsaker droppa jeg det
 
Har konkludert med at den blir altfor dyr å kjøpe ny og synes også at de jeg finner i nærheten her er veldig dyre brukt, så har slått det fra meg. Veldig fin seng, men går nok for en helt vanlig sprinkelseng fra IKEA tror jeg. Samboer er enig i at det er bedre, selv om han også gjerne ville hatt Stokkesengen.

Høres fornuftig ut :) Ville som sagt ikke kjøpt sengen selv hvis det ikke var for en så billig pakkepris for alt av nødvendig utstyr. Sengen i seg selv er jo dyr nok, men når madrass, laken, osv. må spesialkjøpes blir det plutselig veldig mye dyrere enn kun prisen for sengen.

Vil for øvrig tørre påstå at man i stor grad også betaler en del for kvalitet når man kjøper Stokke (ikke kun merke/design), men det er klart det er begrenset hvor heftig bruk en barneseng får i løpet av den korte tiden den blir brukt… :hilarious:
 
Høres fornuftig ut :) Ville som sagt ikke kjøpt sengen selv hvis det ikke var for en så billig pakkepris for alt av nødvendig utstyr. Sengen i seg selv er jo dyr nok, men når madrass, laken, osv. må spesialkjøpes blir det plutselig veldig mye dyrere enn kun prisen for sengen.

Vil for øvrig tørre påstå at man i stor grad også betaler en del for kvalitet når man kjøper Stokke (ikke kun merke/design), men det er klart det er begrenset hvor heftig bruk en barneseng får i løpet av den korte tiden den blir brukt… :hilarious:
De tre første barna våre, har sovet i min mann sin billige sprinkelseng fra 1990. 6barn sov i den sengen, så tror ikke kvalitet/pris har så mye å si på bruken når de er babyer. Blir ikke noe hardt bruk på de allikevel :hungry:
 
De tre første barna våre, har sovet i min mann sin billige sprinkelseng fra 1990. 6barn sov i den sengen, så tror ikke kvalitet/pris har så mye å si på bruken når de er babyer. Blir ikke noe hardt bruk på de allikevel :hungry:

Nei, er akkurat det jeg også mener! :)
 
Back
Topp