Stikking i magen

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Siden i går kveld har jeg hatt konstant stikking i magen, liksom som en stråle fra underlivet oppover innvendig langs det som føles som ett rør på venstre side. Har også kjent bittelitt av det samme på høyre side. Det er vondt å strekke ut magen, men er også vondt når jeg sitter.
Håpet at jeg skulle sove det av meg, men det er her fortsatt.

Vet ingen kan stille diagnose her, men spør fordet om noen har opplevd noe liknende og tror det vet hva det er? Begge fostrene beveger seg så er egentlig ikke bekymret for at det er noe med dem.

Jeg tenker det kan være treg tarm eller noe med urin-røret. Men urinrøret burde vel gå opp på midten av kroppen, ikke venstre side. Eventuelt at livmor strekker seg, men det trodde jeg kom som korte smerter ikke en vedvarende smerte.

Last edited:
Jeg har hatt en sånn smerte i en uke og igår ble det så intenst at jeg dro på legevakten. Hun mente det var musklene som kranglet pga det begynner å strekke seg ganske mye for dem. Men ba meg dra til fastlegen for å dyrke urinen bare for å være sikker på at det ikke er urinveisinfeksjon som har komt seg til nyrene. Nå har jeg nettopp hatt urinveisinfeksjon.

Jeg har hatt en sånn smerte i en uke og igår ble det så intenst at jeg dro på legevakten. Hun mente det var musklene som kranglet pga det begynner å strekke seg ganske mye for dem. Men ba meg dra til fastlegen for å dyrke urinen bare for å være sikker på at det ikke er urinveisinfeksjon som har komt seg til nyrene. Nå har jeg nettopp hatt urinveisinfeksjon.

Takk for svar! Testet urinen på torsdag og den så fin ut. Men vurderer å kjøpe sånne urin-sticks på apoteket og sjekke selv igjen, just in case.
Er vondt hele tida, men mye mindre enn i går kveld. Ubehagelig å bevege seg normalt og må liksom "strekke" ut magen litt for at den skal gå seg til litt. Føler det er litt overdrevent å dra på legevakta hvis det bare er tarmene liksom. Noe som jeg tror det kanskje er siden de er så trege... Eller som du sier muskler og sener som drar og strekker pga veksten.
Håper å få tømt tarmen ordentlig i løpet av dagen og hvis det ikke er bedre til i morgen bør jeg vel ringe legen eller dra på legevakta... bare for sikkerhetsskyld.

Jeg hadde akkurat samme symptomer som deg. Kjøpte selvtest på apoteket og tok på morgenurin søndag. Den ga utslag på leucocytter og nitritt. Dro derfor til legevakta her jeg er på ferie (i Norge).
Ble sjekket meget grundig. De utelukka alt utenom uvi og sendte urin til dyrking. Har drukket store mengder vann med sitron i og "smerten" er borte nå.

Jeg hadde akkurat samme symptomer som deg. Kjøpte selvtest på apoteket og tok på morgenurin søndag. Den ga utslag på leucocytter og nitritt. Dro derfor til legevakta her jeg er på ferie (i Norge).
Ble sjekket meget grundig. De utelukka alt utenom uvi og sendte urin til dyrking. Har drukket store mengder vann med sitron i og "smerten" er borte nå.

Tok en selvtest nå og fikk positiv på leucocytter. Så nå er jeg på legevakta bare for å sjekke for sikkerhetsskyld [emoji1360]
Håper sitronvann er løsningen for meg og [emoji1360]

Tok en selvtest nå og fikk positiv på leucocytter. Så nå er jeg på legevakta bare for å sjekke for sikkerhetsskyld [emoji1360]
Håper sitronvann er løsningen for meg og [emoji1360]

God bedring [emoji4] lurt å ta en sjekk, selv bare ved litt utslag[emoji1360] jeg ble sendt i hus og hast med ambulanse igårveld fra LV og til sykehuset. Kraftig uvi/nyrebekkenbetennelse [emoji1361] mine smerter satt mer i rygg høyre siden med litt utstråling til mage.

God bedring [emoji4] lurt å ta en sjekk, selv bare ved litt utslag[emoji1360] jeg ble sendt i hus og hast med ambulanse igårveld fra LV og til sykehuset. Kraftig uvi/nyrebekkenbetennelse [emoji1361] mine smerter satt mer i rygg høyre siden med litt utstråling til mage.

Shit! [emoji33] Nå ble jeg enda mer bekymra!
Glad jeg tar en sjekk.
Men almenntilstanden din var ganske dårlig da?

Shit! [emoji33] Nå ble jeg enda mer bekymra!
Glad jeg tar en sjekk.
Men almenntilstanden din var ganske dårlig da?

Er nok ikke så ille hos deg, men greit å ta en sjekk [emoji4] for det utviklet seg fort til meg fra å ha vondt til smerter fra H....... og allmenntilstand ble dårligere ja, feber, frostrier, slapp og hodepine[emoji1361]
Må få høre hva de finner ut på legevakten da [emoji4]

Er nok ikke så ille hos deg, men greit å ta en sjekk [emoji4] for det utviklet seg fort til meg fra å ha vondt til smerter fra H....... og allmenntilstand ble dårligere ja, feber, frostrier, slapp og hodepine[emoji1361]
Må få høre hva de finner ut på legevakten da [emoji4]

Ferdig nå, og glad jeg tok det seriøst.

Hadde en urinprøve stappfull av bakterier (husker ikke akkurat hva han sa). Han trykket rundt og det var SÅÅÅ vondt!
Urinveisinfeksjon og antibiotikakur.
Hadde det for en knapp mnd siden også med antibiotika men da var det ikke halvparten så vondt som nå....

