Stikkende «strekksmerter» i magen?

Godisbjørn

Flørter med forumet
Hei!

Må bare prøve meg litt her. Venter på en telefon fra lege på legevakta, men kan ikke skjønne at en telefonkonsultasjon med legevakt-lege kan hjelpe meg, så jeg prøver lykken hos andre gravide <3

Siden i går har jeg hatt litt merkelige smerter på venstre side av magen, fra lysken og litt opp og et lite område der liksom. Smertene er vanskelige å forklare, men det er som at noe strekker og stikker på samme tid. Smertene kommer og går. Øker ikke i styrke eller sprer seg til andre steder. Jeg går krumbøyd eller legger meg i fosterstilling når de kommer for hvis jeg strekker på kroppen så gjør det veldig vondt. Det er ikke rier, kynnere eller ligamentsmerter.

Noen som har opplevd det samme eller noe liknende?
 
Never mind :p
Fikk heldigvis snakke med en kvinnelig lege med masse erfaring og det er faktisk ligamentsmerter. Så om noen andre her inne skulle kjenne at det «river»/strekker/drar/stikker i lyskområde/på siden av magen så er det altså ligamentsmerter. Phu, det roet mine nerver hvertfall :D
 
Så fint :happy: Jeg hadde også noen stikninger i magen i går og i dag, men det var høyere opp, ca ved navlen, men et sted ganske dypt inne liksom :pompus:
Rare greier dette her, tenker at det er helt normalt så lenge det kommer og går, så har ikke undersøkt det ennå. :)
 
Never mind :p
Fikk heldigvis snakke med en kvinnelig lege med masse erfaring og det er faktisk ligamentsmerter. Så om noen andre her inne skulle kjenne at det «river»/strekker/drar/stikker i lyskområde/på siden av magen så er det altså ligamentsmerter. Phu, det roet mine nerver hvertfall :D

Er helt riktig å snakke med helsepersonell, selv om det er flere gravide her inne som kan ha følt på lignende :) ha en fin lørdag!
 
Så fint :happy: Jeg hadde også noen stikninger i magen i går og i dag, men det var høyere opp, ca ved navlen, men et sted ganske dypt inne liksom :pompus:
Rare greier dette her, tenker at det er helt normalt så lenge det kommer og går, så har ikke undersøkt det ennå. :)
Sniker fra oktober :)

Det kjente jeg også et par ganger første svangerskap! Klarte aldri finne ut hva det var eller hvorfor :wacky: Det gikk alltid over innen jeg begynte å vurdere å ringe føden så glemte jeg det. Det gikk fint da :happy:
 
Sniker fra oktober :)

Det kjente jeg også et par ganger første svangerskap! Klarte aldri finne ut hva det var eller hvorfor :wacky: Det gikk alltid over innen jeg begynte å vurdere å ringe føden så glemte jeg det. Det gikk fint da :happy:
Takk for info, da kan jeg slappe av :cat:
 
Så bra du fikk svar fra legevakten! Jeg synes også det er veldig vanskelig å kjenne hva som er ligamentsmerter, men heldigvis går mine «smerter» fort over. Godt å høre at det er vanlig.
 
Back
Topp