Stikker i brystene

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Lurer på om noen har erfaring med at det stikker i brystene? Er ikke noe spesielt system på stikkingen, kanskje litt verre etter amming, greit mens jeg ammer, og så stikker det stadig vekk ellers. Klør litt i brystene på en måte..Synes også brystknoppene har blitt mer utstående.. Har lurt på om det kan være sopp, men har ikke såre brystknopper, og er ikke vondt å amme. Ser ikke noe i munnen på min 5 uker gamle baby heller, men hun har sopp i valker på kroppen...
 
Har også overproduksjon, og lille har begynt å sprutgulpe også på samme tidspunkt som jeg har fått mer stikking i brystene, hvis det kan ha noen sammenheng..
 
Lurer på om noen har erfaring med at det stikker i brystene? Er ikke noe spesielt system på stikkingen, kanskje litt verre etter amming, greit mens jeg ammer, og så stikker det stadig vekk ellers. Klør litt i brystene på en måte..Synes også brystknoppene har blitt mer utstående.. Har lurt på om det kan være sopp, men har ikke såre brystknopper, og er ikke vondt å amme. Ser ikke noe i munnen på min 5 uker gamle baby heller, men hun har sopp i valker på kroppen...

Det er melken som lages og utdrivningsrefleksen som oftest gir slike symptomer.
Det kan også være at du ikke tåler ammeinnleggene dine, eller at du bør amme/tømme oftere/intervallamme.
Er du sikker på at du har overproduksjon? Gulping alene er ikke et sikkert tegn på det. :)

Hvis babyen har sopp i valkene må du begynne å vaske og ikke minst tørke bedre, fukt er soppens beste venn. :)
 
Det er melken som lages og utdrivningsrefleksen som oftest gir slike symptomer.
Det kan også være at du ikke tåler ammeinnleggene dine, eller at du bør amme/tømme oftere/intervallamme.
Er du sikker på at du har overproduksjon? Gulping alene er ikke et sikkert tegn på det. :)

Hvis babyen har sopp i valkene må du begynne å vaske og ikke minst tørke bedre, fukt er soppens beste venn. :)
Tusen takk for svar! [emoji4] Da tenker jeg at jeg kan roe meg med det, og ikke bekymre meg sopp foreløpig.[emoji4] Jenta mi er prematur, så har pumpet mye, så vet at jeg produserer mye mer enn hun trenger. Fikk brystbetennelse når jeg prøvde å trappe ned sist, så skal gjøre et nytt forsøk nå straks tenkte jeg. [emoji4] Har ikke prøvd intervallamming, så tenkte jeg skulle prøve det. [emoji4] [emoji106]
 
Det prikket og «klødde» inni puppene mine de første ukene og, det var melka som fyltes opp :) Fikk aldri noe vondt, men vær obs i tilfelle, for da kan det jo være sopp :)
 
Lurer på om noen har erfaring med at det stikker i brystene? Er ikke noe spesielt system på stikkingen, kanskje litt verre etter amming, greit mens jeg ammer, og så stikker det stadig vekk ellers. Klør litt i brystene på en måte..Synes også brystknoppene har blitt mer utstående.. Har lurt på om det kan være sopp, men har ikke såre brystknopper, og er ikke vondt å amme. Ser ikke noe i munnen på min 5 uker gamle baby heller, men hun har sopp i valker på kroppen...
Mine bryster klør når de er «tomme». Dvs når jeg ammer gutten min og han er i ferd med å tømme brystet kjenner jeg en liten stikking som går over til kløing på samme tid som han slipper brystet og søker etter den andre puppen. Brystene kan også stikke når de er fylt opp igjen (typisk 2-3 timer etter amming).
Da jeg hadde sopp var det mer en kløe på brystvorten og ikke hele brystet slik som når de er «tomme». Det var også uutholdelig smerter ved amming, men dette kan jo være individuelt.
 
Lurer på om noen har erfaring med at det stikker i brystene? Er ikke noe spesielt system på stikkingen, kanskje litt verre etter amming, greit mens jeg ammer, og så stikker det stadig vekk ellers. Klør litt i brystene på en måte..Synes også brystknoppene har blitt mer utstående.. Har lurt på om det kan være sopp, men har ikke såre brystknopper, og er ikke vondt å amme. Ser ikke noe i munnen på min 5 uker gamle baby heller, men hun har sopp i valker på kroppen...
Det høres ut som utrdrivingssmerter, de kan du få når ikke babyen dier også:happy:de kan være ubehagelige, men er ikke farlig. Jeg klør i brystene når babyen har tømt brystet, virker nesten som det kommer i forbindelse med at brystene starter å fylles igjen. Det er vanlig at brystknoppen blir litt mer utstående etterhvert som du har ammet en stund og den "herdes" mer.
 
Mine bryster klør når de er «tomme». Dvs når jeg ammer gutten min og han er i ferd med å tømme brystet kjenner jeg en liten stikking som går over til kløing på samme tid som han slipper brystet og søker etter den andre puppen. Brystene kan også stikke når de er fylt opp igjen (typisk 2-3 timer etter amming).
Da jeg hadde sopp var det mer en kløe på brystvorten og ikke hele brystet slik som når de er «tomme». Det var også uutholdelig smerter ved amming, men dette kan jo være individuelt.
Tror jeg må ha det samme som deg[emoji4]
 
Back
Topp