Stjernekikker

Miriamsmams

Glad i forumet
Jeg fødte datra mi som strjernekikker. Lagteklig fødsel med klipp og sting. dårlige rier og fikk rier på drypp til slutt tok laaaang tid. Dette er visstnok valig for stjernekikker fødseler

Du som også har hatt det hvordan gikk det med nestemann hvis du har flere barn da.. 
Ble det også stjernekikker eller hvordan var forskjellen om det ikke var stjernekikker?

fødte nr 3 som stjernekikker. han var en del større enn de andre. men hele fødselen tok 2 timer ifra regelmessige rier (17 timer med uregelmessige rier først) til han var ute. slapp å klippe. en mye vondere fødsel enn de 2 første.

denne gangen vet jeg ikke om jeg får føde selv eller om jeg må ha ks. dem fant en muskelknute på livmorveggen på ul med litt str så dem er redd den kan tette utgangen.

Har født 3 stjernekikkere... (av 3 fødsler)
Nr. 1 tok litt ekstra tid under pressriene (pressa ca 2 timer) i ettertid fikk jeg vite at det var pga hun var en stjernekikker. Måtte klippes litt og revna litt i tillegg.
Nr. 2 kom i en fei, knappe 20 minutter pressrier. Revna litt, ingen klipp.
Nr. 3 kom i ei enorm fart, hadde kun drøye halvannen time fra første skikkelige ri. Revna litt, ingen klipp.

Alle 3 har vært rett under/rett over 4500g.

Første var stjernekikker, fødselen var veeeldig langvarig, riene ble borte og tilogmed dryppet failet. Ungen satt fast og ble dratt ut. Måtte klippes og sys. Hun var 3,4kg og det på termindatoen.
Andre husker jeg faktisk ikke, men ble indusert 3 uker før termin. Tok under 7 timer og ikke så mye som en rift engang. Han var dog bare 2,7kg.

Har lest at det i de fleste tilfeller ikke er større risiko for stjernekikker bare fordi man har opplevd det en gang. Håper virkelig det stemmer! Endte opp med KS pga det.

Førstefødte til en venninne av meg var stjernekikker. Tøff fødsel og mye rifter. Nr to kom rett vei og var ute på 3 timer uten rifter eller trøbbel i det hele tatt.

ja her er det delte erfaringer. Bare å komme med flere erfaringer, veldig flott å høre

Back
Topp