Stoffskifte

Starlen

Elsker forumet
Noen som har fått oppdaget lavt stoffskifte under graviditeten? Og evt hva var verdiene og hvor langt var du på vei?

Håper på solskinnshistorier her, da de nettopp oppdaget at stoffskiftet mitt var veldig lavt! Håper der bare ikke har skadet den lille..

Jeg begynte på levaxin litt i forkant av graviditeten, sånn for at verdiene skulle være så normale som mulig når jeg begynte å prøve.. Jeg hadde ikke veldig lavt, men det de kaller "subklinisk hypotyreose", som egentlig bare betyr at verdiene er i grenseland.

Hvor langt er du på vei? Det er jo normalt at stoffskifte øker litt utover i graviditeten da, og noen kvinner opplever at det blir mer "normalt" når de blir gravide. Kanskje ditt stoffskifte uansett kommer til å justere seg litt ned av seg selv?

Jeg synes du skal snakke med legen din jeg :) han/hun kommer helt sikkert til å si at du kan slappe av, det tror jeg virkelig! Men leger kan mye mer om dette enn oss som er inne på et forum ;)

Har du fått respekt på levaxin? :)

Var gravid i vår, men mistet og da oppdaget de at stoffskiftet var lavt. Etter at jeg mistet hadde jeg blitt overdosert med levaxin og har siden da trappet ned. Gått uten noe siden august og hadde på mandag ny kontroll for å se om det i det hele tatt var nødvendig med behandling. Graviditeten kom veldig brått på, da jeg har vansker for å bli gravid (og vet ikke hvor langt jeg er på vei da Jeg ikke har menstruasjon og svært sjelden/ingen eggløsning). Jeg hadde derfor ikke rukket å tenke på at stoffskiftet før jeg allerede stod med positiv test i hånden. Legen ringte meg rett i sted og har begynt på levaxin igjen og Skal på kontroll om 2 uker. Usikkert hvor mye fosteret har tatt skade det eneste hun sa at TSH var nå på 7,70 Og fra tidligere verdier da jeg var gravid sist er dette det høyeste de har vært!

Takk for svar, krysser fingrene for at den lille ikke har tatt skade!

Back
Topp