Stipend og permisjon

ToPåVei

Betatt av forumet
Er det aldersgrense for å kunne få fødselstipend? Jeg har søkt på skole til høsten, og er kanskje gravid[&:]

ORIGINAL: Hege1979

Hei!! Mener du aldersgrense for fødselstipend gjennom lånekassen? I såfall er det sånn at viss du skal få fødselsstipend gjennom lånekassen må du ha minimum 6 mnd skolegang forut for permisjonen, og også ha en utdanning å gå videre på etter permisjonen er overstått. Du får behovsprøvd fødselsstipend ut i fra samboers inntekt. Les mer på lanekassen.no!! Lykke til!!

Ja, jeg mener gjennom lånekassen[:)] Så hvis jeg begynner i august og har termin i januar f.eks, så får jeg ikke fødselstipend eller permisjon?[8|] Har prøvd å lese litt inne på lånekassen, men fant ingenting om aldersgrense der. Har det noe å si om jeg har utdannelse fra før?

Har du rett på skole har du vel rett på stipend?
Dt er ett eller anna med 24år men veit ikke om dt er dt som gjelder da[8|]
Gikk hele skole året med Erika, fikk stipend når høsten kom [:)]

Okei. Jeg har ikke skolerett, men skal omskoleres gjennom NAV (Yrkesrettet attføring), så jeg har søkt på tannhelsesekretær fra høsten av. Jeg er utdannet hjeplepleier fra før. Også er jeg 27 år. Bare litt redd for at vi skal sitte der uten penger fra min side. Vi klarer oss ikke på bare sambo sin inntekt.[:o] 

Om du omskoleres gjennom nav så utbetaler de "lønn" til deg mens du går skole.

Back
Topp