Stjernekikker??

Junibaby1687

Betatt av forumet
Gresskarfrøene2023
Jordmor sa på komtroll idag at babyen ligger med hode festet med sin rygg mot min rygg og armer å ben ut mot magen! Lurer da på om det vil si det samme som at det er en "stjernekikker"?? Tenkte ikke over det før jeg kom hjem fra JM og glemte å spørre der.. Kan den snu på hodet når hodet er festet?

Trenger ikke bli det... Mi første ble og denne har samme utgangspunktet men jm sa at det var forskjellig hvor mye de vred seg rundt og på hvor mye bevegelighet i mengd fostervann de hadde.

Trenger ikke bli det... Mi første ble og denne har samme utgangspunktet men jm sa at det var forskjellig hvor mye de vred seg rundt og på hvor mye bevegelighet i mengd fostervann de hadde.
Okei, ja for det som forvirrer meg er når de sier at hodet er festet, fordi jeg tenker at den da ikke skal klare å snu på hodet:hilarious:

Okei, ja for det som forvirrer meg er når de sier at hodet er festet, fordi jeg tenker at den da ikke skal klare å snu på hodet:hilarious:
Joda, de "skrur" seg nedover bekkenet under fødselen.

Sniker fra mai.
Under min fødsel trodde jordmor han skulle komme som stjernekikker når hun sjekket en time før han kom, fordi han lå med ryggen på høyre side (tror jeg). Men han vridde seg rundt før og kom vanlig, så babyen kan snu seg under fødsel.
Men det var veldig heftig under pressingen, jeg syns det var helt forferdelig! Og da forklarte jordmor det var litt ekstra heftig fordi han vridde seg rundt.

Ja, de skal jo skru seg nedover i bekkenet. Når jeg hadde 10 cm ventet de på at hun skulle legge seg med ryggen mot ryggen min, for det er vist vanlig st de starter sånn å så roterer en hel runde så hodet kommer ned;)
Min roterte aldri, presset bare rett ned. Hun lå med hodet mot min høyre side. Så hun er født med hode på tvers, såkalt tverrleie.
Det var heftige 2 timer fra 10cm til hun var født:o

Ja, de skal jo skru seg nedover i bekkenet. Når jeg hadde 10 cm ventet de på at hun skulle legge seg med ryggen mot ryggen min, for det er vist vanlig st de starter sånn å så roterer en hel runde så hodet kommer ned;)
Min roterte aldri, presset bare rett ned. Hun lå med hodet mot min høyre side. Så hun er født med hode på tvers, såkalt tverrleie.
Det var heftige 2 timer fra 10cm til hun var født:eek:
:arghh::arghh: Puh! Jeg grugleder meg til fødselen!

Back
Topp