Stikke til spiren i magen :)

*mamma07og09*

Glad i forumet
Noen her som skal strikke til den lille i magen?

Jeg klarte ikke dy meg og har begynt på ett vognteppe med mariusmønster :D :Heartpink Tenker at går det nå galt nå, så kan jeg alltids gi vekk teppet til noen andre eller spare det til eventuell neste spire :)
Skal og prøve meg på hentesett når det nærmer seg mer. Det fine med ett vinterbarn er at strikke klærene kan på med en gang :D

Jeg har veldig lyst til å strikke babyting, men venter nok noen uker så jeg føler meg litt tryggere på at det går bra :)

Last edited:
Åååh du er så heldig som kan strikke :D jeg kan bare strikke rett :/ så litt kjedelig :p holder på med ett stort teppe da til storesøsteren ( sykt rart å kalle henne det :p) så jobber med å få det ferdig da :) så må jeg prøve å lære meg å stille mere :p er jo så masse fint man kan lage :D

Jeg har allerede strikket votter og sokker, og skal sette i gang med bukse og lue snart (må bare få ferdig genser til meg og mannen, selv om motivasjonen til å strikke til meg er på bunn ettersom at kommende mage sikkert gjør at gensern ikke kan brukes i år). Tenker at hvis det går galt, så får broren min og kona få det da de venter baby ca 2 mnd før vi skal ha :D

Jeg har allerede for en stund siden strikket et teppe (i lilla så håper jeg får jente en gang i tiden) men det var fordi det garnet var på vei ut og jeg hadde strikket det til alle venninnene mine som har fått barn - så måtte nesten ha ett selv også! Angrer bare på at det ikke var mer blått igjen da men har såvidt begynt på ett nytt hvit teppe! Tenker at det vil forhåpligvis bli brukt, og viss ikke så kommer det flere sjangser

Har strikket et lappeteppe i lilla og rosa, og er nå begynt på et i grønt og brunt. Begynte før jeg ble gravid da :p Litt ivrig.

Dere som strikker babyteppe, hvilke garn bruker dere? Har et som mamma strikka til første barnet, og det er supert, men stikker litt, så har lyst å strikke et selv som er suuuper mykt, men trenger garn-tips:)

Hekling på gang her, da. En slags lappeteknikk, men hekler direkte på lappene. Avskyr montering. Naturhvitt og blågrå lavendel. Sier det er til jenta vår, men har jo spiren i tankene. Blir det gutt er det jo bom, men tror liksom det er en jente jeg da... Deilig myyyyk bomull, koseteppe/vuggeteppe.

Vi har jo prøvd lenge så jeg har strikket litt nå og da som jeg har lagt unna i tilfelle ;) det begynner nok å bli litt :) i verstefall er de jo alltids noen andre som trenger det :) nå etter jeg fant ut at jeg var gravis har jeg strikket vognteppe me setedalsmønster, som mangler montering, og startet med fuglemammam omslagsbody :) må alltid ha noe i fingrene :)

Sent from my iPad using BV Forum

Dere som strikker babyteppe, hvilke garn bruker dere? Har et som mamma strikka til første barnet, og det er supert, men stikker litt, så har lyst å strikke et selv som er suuuper mykt, men trenger garn-tips:)
Jeg har strikket flere i drops baby merino. Fått masse god tilbakemelding på de jeg har gitt vekk :)

Sent from my iPad using BV Forum

Sandnes sitt strømpegarn er mykt og godt og stikker ikke! ;)

Hjelpes meg det er mange strikkere her inne :D det er jo gøy :D :D :D jeg gleder meg til å lære det skikkelig så jeg kan bli like effektiv som dere :D

Bruker Nepal fra Drops. 35% alpakka og 65% ull. Tenker det blir fint å ha i vogn.

Back
Topp