Sterke menstruasjonssmerter

TvillinggravidR

Forelsket i forumet
Er det noen som har gode råd mot sterke mens-smerter?? Jeg vet ikke om det kom av at jeg utsatte syklusen med Primolut, men da jeg fikk blødninger etterpå fikk jeg så sterke smerter som jeg ikke har hatt siden før jeg ble gravid. Ble totalt utslått og gikk på smertestillende i nesten 2 døgn. Jeg klarte ikke å gå på jobb engang for smertene var så sterke at jeg ble kvalm og klarte ikke å sitte oppreist. Dette ønsker jeg IKKE å få som fast følge én gang i måneden, men hva kan jeg gjøre for å forhindre dette? Noen gode råd??

Har hørt at å spise banan rett før mensen kan virke :)
Er selv plaget, men vet ikke om det funker.
Jeg tar smertestillende FØR smertene kommer, hvis ikke forsvinner de aldri. Bruker reseptfrie smertestillende som er kun til mensen, de funker best på meg.

Jeg tar smertestillende FØR smertene kommer, hvis ikke forsvinner de aldri. Bruker reseptfrie smertestillende som er kun til mensen, de funker best på meg.

Huff.. Du e ikkje aleine. :( Eg teke berre ein ibux og ein paracet, åsso søve eg litt, det hjelpe ei liti stund vertfall, ellers bite eg meg berre igjennom smertene..

jeg har endometriose og har derfor veeldig sterke menssmerter. Det som funker best for meg er å ta to naproxen med en gang jeg kjenner at det kommer og helst få sove litt. Da er det gjerne veldig mye bedre når jeg våkner. Håper du slipper å få det sånn hver gang! Føler med deg! :(

siljegulli skrev:

Takk for svar alle, Naproxen skal kjøpes inn til neste gang! Jeg ble ikke menneske før idag, det er den verste uken jeg har hatt.
Siljegulli; banan spiser jeg så og si hver dag, så det funker ikke på meg! ;-) Men hva heter de smertestillende du tar spesielt til mensen? Er det samme som de andre skriver?

Eneste som funka her var naproxen.. Meen når jeg gikk på ppilla skippa jeg "mensen" det hjalp meg i hvertfall.. Skal sette inn hormonspiral etterhvert, siden jeg har slitt med store blødninger og smerter... har hørt at det funker bra da.. 

Back
Topp