Sting som er åpne

Sitrus95

Andre møte med forumet
Hei. Måtte bli klippet under fødsel pga hun blei tatt med sugekopp. Er skrå klipp på siden ved rompeballen så det gnisser sykt mye. Og nå har samboer Sjekket såret og det er åpent! Lekker veske ut. Skal til sykehuset idag. Men lurer på om de da syr på nytt eller ikke? Er jo drit vondt å jeg gråter av smertende. Klarer ikke gjøre noen ting. Andre som har vært igjennom det samme? Tips å råd tas i mot med stor takk! :oops: :(
 
Hei. Måtte bli klippet under fødsel pga hun blei tatt med sugekopp. Er skrå klipp på siden ved rompeballen så det gnisser sykt mye. Og nå har samboer Sjekket såret og det er åpent! Lekker veske ut. Skal til sykehuset idag. Men lurer på om de da syr på nytt eller ikke? Er jo drit vondt å jeg gråter av smertende. Klarer ikke gjøre noen ting. Andre som har vært igjennom det samme? Tips å råd tas i mot med stor takk! :oops: :(
Sniker.

Ikke personlig erfaring men søsteren min som også ble klippet opplevde også et par sting som løsnet og måtte sys på nytt, da ble det straks endel bedre.

Lykke til!
 
Hei. Måtte bli klippet under fødsel pga hun blei tatt med sugekopp. Er skrå klipp på siden ved rompeballen så det gnisser sykt mye. Og nå har samboer Sjekket såret og det er åpent! Lekker veske ut. Skal til sykehuset idag. Men lurer på om de da syr på nytt eller ikke? Er jo drit vondt å jeg gråter av smertende. Klarer ikke gjøre noen ting. Andre som har vært igjennom det samme? Tips å råd tas i mot med stor takk! :oops: :(
Vet ikke hva de gjør, men håper det bedrer seg fort. Høres skikkelig vondt ut :Heartred
 
Hei. Måtte bli klippet under fødsel pga hun blei tatt med sugekopp. Er skrå klipp på siden ved rompeballen så det gnisser sykt mye. Og nå har samboer Sjekket såret og det er åpent! Lekker veske ut. Skal til sykehuset idag. Men lurer på om de da syr på nytt eller ikke? Er jo drit vondt å jeg gråter av smertende. Klarer ikke gjøre noen ting. Andre som har vært igjennom det samme? Tips å råd tas i mot med stor takk! :oops: :(
Fint du får komme inn så raskt!
Ble også klipt for to uker siden, men virker til å ha grodd greit. Da de sjekket stingene før utreise, så jordmor at det burde vært satt et sting til ytterst i klippet, men at det ikke kunne sys da fordi det ikke var sårkant lenger. Så vil tro at de kan sy så lenge det er sårkant, ellers lager de kanskje et lite snitt for å få nok sårkant til å lukke. Du kommer vel uansett til å få bedøvelse underveis. :Heartred
Jeg kjørte på med smertestillende den første halvannen uka for å få ned hevelsen. Ringte inn til legekontoret og fikk resept på større pakning med Paracet. Hadde også bedt om Ibux om jeg hadde tålt det. Fikk resepten gratis da jeg sa det var som komplikasjon etter fødsel. Men du kan jo høre om resept og dosering når du er på sykehuset!
 
Da var jeg på føden og fikk sydd alt på nytt. Men er jo fortsatt like vondt, men det var mest pg det er så hovent. Føler ikke smertestillende funker :smiley-ashamed004 Er jo nesten værre å gå rundt sånn her enn å ha rier haha:p Vondt under graviditet, under fødsel og etter fødsel haha er ikke lett å være dame nå kjenner jeg:smiley-ashamed004 men er selvfølgelig verdt smerte. Når man får en liten baby:love017
 
Da var jeg på føden og fikk sydd alt på nytt. Men er jo fortsatt like vondt, men det var mest pg det er så hovent. Føler ikke smertestillende funker :smiley-ashamed004 Er jo nesten værre å gå rundt sånn her enn å ha rier haha:p Vondt under graviditet, under fødsel og etter fødsel haha er ikke lett å være dame nå kjenner jeg:smiley-ashamed004 men er selvfølgelig verdt smerte. Når man får en liten baby:love017
Så bra dei fekk sydd stinga dine igjen. :) Er ikkje greit når ein har så vondt.

Noko som hjalp meg når mine sting var heilt forfærdelege var å bruke kjølebind (bind du har fylt med vatn og lagt i frysen). Kulda var behagleg der det var hovent.
 
