Stokke newborn Seat

Husker ikke årstallet, men vet at det står på nettsiden til Stokke ;-)

Passer disse også på di gamle modellene?

Passer i utgangspunktet ikke på stoler fra før 2003, fordi da tok Stokke å endret på bredden på de "plankene" som er i ryggen på stolen.. Det er ikke snakk om mye, men et par tre millimeter i følge han jeg snakket med på babybanden...

Det som er problemet er at for å få newborn til å gå i lås på tripptrapp-stolen så må man ha ny modell - eller man kan file til den gamle stolen... Det å file til er det vi ble anbefalt å gjøre, og kommer til å gjøre! Ser andre steder i forumet at folk er skeptiske til det, men det viktigste er at festene går i lås - og da er newborn like sikkert om du har ny eller gammel modell! .

Så ja de passer - men det krever litt arbeid (og for å ha 1200-1500 kr å bruke på noe noe annet så er litt arbeid verd strevet )

Jeg kjøpte det litt for sent med mellomste, så denne gangen kjøpte jeg det inn før fødsel.. [emoji14]
Hvor lenge kunne du bruke det da? Min er 4 uker, og jeg lurer på om jeg skal kjøpe det, eller heller kjøpe en vippestol...

Hvor lenge kunne du bruke det da? Min er 4 uker, og jeg lurer på om jeg skal kjøpe det, eller heller kjøpe en vippestol...

Ikke kjøp vippestol nei ;) mye bedre dette

Husker ikke helt, men du kan nok trygt kjøpe det nå altså. Før 4 uker har nok sikkert veldig mange ikke utbytte av å bruke det.

Jeg har aldri hatt vippestol til barna mine, men vet at mange synes det er helt supert. Det har nok andre/flere bruksområder enn newborn-setet til tripptrappen. Vet at de som er fornøyd med vippestol bruker gyngefunksjonen aktivt. En venninne hadde en baby med reflux, og da var vippestol fra babybjørn gull verdt.

Magnus liker å sitte korte perioder i new born-setet når vi spiser, hvis han ikke sover da. Har gjort det siden han var 10-11 dager. I 2. Etg har vi en arvet vippestol, som vi bruker på kveldstid når vi ser på TV, og vi bruker den på badet. Bytter på ofte, ligge på fanget/brystet, vippestol, babynest i sofaen osv. Vi bruker også leketeppe/babygym i korte perioder, han liker godt å ligge der og få kos, mens vi hører på musikk/lyder:-)

Vi har fått new born-sete i dag, og mini satt så fint i det da vi spiste middag.
Vi har også fått låne vippestol, men siden mini bare er 12 dager gammel har vi ikke brukt den noe enda.

Back
Topp