Stive underarmer og klomsete fingre

hvitveis11

Andre møte med forumet
Hei:)
Har ei lita frøken på 5 uker som fullammes. De dagene har jeg følt på en slags svakhetsfølelse i fingrene, akkurat som at de beveger seg saktere og skjelver litt. Føles ut som at jeg skal miste alt jeg holder. Samtidig merker jeg at jeg er støl og stram på innsiden langs begge underarmene.. Flere som føler det slik?

Jeg har tidligere vært plaget en del med helseangst, og merker jeg ofte trenger bekreftelse på at ting jeg føler på er helt normalt.. Nå vet jeg jo selv at det blir mye feile stillinger når jeg ammer, og jeg bærer jo denne babyen ca hele tiden, men likevel..
 
Det kan være at du belaster armene mer nå enn vanlig, og at muskulaturen er sliten og overanstrengt. Husker selv da mine var små; man blir sliten i armene.

Bæresjal/bæresele kan være et godt hjelpemiddel og avlastning til armene.

Kan også være noe som heter carpal tunelsyndrom, les litt om det og se om det kan stemme.

Men jeg holder en knapp på overanstrengelse og slitne muskler ;-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Takk for svar:) skal prøve å være litt mer bevisst hvor mye jeg bærer på henne.. Har jo både Bæresjal og bæresele!

Leste litt på carpal tunnelsyndromet, men føler ikke jeg kjenner meg helt igjen.. Men takk for tipset :)
 
Har du prøvd med ammepute eller annen støtte under armen din?


TuMmY LoVe
 
Back
Topp