Da var jeg på føden og fikk sydd alt på nytt. Men er jo fortsatt like vondt, men det var mest pg det er så hovent. Føler ikke smertestillende funker :smiley-ashamed004 Er jo nesten værre å gå rundt sånn her enn å ha rier haha:p Vondt under graviditet, under fødsel og etter fødsel haha er ikke lett å være dame nå kjenner jeg:smiley-ashamed004 men er selvfølgelig verdt smerte. Når man får en liten baby:love017
Konstant smerte over lang tid er helt forferdelig. Ikke så rart det er veldig vondt rett etterpå, men håper det blir mindre vondt om noen dager :Heartred Bra det er blitt sydd og fiksa, og at det nå holder seg sammen. Håper du er ferdig med komplikasjoner da :Heartred Ikke barebare å få babyer nei. Håper du får mye creds :D:hello2:Heartred
 
Så bra dei fekk sydd stinga dine igjen. :) Er ikkje greit når ein har så vondt.

Noko som hjalp meg når mine sting var heilt forfærdelege var å bruke kjølebind (bind du har fylt med vatn og lagt i frysen). Kulda var behagleg der det var hovent.
Hørte med jordmor om dette men henne sa at jeg ikke skulle bruke det :smiley-ashamed004 var greit å bruke idag. Husker ikke helt hvorfor:rolleyes:
 
Hørte med jordmor om dette men henne sa at jeg ikke skulle bruke det :smiley-ashamed004 var greit å bruke idag. Husker ikke helt hvorfor:rolleyes:
Kan sikkert vere fare for frostskade :smiley-ashamed004.

Håpa dei har gitt deg resept på smertestillande. Eventuelt at du har ibux og paracet liggande heime, er gullverdt å få litt smertelindring :)
 
Ikke noe resept men har masse Paracet og Ibux! Er heldigvis ikke like vondt som det var før det blei sydd på nytt :smiley-ashamed004 Men finner jo ingen gode stillinger å sitte/ligge i:p
 
Hørte med jordmor om dette men henne sa at jeg ikke skulle bruke det :smiley-ashamed004 var greit å bruke idag. Husker ikke helt hvorfor:rolleyes:
Jeg fikk anbefaling av jordmor om å bruke isbind, så lenge jeg tok en pause innimellom. Hos meg ble det ganske raskt mye mindre smerte, så håper det gjør det for deg og når stingene sitter skikkelig.
 
Ikke noe resept men har masse Paracet og Ibux! Er heldigvis ikke like vondt som det var før det blei sydd på nytt :smiley-ashamed004 Men finner jo ingen gode stillinger å sitte/ligge i:p
Hei, jeg var veldig plaget av irritasjon og smerter fra stinga, for meg var det gull med Xylocain gel som jeg tok på, det er bedøvelsesgel og fungerte skikkelig bra! Fikk resept fra legen og måtte betale 400kr tror jeg, livreddende! Jeg også tok Paracet, Ibux og isbind, men det var Xylocainen som fungerte! :) så etter 2- 3 uker gikk det over når stingene forsvant :)
 
Mine sting sprakk jo så det holdt, og siden det hadde gått 9 dager og sårkanten var ikke fersk lenger måtte jeg sys om i full narkose :dead: fikk så beskjed om å ikke spike med beina, gå brudestegi trapper, gå små steg og ikke sitte rett ned på rumpe. For et liv.
 
Mine sting sprakk jo så det holdt, og siden det hadde gått 9 dager og sårkanten var ikke fersk lenger måtte jeg sys om i full narkose :dead: fikk så beskjed om å ikke spike med beina, gå brudestegi trapper, gå små steg og ikke sitte rett ned på rumpe. For et liv.
Det høres skikkelig vondt og ubehagelig ut.. Veldig begrensende. Sykt dårlig at det gikk så lang tid.. Hvor lenge går det før det skal være grodd da? Får du noe oppfølging nå? At de sjekker at det ser fint ut?
 
Det høres skikkelig vondt og ubehagelig ut.. Veldig begrensende. Sykt dårlig at det gikk så lang tid.. Hvor lenge går det før det skal være grodd da? Får du noe oppfølging nå? At de sjekker at det ser fint ut?
Nå fikk jeg en time til oppfølging etter 1 uke, og det skal bruke ca 1 ukes tid på å gro sa de, håper da virkelig det blir bra nå :love7
 
Back
Topp