stivt!

baby_

Forelsket i forumet
Sikkert blitt tatt opp ørtiogtusen ganger før men!;)

Har vasket lammeskinnet til snuppa, på 30grader i vaskemaskin med sånn spesialshampo til ull/skinn. Forsiden er myk og god som det har vært hele tiden, men baksiden har blitt tørr/ ru og stiv. Ikke helt knekkebrød da men.. Anyhooow hvordan kan en få dette mykt og godt igjen? Har dere flinke jenter noen tips?:) 

Har lest litt om noen som vasker skinnet i noe lanolin greier? Evt gnir dette på i ettertid? Også lest at noen gnir skinnet mot en stol..mens noen sier at det blir mykt igjen ved bruk. Men det trenger vel noe som tilfører det som gjør skinnet mykt? (Er dette lanolin?) 

Det samme skjedde med vårt skinn. Dama i babybutikken så vi MÅTTE ha den shampooen fordi med milo kom det til å bli stivt. Skinnet ble knekkebrød, men hårene har holdt seg fine. Jeg har også vasket et skinn fra IKEA, men det ble ikke stivt med shampooen. Holdt seg bedre.

Lanolinen vet jeg ikke noe om, men jeg fikk tips om å smøre skinnet inn med fuktighetskrem eller dusj/håndsåpe mens det var vått. Det er jo hud. Det funket litt, men er langt fra mykt.

Ble hengt opp for å drypptørke ja, da det stod info om det på ull/skinn shampoen som ble kjøpt på barnas hus, ble vasket på maskinens ullprogram. Har skjønt at disse ullprogrammene kan variere veldig fra maskin til maskin..
Kansje det er stor forskjell på disse shampoene? og skinnene? 

Ei venninne tipset om at en kunne gni med sun såpestykke på skinnets bakside mens det ennå var vått..men her er det jo blitt helt tørt. Tørr jeg fukte det og prøve? 
Vil helst være helt sikker før jeg tester ut noe på skinnet, litt for dyrt til og bare prøve ut alt mulig:) 

Jeg drypptørket det også..

Jeg fuktet bare baksiden og prøvde og smøre inn, men syns ikke det virket noe særlig. Men skinnet funker selv om det er stivt bak, det er jo like mykt der babyen ligger.

....

Back
Topp