Da jeg ble gravid med lillesøster fikk jeg vite at jeg hadde en stoffskiftesykdom, sannsynligvis kommet etter svangerskapet med storesøster. Nå følges jeg opp veldig for å passe på at jeg ikke blir syk. Flere som har vært igjennom tilsvarende?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da jeg ble gravid med lillesøster fikk jeg vite at jeg hadde en stoffskiftesykdom, sannsynligvis kommet etter svangerskapet med storesøster. Nå følges jeg opp veldig for å passe på at jeg ikke blir syk. Flere som har vært igjennom tilsvarende?
Takk skal du haFlytter den over på generelt for å se om du får noen flere napp![]()
Sånn som jeg har forstått det er det ikke sikkert at jeg trenger å gå på medisiner (det er det som følges med nå, en periode - tar blodprøver jevnlig), men jeg vil visst alltid ha sykdommen latent i kroppen og må være obs på det.Hadde risiko for å få det, betennelse i skjoldbrukskjertelen, pga jodmangel. Altså ikke svangerakapsrelatert.
Men, har hørt av en del gravide får problemer med stoffskiftet. Er det nå kronisk?
Vet du om du hadde utslag på antistoffer?Jeg fikk høyt stoffskifte etter graviditeten med storebror, hadde tett oppfølging i starten av svangerskapet med lillebror men når prøvene stabiliserte seg sa de at jeg ikke trengte å ta flere prøver før 3 mnd etter fødsel. Jeg har tidligere hatt betennelse i skjoldbruskkjertelen og har cyster der...så blir spennende å se om det er sv.skapsrelatert eller om det kommer tilbake![]()
Vet du om du hadde utslag på antistoffer?
Det veit jeg faktisk ikke...husker bare fritt t3 eller t4 eller no sånt![]()
Fritt?
Ok. Ja, de sjekker jo flere tingDet veit jeg faktisk ikke...husker bare fritt t3 eller t4 eller no sånt![]()
Måtte du bruke det i svangerskapet også?Har fått høytstoffskifte de siste to svangerskapene. Minsten er 15 mndr. og jeg går enda på Levaxin..
Har det gått over nå da?Fikk høyt stoffskifte sist. Måtte stå på mediene et år før det stabiliserer seg