Stoffskifte ?

tuslerusle

Glad i forumet
Legen ringte og sa det var noe galt med stoffskifte prøvene, hun kom ikke igjennom til sykehuset så hun skulle gjøre det mandag, og da skal jeg likevel inn på kontroll. Noen som vet hva det innebærer ? [&:]  Hun sa ikke noe med at det var høyt eller lavt, men må vel være en av delene da.. 

Ok, er det noe du fikk pga graviditeten eller ? Får vente til i morgen å høre hva legen sier [:)]

Jeg har hatt lavt stoffskifte siden jeg gikk på barneskolen og har gått på levaxin siden!! Legen min er veldig nøye på å følge med på det når jeg nå er gravid og det gjorde han sist svangerskap også, så det er bra at dere også får oppfølging mht dette [:)]

sjekker blodprøver (TSH, FrittT3 og FrittT4) minst en gang per mnd. og jeg går til UL en gang i mnd. for å se at lillegutt vokser som han skal. I tillegg skal jeg ta en annen blodprøve kalt TRAS 2-3 uker før termin (satse på at jeg går helt ut da), hvis denne er positiv må lillegutt ha spesialoppfølging og barneintensiv etter fødsel, pga. at han da også vil få forhøyet stoffskifte.

Jeg synes det er litt ekkelt for de fant ut dette da jeg gikk til legen for jeg var så dårlig, har bare hatt 8 ukers kontrollen, og en nå på mandag [&:] Sist jeg var på kontroll måtte jeg til vikar og hun tok ikke alle prøver.. Derfor kan det ha vært noe galt hele tiden tenker jeg da, og det kan jo gå ut over barnet ! Håper alt er bra, får se i morgen ..

det er vanlig å ta kontroll prøver for å se om doseringen har noen virkning. jeg sjekker vanligvis 1 gang pr. mnd. og har måttet gått opp til 2 tabl. daglig nå.

Jeg har også fått lavt stoffskifte nå under graviditeten.
Å det var visst derfor jeg er så slapp å motløs til tider.
Så legger man raskere på seg også tror jeg; at forbrenningen ikke er som den skal vertfall..

Men de kunne ikke gjøre noe før etter fødsel og litt etter det også fikk jeg beksjed om. Men skulle visst følge det opp...

Innebærer det noe annet det å ha lavt stoffskifte egentlig?

Back
Topp