Stikking i puppen

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Det stikker jo litt sånn rundt i hele puppen når melka kommer.. men det gjør jo ikke vondt-vondt.

Men lurer på om jeg kjente det en gang i går.... og noen ganger idag.. og nå siste timen har jeg kjent det endel.. sånn stikking midt inni puppen, rett bak brystvorta tror jeg, og det gjør egentlig vondt. Bare ene puppen. Ikke husker jeg hvilken pupp Tiril tømte sist heller. Men det er snart 3,5 timer siden jeg amma.. og lenge siden melka kom nå siden forrige amming.

Hva kan det være?

Kan være trøske/sopp...har hatt dette 2 ganger(ikke denne gangen da)...da stakk det eller en sånn brenne følelse når jeg amma..ganske ubehagelig/vondt. Måtte ha behandling både av meg og den lille (mycostatin el noe)

ORIGINAL: Nr 4

Kan være trøske/sopp...har hatt dette 2 ganger(ikke denne gangen da)...da stakk det eller en sånn brenne følelse når jeg amma..ganske ubehagelig/vondt. Måtte ha behandling både av meg og den lille (mycostatin el noe)

har lest litt om det og det med at det gjerne kommer denne følelsen tett etter amming.
Men det er først nå mange timer etter amming det har eskalert seg. Og jeg hadde ikke en eneste vondt stikk mens jeg ammet sist... og da blir det jo helt bakvendt av sopp om det ikke gjør vondt under amming, men først 2-3 timer etter amming. Så jeg tror liksom ikke det er det heller.

ORIGINAL: TonjeJenta

ORIGINAL: Nr 4

har lest litt om det og det med at det gjerne kommer denne følelsen tett etter amming.
Men det er først nå mange timer etter amming det har eskalert seg. Og jeg hadde ikke en eneste vondt stikk mens jeg ammet sist... og da blir det jo helt bakvendt av sopp om det ikke gjør vondt under amming, men først 2-3 timer etter amming. Så jeg tror liksom ikke det er det heller.

Da vet jeg sannelig ikke[:)]

Er brystknoppen hvit? Som om den er frossen e.l? Det heter Raynauds fenomen og er ikke farlig. Les om det på ammehjelpen hvis du tror det er det. 

Det er ikke melkespreng du kjenner da?
Min høyrepupp har mere melk og stikker/svir ofte når Dennis skal ha mat. etter ca 3 timer. merker litt i venstre pupp også men ikke så mye som høyre.

Veldig rart for når Dennis våkner etter 3-4 timer og vil ha mat så er det akkruat som puppene løfter seg og skriker: heeeer er maaaat! [:)]

ORIGINAL: Novembergutt

Er brystknoppen hvit? Som om den er frossen e.l? Det heter Raynauds fenomen og er ikke farlig. Les om det på ammehjelpen hvis du tror det er det. 

Vanlig i farge akuratt som den andre som ikke stikker.

ORIGINAL: Annelise og Dennis

Min høyrepupp har mere melk og stikker/svir ofte når Dennis skal ha mat. etter ca 3 timer. merker litt i venstre pupp også men ikke så mye som høyre.

Veldig rart for når Dennis våkner etter 3-4 timer og vil ha mat så er det akkruat som puppene løfter seg og skriker: heeeer er maaaat! [:)]

gjør det litt vondt da? [:)]
For kan godt være det altså.. ettersom jeg merker det jevnligere når det har gått lenger tid... 3 timer og mer. Hun har enda ikke våkna [:-]... så nå må hun våkne snart... hehe... men hun har sovet ekstra mye siste døgnet... kan være derfor jeg har merket det mest siste døgnet og ikke før? Ettersom det er første gang hun har sovet så lenge av gangen.

Sånn har jeg det også[:)]

ORIGINAL: SollI

Sånn har jeg det også[:)]

samme her! Er nok det du kjenner.Kjente det samme da jeg ammet sunniva også.

ORIGINAL: mammamilla

ORIGINAL: siw_82

Stikker rett som det er her også!

Er nok melka som kommer; melkespreng[;)]

Back
Topp