Sterke smerter..

mimma1

Glad i forumet
Jeg veldig sterke smerter i magen, eller.. Kanskje over lysken på venstre side, helt nederst i magen liksom. Har pratet med legevakt, men de satte meg over til føden, og de fikk jeg ikke så mye svar av, annet enn at det kan være UVI. Men jeg har så sykt kraftige smerter at jeg vrenger meg og må rett og slett skrike rett ut, klarer ikke gå oppreist, eller komme meg opp og ned i en sofa omtrent. Flere som har hatt UVI som har fått så kraftige smerter? Blir litt redd også da :(

Men de vil ikke at jeg skal komme dit, og det er sånn at man må ringe for å komme inn siden det er låst :(

Ring vakthavende gyn på sykehuset!

Også sa de at jeg skulle jo på ultralyd på fredag, men altså jeg klarer jo ikke bekymre meg så lenge heller.

Må jeg få satt over fra legevakta da?

Nei. Ring sykehuset du hører til, og be om å bli satt over til vakthavende gynekolog da legevakten nekter å ta deg inn med sterke magesmerter bare fordi du er gravid

Takk, da skal jeg gjøre det. Håpe han har litt bedre svar :)

Jeg ble selv innlagt da jeg var gravid i 09, med mistanke om kraftig uvi eller blindtarmbetennelse. Var bare ligamentene som strakk seg og var betente, men fy så vondt! Så her blir slike smerter tatt på alvor iallfall.

Lykke til!

Jeg ble selv innlagt da jeg var gravid i 09, med mistanke om kraftig uvi eller blindtarmbetennelse. Var bare ligamentene som strakk seg og var betente, men fy så vondt! Så her blir slike smerter tatt på alvor iallfall.

Lykke til!
Oii da. Det er godt det blir tatt på alvor, har dessverre ikke helt samme opplevelsen her. Får liksom alltid beskjed om at jeg er sikkert bare redd fordi det er første svangerskapetm, og jeg har vært sykt mye dårlig med oppkast og svimmelhet, som har ført til stor vektnedgang, så får ikke kjøre bil nå engang. Legen er heldigvis mye lettere å prate med :)

Får håpe det bare er ligamentsmerter, men utrolig dårlig av legevakten å ikke ta deg seriøst. I beskrivelsen din virker det veldig smertefullt, da burde de ta deg inn. Er andre ting i magen det kan være noe med selv om man er gravid.... Uansett, gjør som de andre sier over her og lykke til!

Dette hørtes ikke godt ut!!!
Kan jo være UVI så syns du skal få det sjekket ut.

Ellers har jeg har en muskel på linje med lysken som vrir seg innimellom. Blitt lagt inn tre ganger som barn fordi de har trodd det har vært blindtarmen, men alltid vist seg å være muskulært. Og det er SÅ smertefullt at jeg har grått flere ganger før smertestillende har kicka inn.

Håper du får en sjekk! God bedring og lykke til! Er nok ikke noe farlig men skjønner godt du blir bekymret ❤️

Ikke sant. Skulle slappe av em times tid, og sove om jeg fikk til det, for å se om det ble værre. Trodde rett og slett det var "voksesmerter". Men skulle ringe igjen om det ikke gikk over eller ble bedre iløpet av en time :) hadde aldri trodd det kunne være så ille, for jeg kommer meg faktisk ikke opp trappa og i seng engang. Og fikk jeg sove, så var det bare å sove, men ringe lege med en gang i morgen tidlig for å få tatt prøver.

Ikke sant. Skulle slappe av em times tid, og sove om jeg fikk til det, for å se om det ble værre. Trodde rett og slett det var "voksesmerter". Men skulle ringe igjen om det ikke gikk over eller ble bedre iløpet av en time :) hadde aldri trodd det kunne være så ille, for jeg kommer meg faktisk ikke opp trappa og i seng engang. Og fikk jeg sove, så var det bare å sove, men ringe lege med en gang i morgen tidlig for å få tatt prøver.

Det var jo uansett et bedre svar enn du har fått tidligere?
Da veit du iallfall det at om det ikke har blitt bedre innen 00.30, så ringer du på nytt :)

Det var jo uansett et bedre svar enn du har fått tidligere?
Da veit du iallfall det at om det ikke har blitt bedre innen 00.30, så ringer du på nytt :)
Ja, også klarte han å forklare litt bedre. Og at om det noe galt kunne det være mye annet enn at det er noe med bebin, men må jo undersøkes uansett, for kan jo ikke gå med så sterke smerter. Men ringer tilbake om det ikke forsvinner :)

Er litt bedre, men fortsatt veeeeldig vondt, men klarer ligge nå da. Nå åpner legen snart, så reiser til han da :)

Det kan være kolikk i urinveiene. Vanligere sv.skapsplage enn man tror, og det er visstnok helt forferdelig vondt!

Back
Topp