Stive og støle fingre?

Skvirevippen

Forumet er livet
Marsboerne 20 18
Ringefinger og lillefinger har hele svangerskapet vært litt stive på natta og om morgenen men har trodd det har vært fordi jeg har sovet med den armen under puta. Men lagt merke til at det kommer uansett hvilken side jeg sover på.
Nå kjenner jeg det plutselig hele døgnet og har også begynt å kjenne det i andre hånda også.
Har en teori om at det er vann som klemmer på nerver, men synes det er rart det kun har vært på ene siden så lenge.

Noen som kjenner seg igjen?

Synes det høres ut som vann.. Har det ikke i hendene selv, men har fått vann i leggene og føttene nå siste uka.. og det kjennes sånn i føttene, at det er stivt og hovent på en måte.

Karpaltunnel-syndrom?
Leste kjapt på det nå, der står det at det går ut over langefinger, pekefinger og tommel, mens jeg har det altså i ringefingre og lillefingre.
Skal stikke innom jm i morgen før svangerskapskurset og nevne det for henne.

Jeg hadde det samme i forrige svangerskap, da mente jordmor det var vann som klemte på noen nerver. Ble verre nærmere termin, men gikk over etter fødsel :)

Leste kjapt på det nå, der står det at det går ut over langefinger, pekefinger og tommel, mens jeg har det altså i ringefingre og lillefingre.
Skal stikke innom jm i morgen før svangerskapskurset og nevne det for henne.

Sniker fra april..

Jeg har også nummenhet i ringfinger og lillefinger.. kun på den ene hånda heldigvis..

Jeg hadde det samme i forrige svangerskap, da mente jordmor det var vann som klemte på noen nerver. Ble verre nærmere termin, men gikk over etter fødsel :)
Tipper det er det. Knokene mine er i allefall helt borte og kan bare glemme å bruke ringene mine.
Godt det ikke er lenge igjen [emoji14]
Sniker fra april..

Jeg har også nummenhet i ringfinger og lillefinger.. kun på den ene hånda heldigvis..
Jeg er ikke så nummen egentlig, føles bare mer støl, men helt i starten så kjente jeg mer på at fingrene sovna.

Men detta starta om natta hos meg og, og bare på ene hånda :)

Uansett så ville jeg nevnt det på kontroll. Jeg ble nummen i lang- og ringfingen ganske tidlig, og fikk henvisning til skadeortopedisk (tror jeg det heter) på st. Olavs og det er altså karpal tunnell-syndrom. Da fikk jeg skinner som jeg sover med om natten. De hjelper fordi da bøyer man ikke håndleddene om natten! Nå er nummenheten borte :)

Jeg har det men har Karpal tunell syndrom og ikke bare vann i hendene... veldig ubehagelig og kjenner det i hele hånden.

Jeg har hatt det sånn mer eller mindre hele svangerskapet, mest plager i lille-, ring- og langfinger i tillegg til lillefingerdelen av underarmen. Det er ulnarnerven som kommer i klem i albueområdet på grunn av økt væske, men ellers mye det samme som karpaltunellsyndrom. Ellers er alle fingrene stive og treige om morgenen på grunn av økt væske. Heldigvis gir begge deler seg utover dagen :)

Har den siste uken fått mye mer vann i hender og føtter.. Og våkner av stive og vonde, hevete fingre flere ganger hver natt.. Om dagen går det fint, da er det bare bena som er hovene.. Du kan jo kanskje nevne det for jm? Jeg skal ikke til jm før uke 40,men regner med det jeg har bare er vann som sist.. Da hadde jeg såå mye vann i hele kroppen mot slutten.. Hjelper å prøve å bevege fingrene litt om natten!

Jeg har hatt svangerkaps relatert karpal tunell i svangeskapet. Kunne ikke bruke hånda om morgenen, å holde rundt brødkniven var umulig. Var særlig langfinger, ringfinger og pekefinger var veldig nummene og stive :(

Så plutselig gikk det ganske over :Detter 3 dager smertefri fikk fikk jeg de quervan senebetennelse istedenfor :wtf::( det er senebetennelse i håndledd og tommelen, ikke noe gøy. Satser på at det er grunner veske i kroppen og går over når lille kommer :angelic:

Jeg har hatt svangerkaps relatert karpal tunell i svangeskapet. Kunne ikke bruke hånda om morgenen, å holde rundt brødkniven var umulig. Var særlig langfinger, ringfinger og pekefinger var veldig nummene og stive :(

Så plutselig gikk det ganske over :Detter 3 dager smertefri fikk fikk jeg de quervan senebetennelse istedenfor :wtf::( det er senebetennelse i håndledd og tommelen, ikke noe gøy. Satser på at det er grunner veske i kroppen og går over når lille kommer :angelic:
Å, så det heter de quervain? Keg har nemlig også mistet karpaltunnellen etter at jeg begynte å sove med skinner om natten, men har nå vondt utenpå begge håndleddene... mistenker det samme som deg ja :)

Å, så det heter de quervain? Keg har nemlig også mistet karpaltunnellen etter at jeg begynte å sove med skinner om natten, men har nå vondt utenpå begge håndleddene... mistenker det samme som deg ja :)

De quervains heter den :) her er link med info https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/albue-underarm-hand/handleddet-de-quervains-senebetennelse/

Det står at nervene i håndleddet kommer i klem på tommelsiden, av feks væske i kroppen, som gir smerter på tommelsiden av håndleddet og i tommelen. Hos meg gjør det veldig vondt i håndleddet på tommelsiden. Og å vri på handa smertehelvete, og ofte også tommelen. Det har spredd seg et par fingerbredder oppover amen på oversiden av håndleddet.
Jeg kjøpte også skinne når jeg hadde karpal tunellsyn syndrom, og nå er den på igjen. Det er desverre ingen trygger medisiner for gravide mot tilstanden :( så man må bare avlaste

å vri på handa smertehelvete, og ofte også tommelen. Det har spredd seg et par fingerbredder oppover amen på oversiden av håndleddet.

Takk! Ja, havner ofte i keitete vinkler med håndleddene, som gjør utrolig vondt.
TMI: Dessverre er en av disse vinklene når jeg skal tørke meg bak, så jeg føler konstant at jeg ikke klarer å gjøre meg ordentlig ren :( alt vi må tåle, altså.

Sniker.

Jeg var helt stiv i fingrene på den éne hånda på morgenen på slutten. Det var nok vann for det gikk plutselig over igjen :)

Takk! Ja, havner ofte i keitete vinkler med håndleddene, som gjør utrolig vondt.
TMI: Dessverre er en av disse vinklene når jeg skal tørke meg bak, så jeg føler konstant at jeg ikke klarer å gjøre meg ordentlig ren :( alt vi må tåle, altså.

Forstår den :( mye rart og ekkelt man må finne seg i som gravid som man ikke viste om på forhånd engang :sick009. Synes det er rart og ubehagelig og ikke kunne se mitt eget underliv engang (uten speil) magen er jo i veien :laughing002

Sniker.

Jeg var helt stiv i fingrene på den éne hånda på morgenen på slutten. Det var nok vann for det gikk plutselig over igjen :)
Håper på at dette går over når svangerskapet er over :) vil ikke gå med en handikapet hånd for alltid

Back
Topp