Stjerner i øynene og gravid ?

Mrs Wifey

Gift med forumet
Januarhula 2014
Marsboerne 20 18
Jeg er gravid i uke 17 nå og har stjerner i øynene og nummenhet i ansiktet. Hva er det som skjer? Er andre gangen det skjer under denne graviditeten. Ikke noe jeg har opplevd før og har ikke hatt migrene tidligere og ingen hodepine nå heller. Klarer nesten ikke å se og skal jo kjøre 40 min nå straks for å komme meg hjem. Ser nesten ikke/ser ikke klart

Erfaringer?

Ta en tur til legen tenker jeg. Det hørtes ikke godt ut. Og vet ærlig talt ikke om jeg hadde våga og kjørt en bil om synet var slik. Tenk om noe skjer [emoji33]

En legetur syns jeg hørtes best ut her altså.

Håper du blir bedre :)

Ring lege eller jordmor og få sjekket blodtrykket ditt :) Og IKKE kjør om du ikke føler du klarer å se ordentlig!!

Fort til legen. Hadde selv blodtrykk 60/90 og ikke opplevd noe sånt.

Det er sikkert ikke noe alvorlig men alltid bedre å ta en sjekk for mye, selvfølgelig kan det også være alvorlig. Jeg hadde en episode med noe lignende en kveld jeg var på jobb tidlig i svangerskapet. Hadde fint blodtrykk og det skjedde ikke igjen. Bare noen timer en kveld:o

Høres veldig ut som migrene med aura. Trenger ikke få hodepine av det. Jeg har denne type migrene og det er slik du forklarer. Blir nummen i ansikt og arm. Men jeg er selvsagt ingen lege! Så for all del sjekk det opp[emoji846] tenker det går fint. Lykke til[emoji173]

Jeg ser av og til stjerner, men når jeg blunker forsvinner det med en gang. (Har lavt blodtrykk). Men er overhode ikke så voldsomt som du beskriver, heller aldri opplevd nummenhet i ansiktet.
Ville ha hørt med legen.

Jeg har migrene med aura og det er helt likt som du beskriver. Stjerner forran øynene og nummenhet i ansikt og arm. Jeg får også ofte kraftig hodepine etterpå. Men som alle andre skriver så dra til legen å få det sjekket. Er ikke sikkert det er det du har, selv om det er ganske likt.

Håper du har vært hos legen, dette hørtes ikke ålreit ut [emoji171]

Høres ut som lavt blodtrykk hvis det er hele tiden, eller blodtrykksfall om det kommer plutselig og forsvinner igjen

Jeg ser av og til stjerner, men når jeg blunker forsvinner det med en gang. (Har lavt blodtrykk). Men er overhode ikke så voldsomt som du beskriver, heller aldri opplevd nummenhet i ansiktet.
Ville ha hørt med legen.
Signerer denne. Hadde nok tatt en tlf til lege bare for å fått ting bekreftet :)

Back
Topp