Klem_entin
Flørter med forumet
Fødte en stjernekikker (occiput posterior) i 2009, det er en grunn til at nummer to er på vei først nå... Visste ikke at han var stjernekikker før jeg var på samtalepoliklinikken i november og fikk se hva gynekologen hadde skrevet. Fire sugekoppforsøk (som førte til fødselssvulst og et stort kjøttsår på hodet til barnet) og to drag med tang (som førte til brudd to steder i hodeskallen, blødninger og epileptiske anfall) måtte til for å få ham ut... Har tenkt masse på hva jeg kan gjøre annerledes denne gangen, så har lest mye om fødestillinger. Skal i hvert fall prøve å være mest mulig oppreist, enten det er på beina, på knær eller på krakk etc. Var for øvrig oppreist fra klokken 06.00 og frem til 16.15 da jeg fikk epidural, så enten hjalp det ikke eller så skjedde det noe frem til jordmor gav meg drypp 17.10. Han var ute 18.25.
Jordmor mener at epidural og drypp kan ha forårsaket det, så jeg håper veldig på å klare meg uten denne gangen. Må bare ta det som det kommer... Alternativt mente hun at bekkenet mitt har en form som "gir" stjernekikkere![]()
Dette kjenner jeg meg godt igjen i! Lang igangsatt fødsel, epidural og fem vakum-trekk med episiotomi før hun kom, med masse komplikasjoner for baby og meg i ettertid.
Det viktigste for meg denne gangen har vært å prøve å unngå epidural og drypp ja. Håper veldig å la fødselen få nok tid til at baby snur seg riktig.
Lykke til til deg!!!