Stipend og borteboer

Minitura

Andre møte med forumet
Har man rett på dette om man er samboer og har barn sammen og mannen står som eier av boligen vår? og jeg skal ut i lære..

ORIGINAL: Minitura

Har man rett på dette om man er samboer og har barn sammen og mannen står som eier av boligen vår? Og jeg skal ut i lære..

går du på vidergående? man får vell ikke borteboende på universitetet såvidt jeg vet...

Hvis man har ungdomsrett så har man rett på det! Da står foreldrene dine som forsørger, til og med hvis du er gift[:)]

ORIGINAL: veteran

går du på vidergående? man får vell ikke borteboende på universitetet såvidt jeg vet...

Man begynner vel ikke i lære etter universitetsutdanning heller såvidt jeg vet...

ORIGINAL: |Mamma88|

Hvis man har ungdomsrett så har man rett på det! Da står foreldrene dine som forsørger, til og med hvis du er gift[:)]

Så man har rett på det uansett hvor mange barn man har, står foreldrene som ansvarlige om man er 21 år eller eldre også?

Såvidt jeg har skjønt det så handler borteboer om hvorvidt du selv forsørger deg,og ikke bor hos foreldrene dine, så JA, du er borteboer.
At du er gift eller samboer med felles barn regner de også med, men det går på noe helt annet.

Jeg kan bare svare for meg selv da, går på høgskole. Lånekassen spør om du bor med foreldrene dine i studieåret, om du har en annen bostedsadresse enn hjemadresse i studieåret, så hvis du kan svare nei på det så er du vel klassifisert som borteboer.

Back
Topp