stjernekikker

Bkno2515962

Første møte med forumet
Under fødselen fikk jeg beskjed om at lille var en stjernekikker.
I pressfasen ble det vaktbytte, og den nye jordmora sa "ja her har vi en stjernekikker ", så ba hun meg rotere litt på måten jeg lå på, oresset litt her og der så sier hun "NÅ kan hun komme".

Jeg vet ikke om hun ble født som stjernekikker eller ikke. Er det mulig å snu en stjernekikker underveis i pressfasen? Jeg fikk liksom inntrykket av at hun gjorde det. Men vet ikke.. glemte å spørre om det etterpå.
Brukte lang tid på pressfasen.. vet det er vanlig når man føder stjernekikkere..

Jeg fødte stjernekikker, fikk ikke noe beskjed om å gjøre noe annerledes...

Ja hva er det? Trodde tråden handlet om julegaver eller noe jeg haha

Jeg trodde ikke de kunne snu en stjernekikker. Da ville vel ingen bli født den veien hvis det var "så enkelt" å gjøre noe med?? Vesla var det, og jeg kommer til å begynne å gråte hvis jeg får beskjed om det neste gang også :(

(btw - ingen helsefagarbeider, så bare gjetting ;)

Såg det på tv-en i sta. Haha det er visst tøffere pressing enn om den hadde lakt riktig vei. Men hun sa ibgeting om snuing. Men de såg det heller ikke før hode var ute da…

Ingen andre kan snu barnet nei, men de fleste barn som ligger den veien snur seg riktig helt av seg selv underveis i fødselen. Min yngste lå an til å bli stjernekikker fram til jeg startet trykkingen, Da snurret ungen rundt 180 grader i løpet av 2 rier, og kom ut helt riktig. Det var en helt syk følelse når hun snudde så raskt, og hele magen "sprellet". :D

Tror neppe de kan påvirke rotasjonen, men de kan hjelpe til med å tøye og evnt være i forkant med å klippe slik at man ikke revner og sying vil være en enkel sak etterpå. Min førstefødte var stjernekikker, og som sagt over her så kan det være litt hardere å presse ut. Her fikk jeg ei jordmor og ei barnepleier som la seg over magen min under ei pressrie for å hjelpe han ut. Da begynte han å bli sliten stakkar.. Var ikke vondt, og jordmoren klippet meg så jeg ikke skulle revne :)

Mi snudde seg ikke, men jeg låg med pressrier i flere timer og rompa i været der de hadde et håp om at hun snudde seg. Det nekta hun, og hun satt fast. Måtte til med vakuum. De løsna hodet med det, så retta hun opp hodet og jeg fikk presse uten hjelp. Stjernekikkert ender oftere opp med vakuum eller tangforløsning for hodet er mye større i den omkretsen.

Back
Topp