Slapp heldigvis med bare det da, og ikke noe annet i tillegg. Tarmene funka fint og babyene sprella rundt og alt var bra sånn ellers [emoji847]

Så nå er det bare å gomle AB i en uke og drikke masse vann! [emoji97]

Ferdig nå, og glad jeg tok det seriøst.

Hadde en urinprøve stappfull av bakterier (husker ikke akkurat hva han sa). Han trykket rundt og det var SÅÅÅ vondt!
Urinveisinfeksjon og antibiotikakur.
Hadde det for en knapp mnd siden også med antibiotika men da var det ikke halvparten så vondt som nå....

Slapp heldigvis med bare det da, og ikke noe annet i tillegg. Tarmene funka fint og babyene sprella rundt og alt var bra sånn ellers [emoji847]

Så nå er det bare å gomle AB i en uke og drikke masse vann! [emoji97]

Bra du tok turen [emoji4] så slapp du å få kraftigere uvi [emoji1360]
Jeg var til jordmor på fredag og null utslag på urinprøve, så her mått den ha kommet fort.
Ulempen med å være gravid er at man lett får uvi, men veldig viktig å få det behandlet[emoji4]
Godt alt er bra med de små og ellers! God bedring [emoji4]

Bra du tok turen [emoji4] så slapp du å få kraftigere uvi [emoji1360]
Jeg var til jordmor på fredag og null utslag på urinprøve, så her mått den ha kommet fort.
Ulempen med å være gravid er at man lett får uvi, men veldig viktig å få det behandlet[emoji4]
Godt alt er bra med de små og ellers! God bedring [emoji4]

Ja, veldig rart! For jeg sjekket på torsdag, og den så helt fin ut. Nå har jeg kjøpt noen strimler til hjemmetest da, så hvis det skjer igjen kan jeg sjekke hjemme.

Glad vi fikk tatt den før det blir værre, selvom det føles veldig ille syns jeg selv nå...

God bedring til deg og [emoji5][emoji171]

Viste seg at jeg hadde urinveisinfeksjon jeg og.. så antibiotika på full rulle. Ny type denne gangen siden det kan være samme bakterien som sist..

Heldigvis grei form ellers. Overlevd lange poketurer tre dager på rad [emoji4]

Viste seg at jeg hadde urinveisinfeksjon jeg og.. så antibiotika på full rulle. Ny type denne gangen siden det kan være samme bakterien som sist..

Heldigvis grei form ellers. Overlevd lange poketurer tre dager på rad [emoji4]

Seriøst?! Kjipt ass.... vi må passe godt på fremover. Drikke MASSE vann og tisse ofte. Og ved den minste mistanke kontakte lege igjen.
Jeg fikk også ny AB siden den forrige tydeligvis ikke knakk koden.

Hva er poketurer?
Godt du føler deg i grei form. Jeg er helt utslitt og vil egentlig bare sove hele tiden [emoji28] men det har vel litt med at jeg startet å jobbe igjen denne uken også da.

Seriøst?! Kjipt ass.... vi må passe godt på fremover. Drikke MASSE vann og tisse ofte. Og ved den minste mistanke kontakte lege igjen.
Jeg fikk også ny AB siden den forrige tydeligvis ikke knakk koden.

Hva er poketurer?
Godt du føler deg i grei form. Jeg er helt utslitt og vil egentlig bare sove hele tiden [emoji28] men det har vel litt med at jeg startet å jobbe igjen denne uken også da.

Jeg spiller pokemon go [emoji23] så går på poketur for å jakte på pokemons... hehe.. Kan gå i flere timer!

Synd du er sluten, men det går seg vell til etterhvert [emoji4] kjempe bra at du er i form til å jobbe. Er kvalmen helt borte?

Jeg spiller pokemon go [emoji23] så går på poketur for å jakte på pokemons... hehe.. Kan gå i flere timer!

Synd du er sluten, men det går seg vell til etterhvert [emoji4] kjempe bra at du er i form til å jobbe. Er kvalmen helt borte?

Haha! [emoji23] Trodde pokemon hadde dødd litt ut jeg, men det er jo en super måte å komme seg ut av døra på da så tommel opp [emoji6][emoji1360]
Kvalmen er nesten borte. Første dag i dag at jeg prøver meg uten kvalmetablett til frokost. Har brekt meg bittelitt, men klarte å få det bort ved å spise litt. Så det værste er absolutt over altså. Nå er det magen og ryggen som plager meg værst [emoji849] men nå skal vi ta knekken på magen (som er mye bedre), og så får jeg vel bestille time til fysio for ryggen etterhvert.

Er ikke bare bare å gå gravid [emoji28] VELDIG glad jeg orker å dra på jobb. Heldig som får ha litt rolige dager nå. Ingen stress.

Haha! [emoji23] Trodde pokemon hadde dødd litt ut jeg, men det er jo en super måte å komme seg ut av døra på da så tommel opp [emoji6][emoji1360]
Kvalmen er nesten borte. Første dag i dag at jeg prøver meg uten kvalmetablett til frokost. Har brekt meg bittelitt, men klarte å få det bort ved å spise litt. Så det værste er absolutt over altså. Nå er det magen og ryggen som plager meg værst [emoji849] men nå skal vi ta knekken på magen (som er mye bedre), og så får jeg vel bestille time til fysio for ryggen etterhvert.

Er ikke bare bare å gå gravid [emoji28] VELDIG glad jeg orker å dra på jobb. Heldig som får ha litt rolige dager nå. Ingen stress.

Fult liv i pokemon verden [emoji6] hvertfall for oss nerder og geeks! Høhø...

Satse på at magen og ryggen og gir seg helt [emoji4] og du har helt rett i at å gå gravid er ikke bare bare [emoji23]

Back
Topp