Sterke smerter (5+3) MA?

Haapefull

Andre møte med forumet
Hei,

Jeg fikk plutselig veldig sterke smerter her en kveld. Det minte veldig om mensensmerter (har slitt med sterke smerter tidligere ved mensen). Det var så vondt at det ikke var mulig å finne en god stilling og ble nesten svett de 10-15 minuttene det varte. Hadde også litt luft i magen i samme tidsrom, men dette var ikke luftsmerter i tarmene!

Jeg har ikke hatt noen som helst blødning, men blir allikevel bekymret. Føler også kroppen kanskje har mindre tegn på graviditet (brystene er ikke like ømme, er ikke like trøtt og småkvalmen er nesten borte). Er veldig redd for MA og vurderer å bestille en legetime i morgen. Hva tenker dere?

Det er veldig vanskelig å si. Jeg hadde en MA som jeg oppdaget i uke 10 der fosteret var på størrelse med uke 5. Men jeg hadde ingen smerter i uke 5. Begynte bare med litt blødning i rundt uke 5. Smertene kom ikke før i uke 10 så da fikk jeg sjekket det ut og fant ut at det var en MA. Så for meg høres det ikke umiddelbart ut som at noe er galt. Jeg er ingen ekspert. Men tror ikke smerter er ensbetydende med MA/SA. Men lurt å ringe legen slik du har tenkt og fortelle om det tenker jeg.

For min del har ikke menssmerter vært et godt tegn, mistet to ganger, og begge startet med mensmurring og smerter i magen, men hos meg kom det ut ganske fort etter smertene begynte. Men vet jo noen har smerter uten at det er noe galt. At du ikke blør er jo positivt iallefall :-)

Begge gangene jeg mistet var det mye blod og null smerter! Blod er vel oftere ett dårlig tegn enn bare smerter. men jeg ville uansett bestilt legetime!
de måler nok bare hcg med 2 dagers mellomrom og ser etter vanlig stigning. Så du bør ikke forberede deg på å få svar hos legen med en gang

Ok, da er jeg i det minste glad jeg ikke har blødd noe. Men smertene var sterke! Har bestilt legetime nå og er spent på hvordan det skal gå..

Hei, nå vet jeg ikke om du har fått vært hos legen eller hvordan det går nå, men ville bare si at smerter for min del var positivt. Jeg kjente meg veldig igjen når du skrev at det var intense smerter i 10-15 minutter med svette. Akkurat sånn opplevde jeg det, vrei meg i smerter og fikk svetteperler i ansiktet. Dette opplevde jeg daglig i flere uker (startet i uke 4), men det var aldri tegn til blødning. Jeg var på tidlig ultralyd i uke 7 og fikk høre hjerteslag og ble beroliget av det. Men allikevel fløy jeg på do hele tiden for å sjekke etter blødninger. Disse smertene ga seg rundt uke 10, og da ble jeg nesten stresset av at de ikke var der, hehe. Nå har jeg en frisk liten jente.

Hei, nå vet jeg ikke om du har fått vært hos legen eller hvordan det går nå, men ville bare si at smerter for min del var positivt. Jeg kjente meg veldig igjen når du skrev at det var intense smerter i 10-15 minutter med svette. Akkurat sånn opplevde jeg det, vrei meg i smerter og fikk svetteperler i ansiktet. Dette opplevde jeg daglig i flere uker (startet i uke 4), men det var aldri tegn til blødning. Jeg var på tidlig ultralyd i uke 7 og fikk høre hjerteslag og ble beroliget av det. Men allikevel fløy jeg på do hele tiden for å sjekke etter blødninger. Disse smertene ga seg rundt uke 10, og da ble jeg nesten stresset av at de ikke var der, hehe. Nå har jeg en frisk liten jente.

Jeg ble innlagt på sykehus i mitt femte svangerskap, på grunn av sånne smerter. Ligamentsmerter faktisk.

Hei,

Jeg fikk plutselig veldig sterke smerter her en kveld. Det minte veldig om mensensmerter (har slitt med sterke smerter tidligere ved mensen). Det var så vondt at det ikke var mulig å finne en god stilling og ble nesten svett de 10-15 minuttene det varte. Hadde også litt luft i magen i samme tidsrom, men dette var ikke luftsmerter i tarmene!

Jeg har ikke hatt noen som helst blødning, men blir allikevel bekymret. Føler også kroppen kanskje har mindre tegn på graviditet (brystene er ikke like ømme, er ikke like trøtt og småkvalmen er nesten borte). Er veldig redd for MA og vurderer å bestille en legetime i morgen. Hva tenker dere?

Jeg har til vanlig endel menssmerter til vanlig ved mens, når jeg var gravid med jenta mi nå opplevde jeg veldig kraftig mens lignende kramper i flere uker, var verst mellom uke 5-7 var så kraftig og vondt at jeg kunne ligge hele kvelden i fosterstilling på sofa.

Var ifølge gynekolog voksesmerter jeg kjente fra livmor.

Synes du likevel skal oppsøke lege om du kjenner usikkerheter rundt denne smerten du kjenner på:-)

Lykke til!

Back
Topp