stikkpiller? ok or not?

lillelise

Elsker forumet
Åh, yess... nå er det påan igjen med sykebarn + syk mamma[:'(]
Vi har vært syke i snart 2 uker å det tærer på!![:'(]

Men lillingen min, ho fikk feber i går. 39.5. Feber har hun hatt før men denne gangen er hun helt utslitt... tydlig at hun plages med noe, skriker og "bæser" og vil bare sove- noe hun klarer i veldig korte omganger. Skriker hver 20 min [&:] Det kommer både urin og avføring, og hun drikker godt. Overraskende godt... nå tømmer hun flasker som bare det og det hver 2-3 time[8D] Så jeg ga ho stikkpille i natt, 01.30... da fikk jeg sove til 6-7 tiden. Ga ho stikkpille i 10-11 tiden og nå for en time siden.

Mitt spørsmål er da: er det for mye?? har jeg gitt for mye stikkpiller?
Btw: jeg har ringt legen, så venter nå at de skal ringe meg opp igjen... Men ble litt bekymret for d med stikkpiller...[8|]

ORIGINAL: BNE

Var tett du ga dei da...[&:][&:] 
dei sier hver 4 time max...

Ja det er jo det jeg sier... akkurat sånne ting var jeg ikke klar over. Har ikke slitt med sykt barn tidligere så var ikke klar over det... etter den siste pillen så måtte jeg sjekke bruksanvisningen...[:'(] Dumme meg, men håper og tror at det ikke er så farlig da...

Om man bruker stikkpiller med vett, så klandrer jeg ingen for det[;)]

ORIGINAL: Elissa85

[;)]

om barnet ditt er skikkelig sliten og sliter med feber og slik så.. man må liksom se an situasjonen tenker jeg..

fått svar fra legen da???[:D]

ORIGINAL: Gedine87

ORIGINAL: Elissa85

[;)]

om barnet ditt er skikkelig sliten og sliter med feber og slik så.. man må liksom se an situasjonen tenker jeg..

fått svar fra legen da???[:D]

Det er 1.gang jeg bruker stikkpiller på egne unga, så...
fikk snakket med en sykepleier, som skulle rådføre seg med en lege (les: turnuslege) så håper at vedkommende er flink...

ORIGINAL: lillelise

Ja det er jo det jeg sier... akkurat sånne ting var jeg ikke klar over. Har ikke slitt med sykt barn tidligere så var ikke klar over det... etter den siste pillen så måtte jeg sjekke bruksanvisningen...[:'(] Dumme meg, men håper og tror at det ikke er så farlig da...

Var ikke meningen å være sånn i svaret..[:(] sorry.... måtte løpe og ta erlend før han tok og klatret ut av vognen...
Men det er ikke farligt i den forstand at du ga mye sånn sett... bare huske det til neste gang... Så tror det går fint.. 
Nei du er ikke DUM.. du er sliten og tenker ikke helt klart og det er låv å gjøre feil. vi er mennesker og gjør alle feil i blandt ingen som er feilfri..[;)]
Fått svar av legen?
Klemmer til deg

Så vitt jeg vet er det max 4 ganger til dagen, det skulle vel bli hver 6. time hvis ikke annet er avtalt med legen ?

Jeg fikk beskjed om max 3x125 mg i døgnet. Helst med 6 timers mellomrom.. Men om du har gitt litt tett en gang så tror jeg ikke det skal ha å mye å si, mulig hun kanskje blir litt mer trøtt da?!
Håper legen ringer opp igjen snart[:)]

GOD BEDRING BEGGE TO [;)]

vært hos legen og ho fant ingenting galt. skulle ta urinprøve og levere det i mårra...

Her har lille gutt vært syk siden uker føre jul,hatt to pencilinkurer å slitt mye med høy feber,vært over 40,denne gangen viste ikke legene hvorfor han har så høy feber.
Men kan gi paracet med 6timers mellomrom.=)

Masse god bedring til barn og mor!

Back
Topp