Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er kun tatt TSH og fritt T4. TSH er innenfor normalområde, mens T4 er for lavt..Antakelig for lavt stoffskifte! Hva mener legen at er normal tsh? Har du også antistoffer?
Det er kun tatt TSH og fritt T4. TSH er innenfor normalområde, mens T4 er for lavt..
Vil jo tro at TSH ville vært utenfor referanseområde om det var stoffskiftet i seg selv som var problemet..
Såpass.. hm, rart at de ikke sier noe..Jeg ser mest på t4. Det gjør også flere spesialister jeg har hatt. Tsh kan nemlig svinge endel. Men de har også en sammenheng.
Samtidig har endel leger feil referanseområde. Så det er verdt å sjekke ut verdiene for sikkerhetsskyld. Jeg ville bedt om prøve av antistoffer for å bekrefte en evt diagnose.
Såpass.. hm, rart at de ikke sier noe..
Hvilke antistoffer er det snakk om?
Ja, okei.. fikk nemlig en resept på noe stoffskiftemedisiner i går.. har ikke begynt på de da jeg var så usikker..Du er gravid og fritt t4 verdiene vil være fysiologiske lave. De ser nesten bare på TSH i svangerskap pga T4 binder seg til hcg og derfor vil mengden ft4 i blodet minke
Og antistoffene er tras og tpo. Du kan be om å få målt de men jeg ville ventet til 6 ukerskontrollen og målt TSH og Ft4 på nytt før jeg ville gjort noe mer. Så heller gå videre hvis de fortsatt er avvikende
Har lavt stoffskifte selv og blir fulgt opp av endokrinolog i svangerskapet
Ja, okei.. fikk nemlig en resept på noe stoffskiftemedisiner i går.. har ikke begynt på de da jeg var så usikker..
Du er gravid og fritt t4 verdiene vil være fysiologiske lave. De ser nesten bare på TSH i svangerskap pga T4 binder seg til hcg og derfor vil mengden ft4 i blodet minke
Og antistoffene er tras og tpo. Du kan be om å få målt de men jeg ville ventet til 6 ukerskontrollen og målt TSH og Ft4 på nytt før jeg ville gjort noe mer. Så heller gå videre hvis de fortsatt er avvikende
Har lavt stoffskifte selv og blir fulgt opp av endokrinolog i svangerskapet
Ah, det med ft4 i graviditet visste jeg ikke
Noen som vet hva det kommer av når TSH er normal, men T4 er lavt?
Det er kontrollert flere ganger. Fastlegen min vet ikke, og jeg ble ikke klok av google..
Noen som vet hva det kommer av når TSH er normal, men T4 er lavt?
Det er kontrollert flere ganger. Fastlegen min vet ikke, og jeg ble ikke klok av google..