Stikker til syden litt... Oops

Lenore0315

Glad i forumet
Marsmellows-15
Off, får ikke håpe jeg har gjort noe dumt nå... Min eldste sønn som er midt i mellom cellegiftbehandlinger, hadde så lyst å reise bort en uke. Stakkar, han har vært på sykehuset hele sommeren. Og når han ønsker noe, da hopper mamman! Men nå begynner jeg å bekymre meg. Har ikke vært veldig dårlig, men hva om jeg blir det der nede? Hva med maten? Hva kan jeg spise og ikke? Tenk om jeg får diaré? :O kan jeg ta imodium feks? Åååå lettere reisepanikk :O Noe jeg bør ha med meg som jeg ikke får tak i der? Fra apoteket? :/

Excuse me, Damn that autocorrect!

Off, får ikke håpe jeg har gjort noe dumt nå... Min eldste sønn som er midt i mellom cellegiftbehandlinger, hadde så lyst å reise bort en uke. Stakkar, han har vært på sykehuset hele sommeren. Og når han ønsker noe, da hopper mamman! Men nå begynner jeg å bekymre meg. Har ikke vært veldig dårlig, men hva om jeg blir det der nede? Hva med maten? Hva kan jeg spise og ikke? Tenk om jeg får diaré? :O kan jeg ta imodium feks? Åååå lettere reisepanikk :O Noe jeg bør ha med meg som jeg ikke får tak i der? Fra apoteket? :/

Jeg hadde med folat og omega 3 :) jeg holdt meg unna lokal fisk, all ost (bortsett fra varmebehandlet på f eks pizza), all spekemat og rått kjøtt, og biff etc må være helt gjennomstekt. Jeg var også forsiktig med salat og slikt (ofte skylt i kranvann), fikk beskjed av det av legen. Ellers er det nok ikke så mye å bekymre seg for :) Det er jo klart du kan bli dårlig da, men for meg har ikke det endret seg over natten, men gradvis.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Og dropp isbiter, de er også ofte kranvann!

Kranvannet skal jo være trygt i de fleste EU land. Smaker ikke godt, men skal ikke være farlig i f.eks spania ol.
Masse god tur! Det går nok kjempefint :) Er det bare du og sønnen som reiser?

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Kranvannet skal jo være trygt i de fleste EU land. Smaker ikke godt, men skal ikke være farlig i f.eks spania ol.

Hadde aldri drukket kranvannet i ett sydenland :p bare av prinsipp. Og det er jo en helt annen bakterieflora i det vannet som vår kropp ikke er vant med?
Men uansett, nei vi kan ikke ta imodium når vi er gravide :( er selv "avhengig" av det da jeg har irritabel tykktarm, men må klare meg uten i graviditeten. Eneste du kan ta er vell sånn idoform og lignende melkesyretabletter for å holde magen i balanse.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg drakk det ikke jeg heller. Men jeg skylte tannbørsten i kranvann og sånt. Var gravid da, men visste ikke om det.

Jeg drakk det ikke jeg heller. Men jeg skylte tannbørsten i kranvann og sånt. Var gravid da, men visste ikke om det.

Det gjorde jeg og, men siden jeg fikk beskjed av legen ang salat så holdt jeg meg unna det, til en viss grad ihvertfall :)

Jeg hadde med folat og omega 3 :) jeg holdt meg unna lokal fisk, all ost (bortsett fra varmebehandlet på f eks pizza), all spekemat og rått kjøtt, og biff etc må være helt gjennomstekt. Jeg var også forsiktig med salat og slikt (ofte skylt i kranvann), fikk beskjed av det av legen. Ellers er det nok ikke så mye å bekymre seg for :) Det er jo klart du kan bli dårlig da, men for meg har ikke det endret seg over natten, men gradvis.

Har holdt meg til de samme reglene. Men jeg dropper salat fordi det ikke alltid er vasket godt nok. Så vidt jeg vet er ikke kranvann først og fremst farlig pga bakterier, men de bruker mye klor i det, og det tåler mangene dårlig. Men tanken på å få i meg skitten sydensalat gir meg litt avsmak ;-) I tillegg spiser jeg fisk, men holder meg til rådene fra helsedirektoratet!

Syns du skal glede deg til sol, sommer og ikke mins tid med din kjære sønn. Det blir helt sikkert veldig koselig, spesielt å se gleden hans ved å få reise :) God tur!

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for det, ja håper vi klarer å kose oss. Mine foreldre og en venn av han skal være med. Min mann får være hjemme å jobbe... Ikke imodium nei, får ta med bæsj And carry haha. Skal nok gå fint. :) takk alle. Vannet i springen drikker jeg aldri uansett... Rødt Kjøtt spiser jeg ikke... Skal vel klare meg på et vis. :)

Takk for det, ja håper vi klarer å kose oss. Mine foreldre og en venn av han skal være med. Min mann får være hjemme å jobbe... Ikke imodium nei, får ta med bæsj And carry haha. Skal nok gå fint. :) takk alle. Vannet i springen drikker jeg aldri uansett... Rødt Kjøtt spiser jeg ikke... Skal vel klare meg på et vis. :)

Ja men da så, da har du jo hjelp om du skulle trenge det :) det går nok veldig fint skal du se, mange av oss som allerede har overlevd en sydentur ;)

Jeg er i spania nå, uke 10. Holder meg unna ost, spekemat som ikke er varmebehandla, kjøtt må være helt gjennomstekt og spiser kun salat jeg har vaska selv :-) med andre
ord, så synes jeg maten her er en utfordring for mg som gravid... Best å lage mat selv. Apoteket har alt som trengs og litt til :-) ikke ha panikk, en liten uke går helt fint :-) husk solkrem med høy faktor !

15 Mars 2015

Sniker fra februar :)

Jeg kom hjem fra Tyrkia i går. Jeg tror det gikk fint, har ikke merket noe annet.

Holdt meg unna all salat. Spiste faktisk melon 2 ganger, men det var på en fin restaurant og den var nylig kuttet opp, så jeg tok sjansen:)

Isbiter, upatrisert ost som ikke var varmebehandlet, rødt kjøtt, kuleis/softis, krem, milkshakes, og mat laget på sånne utfluktsbåter.

Jeg ble litt lei av pizza og pasta for å si det mildt, men det gikk absolutt bra og jeg slappet helt av :)

Ta idoform eller nycopro reise. Et par dager i forveien og under oppholdet:)

Jeg syns dere bare skal kose dere!
:)

Back
Topp