stjernekikker når ryggen til baby ligger på høyre side??

Lillemann her ligger og med ryggen på høyresiden ;)
ORIGINAL: Legokloss

Jeg håper ikke det for min ligger med ryggen på høyre side og har gjort det leeenge
 
ORIGINAL: Lilleheg27

ORIGINAL: [Malin]

ORIGINAL: Lilleheg27

Min har flytta seg fra Venstre side til høyre nå.

jordmor fortalet meg jo om det med at noen kom som stjernekikkere, men har det egentlig noe å si om dem kommer med hode opp eller ned?? Eller har det med lengda på fødselen å gjøre.? Det fikk jeg ikke vite.


Min fødsel tok 13 timer, så ikke noe lang tid her i gården![:D] MEN det legen sa til meg er at når babyen skrur seg ut av bekkenet, vil den automatisk strekke hodet bakover mot nakken når den kommer ut, og er den da 'feil vei' er sjangsen for å rivne fra A til Å større, da kroppen er 'laget' for at barnet skal komme ut andre veien... [:)]

MEN som sagt tidligere, jeg revna nesten ingenting, og visste ikke at han var stjernekikker før vi hadde utskrivingssamtale når vi reiste hjem..[8D]



Ahh.. oki.. Men da tror jeg ikke jeg kommer til å tenke mere på det her.. [:)]
For man har vel igjen garanti for hvilken vei gullene våre finner ut at dem skal komme uansett??


Niks, den kommer den veien den vil, hehe.. Slapp helt av og ikke tenk på det [:)][:)]
 
ORIGINAL: Lilleheg27

ORIGINAL: [Malin]

ORIGINAL: Lilleheg27

Min har flytta seg fra Venstre side til høyre nå.

jordmor fortalet meg jo om det med at noen kom som stjernekikkere, men har det egentlig noe å si om dem kommer med hode opp eller ned?? Eller har det med lengda på fødselen å gjøre.? Det fikk jeg ikke vite.


Min fødsel tok 13 timer, så ikke noe lang tid her i gården![:D] MEN det legen sa til meg er at når babyen skrur seg ut av bekkenet, vil den automatisk strekke hodet bakover mot nakken når den kommer ut, og er den da 'feil vei' er sjangsen for å rivne fra A til Å større, da kroppen er 'laget' for at barnet skal komme ut andre veien... [:)]

MEN som sagt tidligere, jeg revna nesten ingenting, og visste ikke at han var stjernekikker før vi hadde utskrivingssamtale når vi reiste hjem..[8D]



Ahh.. oki.. Men da tror jeg ikke jeg kommer til å tenke mere på det her.. [:)]
For man har vel igjen garanti for hvilken vei gullene våre finner ut at dem skal komme uansett??

 
Jeg er helt enig med deg! [:)] Det er så lite vi får gjort med dette at det ikke er noe vits å tenke på det idet hele tatt.
 
Desverre så er det økt sjangse for at fødsel stopper opp, rifter og operative inngrep som keisersnitt.

Heldigvis så opplevde jeg ikke noe av dette.

Jeg fødte på fødekrakk, vil anbefale det videre. Revnet jo ingenting, og jordmor sa det var redningen for meg, fordi hun hadde tenkt å komme med saksa og tanga [&:]
 
ORIGINAL: [Malin]

ORIGINAL: Lilleheg27

Min har flytta seg fra Venstre side til høyre nå.

jordmor fortalet meg jo om det med at noen kom som stjernekikkere, men har det egentlig noe å si om dem kommer med hode opp eller ned?? Eller har det med lengda på fødselen å gjøre.? Det fikk jeg ikke vite.


Min fødsel tok 13 timer, så ikke noe lang tid her i gården![:D] MEN det legen sa til meg er at når babyen skrur seg ut av bekkenet, vil den automatisk strekke hodet bakover mot nakken når den kommer ut, og er den da 'feil vei' er sjangsen for å rivne fra A til Å større, da kroppen er 'laget' for at barnet skal komme ut andre veien... [:)]

MEN som sagt tidligere, jeg revna nesten ingenting, og visste ikke at han var stjernekikker før vi hadde utskrivingssamtale når vi reiste hjem..[8D]


snuppa her kom med nesa opp, og fødselen tok 16 timer fra den startet med at vannet gikk. så det behøver ikke som Malin sier nødvendigvis ta lengre tid, men problemet med stjernekikkere er at når de kommer den veien kommer hodet ut med den breieste omkretsen...
snuppa mi ble sittende dønn fast pga dette og etter 1 time med pressrier måtte hun tas med vakum. derav masse klipping/revning/sying på meg [&:]

og hun var bare 33 cm i hodeomkrets som egentlig er lite.
 
Snuppis var også stjernekikker, revnet nok litt ekstra pga det, og riene stoppet opp når hodet var ute.... Men det gikk så fint, har ikke hatt noen plager etterpå og sa at jeg kunne føde på nytt mens jordmor sydde meg. [;)]
 
her ligger babyen med ryggen på høgre side. Mener det var det samme sist svangerskap og da var det ingen stjernekikker :)
 
da har jeg vært hos jordmor i dag og spurt om dette, hun fortalte meg at det var en litt økt sjangse for at barnet kom som stjernekikker. samtidig fortalte hun at, som i mitt tilfelle,  hodet er ikke helt festet da jeg har født før (noe som var vanlig), og babyen kunne derfor fremdeles legge seg med ryggen på venstre side når fødselen startet.
hun sa også at det å føde stående på alle 4 (!!) var den absolutt beste fødestillingen om jeg ikke fikk føde i vann (som jeg har lyst til).
 
 
[:)][:)]
 
ORIGINAL: firsttime1

jeg ligger mest på venstre side siden jordmoren ga meg beskjed om det så ungen skulle snu seg med ryggen mot venstre[;)]. han gjorde det[:D]. så prøver å ligge mest på venstre for å holde han der[8D].
Men har aldri hørt utrykke stjerneskikker[8|]

 
 
ååå, skal vedde på at det er derfor babyen min ligger med ryggen på høyre side, jeg sover nesten BARE på høyresiden!! det har jeg jommen ikke tenkt på før du sa det!! [:D] skal prøve å ligge på venstresiden i natt jeg da [;)][;)][;)]
 
Back
Topp