sting etter sying

gira

Forumet er livet
dere andre som ble sydd etter fødselen, hvor lenge etter fødselen har dere hatt\har enda vondt??[:(]
Ble sydd etter klippingen og det gjør så forferdelig vondt når jeg går og sitter.
JM sa at ett sting var gått opp og at det var litt betennelse i såret. Skyller derfor to-tre g daglig med grønnsåpe og med hånddusj etterpå.
Men fordet nå to uker etter fødselen kjennes det ut som noen strør salt i ett åpent sår...auuu[:@][:@]
hvor lenge skal det være sånn? Noen andre som har det på samme måte?

jeg ble også klipt+sydd.  Men det har aldri gjort slik vond som du beskriver. Sårt og ømt ja.. men ikke smertefullt.. Er du sikker på at det er der smertene kommer ifra? *huff og stakkar deg* Kan tenke meg hvor jævelig du har det! Faktisk! *trøsteklem*
Jeg fikk beskjed om å skylle 2-3 ganger dagelig i renslsen...

Det hørtes ikke godt ut.. kanskje best å ta kontakt med lege for GU?[8|]

Jeg skal til legekontroll i morgen. Er vel på tide kanskje, men var jo heldig for jeg har ikke et eneste sting å følge opp.

For 7 år siden fødte eg min første, eg ble som du klippet og fik et par sting.Eg fikk og betennelse i såret der nede og var plaget med det lenge etter 6 ukers kontrollen hos legen.Satte i grønnsåpe vann ca 10 minutter 3 ganger om dagen, pluss når eg vasket meg nedentil brukte eg litt grønnsåpe vann,og dette startet eg kje med før eg hadde vært på 6 ukers kontrollen.Så om du har begynt med beandling allerede no vil eg tro at du om kje så altfor lenge vil være kvitt plagene.Det var helt grusomt minnes eg,så eg håper du slipper unna snart!Du kan jo ta deg en tur til legen for å høre om det e noe annet du kan gjøre for å bli kvitt plagene.Lykke til

Har kjøpt meg en vanningskanne til blomster som jeg skyller med hver gang jeg går på do.  Nå er det bar en uke siden jeg fødte, men har ikke så vondt at det gjør noe.  Tørker forsiktig, men godt og lufttørker etter dusj.  Prøver å ikke sitte for mye og for lenge i ro i sofaen.  Blod og fuktige plasser er ideelle omgivelser for bakterier!
God bedring!

hadde også så vondt som du beskriver, men det gikk over etter litt over 2 uker etter fødselen, men siden du har litt infeksjon i såret så ville jeg kanskje tatt en sjekk for å sjekke at det ikke har blitt verre..

jeg ble også klippet og sydd...
var jo litt øm nedentil men ikke sånn som du beskriver...
dagen jeg dro hjem sjekka jordmor meg nedentil å sa at alt så fint ut,det var grodd å hun kunne ikke se at jeg nettopp hadde født[:D]
sex kunne vi også ha, men kjenner ikke at jeg har lyst til det[8D]

hm.....mange forskjellige erfaringer!
Er vel individuelt, men jeg gidder ikke ha det sånn helt til 6 ukers kontrollen[:@][:@]gjør jo så forferdelig vondt.
Gjør det sikkert ikke bedre at jeg blør mye enda og de der hersens bindene man må ha på[:'(]
...og sex.....glem det!

Back
Topp