Sterke smerter

Uune

Glad i forumet
Marsmellows-15
Høsthjerter 2017
Natt til onsdag bråvåknet jeg med ekstreme menssmerter! Gikk på do og gikk å la meg igjen etterhvert og sovnet. 30 min senere bråvåknet jeg igjen, denne gangen med enda sterkere smerter. Var veldig vondt veldig lenge, gikk på do, tok to paracet, ble kjempekvalm og la meh på sofaen hvor jeg sovnet etter en god stund men mye vriing. Men har altså ikke blødd? Var 99% sikker på at det var en SA, men da sku det ha kommet ut vel? Noen som har opplevd noe lignende? Vondeste jeg noen gang har opplevd!

Sent from my iPhone using BV Forum

Natt til onsdag bråvåknet jeg med ekstreme menssmerter! Gikk på do og gikk å la meg igjen etterhvert og sovnet. 30 min senere bråvåknet jeg igjen, denne gangen med enda sterkere smerter. Var veldig vondt veldig lenge, gikk på do, tok to paracet, ble kjempekvalm og la meh på sofaen hvor jeg sovnet etter en god stund men mye vriing. Men har altså ikke blødd? Var 99% sikker på at det var en SA, men da sku det ha kommet ut vel? Noen som har opplevd noe lignende? Vondeste jeg noen gang har opplevd!

Min SA var ikke vond - kun pittelitt murrimger. Men ja, begynte som litt tråper blod, litt mer neste dag og i to dager. Fjerde dagen fosset det ut. Mdn blør du ikke er det nok bra tror jeg

♡02.03.2015♡

Hadde det helt likt med førstemann, hadde så vondt at jeg satt på gulvet og vugget. Var helt sikker på at alt gikk til helvette. Ikke noe blod, men veldig, veldig vondt. Det gikk bra, og hun bader rett foran meg nå ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Får bare krysse fingrene da uff, biter sammen tenna til jeg når 12 uke..

❤️ Mars 2015 ❤️

Ikke at jeg har peiling, men jeg har veldig mye luft i magen nå. Prøver jo å holde meg når jeg er rundt kjæresten og da kan jeg få skikkelig luftsmerter i magen. Så om du har holdt igjen noe osv kan det kanskje være det? For det kan være veldig veldig vondt!!

Første gang jeg var gravid hadde jeg blødninger, men det var ikke noe:) Så er vanskelig å vite når samme "symptomer" kan bety så mye forskjellig.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Våkna opp med slike smerter i natt jeg. Varte i 5-10 minutter. Regner med det var luftsmerter , for har plagdes med magen de siste dagene ... :/ Gikk over etter å ha drukket litt vann..

Kan være luftsmerter som noen her nevner. :) Etter første svangerskapet lærte jeg å ikke bry meg om å fise litt rundt samboeren min, for du må fise en del under svangerskapet fant jeg ut. Nå har vi fått ett barnslig syn på fising og ler oss skakk ihjel noen ganger når en av oss fiser, haha. :p Men press beina oppover magen og se om du får lettet litt på lufttrykket. :)

Og luftsmerter kan gjøre menssmertene ekstreme, etter en dotur så kan menssmertene være så godt som borte hos meg. Mye rart.

Når jeg var gravid sist fikk jeg så intense smerter i magen at jeg ikke klarte å røre meg. Da var jeg 6 uker på vei.

Jeg hadde kommet hjem etter å ha vært ute og smertene som hadde startet ca 1 time før, ble bare verre og verre, så jeg fant ut at jeg skulle legge meg ned og slappe av. Men det burde jeg ikke ha gjort for da ble smertene verre og jeg kom meg ikke av flekken... ringte gråtkvalt av smertene til samboer som hoppet i bilen med det samme, kom hjem og fikk geleidet meg opp av sofaen og vi kjørte ned på legevakta. Det ble verre og verre utover og det var verst når jeg satt, så jeg endte opp med å stå i mange, mange timer (kø på legevakta og sånn da vettu.. jadda).

Jeg følte ikke at det var en SA egentlig, pga at smertene var lokalisert høyere oppi magen, rett under navelen - men man blir jo pissredd når man får sånne intense smerter helt plutselig noen uker etter at man finner ut at man er gravid. De på sykehuset mistenkte at det kunne være blindtarmen og jeg ble skrevet inn på sykehuset. Men pga av mye om og men, så tok det jo en evighet før jeg ble ordentlig sjekket. OG PLUTSELIG ca. 8-9 timer etter at smertene startet, så var det et eller annet som slapp taket.. og iløpet av de neste 10 minuttene så forsvant de sakte men sikkert. Da hadde jeg noen timer senere beskrevet smerten til en sterk 8, eller 9 når jeg fikk spørsmål om hvor vondt det var fra 1 til 10.

Endte allikevel med at jeg lå på sykehuset den natten til observasjon, fordi jeg var gravid. Men smertene kom aldri tilbake, og ikke begynte jeg og blø eller noe. Og 33 uker senere fødte jeg en veldig frisk og rask sønn :) ;)
Så det var rett og slett bare en skikkelig skummel og ekkel (og vond) opplevelse.
Vet den dag i dag ikke hva det var, men mistenker at det må ha vært luftsmerter (selv om jeg verken før eller senere har hatt luftsmerter som kan måle seg med hva jeg opplevde den kvelden). Den gravide kroppen styrer og holder på, men det betyr heldigvis ikke at det trenger å være noe farlig lell om :) :)

Hmmm, men tviler på at det var luftsmerter. Vi har ikke noe problem med å åpne gasstanken i hverandres nærvær, hehe.
Når jeg var 17 år så tok jeg en medisinks abort i uke 13, og vil si at de smertene jeg hadde nå var tilnerma lik de smertene jeg lå med i 12 timer før aborten var helt gjennomført. Det var rett å slett mensensmerter x 1000!
Men har ikke hatt smerter i ettertid nå, og får bare flere symptomer ettersom dagene går :) krysser fingrene. Takk for svar allesammen <3

❤️ Mars 2015 ❤️

Kanskje det kan ha vært en cyste som sprakk? Kanskje det kan gi sånne smerter?

Jeg fikk noen sinnsyke luftsmerter i uke 2 etter en flytur. Visste ikke at jeg var gravid. Men det var iallefall sinnsykt vondt

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tja, hadde jo vært på flytur 5 dager tidligere. Kanskje det har noe med saken å gjøre? Får google litt

❤️ Mars 2015 ❤️

Back
Topp