Sterke kynnere

Opplever at magen blir hard (kynnere?) ofte, og føler det henger sammen med stress. Igår kveld satt jeg meg vondt i brystet fordi jeg stresset så fælt, og gruet meg til å gå på jobb. Jeg klarer ikke sette fingeren på hvorfor jeg stresser! Det er så ubehagelig.

Gikk til legen for noen uker siden og fikk 40% sykemelding i to uker. Det hjalp veldig! Legen som møtte meg satt med hendene i kors og jeg følte han egentlig ikke ville gi meg sykemelding. Han viste ingen forståelse, bare så på meg og sa: «helt ærlig, hvor mange dager tror du egentlig at du trenger»?. Nå skal jeg til legen igjen for å se om jeg kan få litt sykemelding for å roe ned og ikke få så mye kynnere. Skal til samme legen igjen… spent på det.
Herregud for en lege! Min lege har hele tiden pushet på for at jeg ikke skal jobbe for mye :rolleyes: Når man nærmer seg 30 uker så syns jeg vel ikke det er så rart at man trenger å trappe ned litt :bored:

Nå begynner det å stramme seg til med kynnere hos meg også. Jeg hadde mye mer og tidligere i forrige svangerskap, men da hadde jeg mulighet til å være mer intensivt fysisk aktiv enn nå.

Jeg går fortsatt mye tur, men bare i tempoet til 3-åringen liksom..

Nå den siste uka har de begynt å komme, og kjennes GODT. Ofte på kveldstid når jeg sitter helt i ro, eller mens jeg går.

33+0 i dag.

Ekstremt mye kynnere her fortsatt! Håper de gir god modning på nyåret om ikke annet! Magen blir heeelt firkantet til tider:(

Sniker fra januar, har termin 31.1 så føler jeg tilhører her litt også :love017 Men ja, kynnere.. har hatt mye av det siden uke 22 ca. Jobber 50% og hvis jeg pusher det mer enn det så blir det veldig ille. Gjerne på kvelden etter en lang dag på jobb, eller ofte dagen etterpå. Det er akkurat som om kroppen setter i gang med de kynnerne med en gang jeg slapper av etter å ha holdt på med masse greier! En slags «hangover» eller etter-reaksjon. Magen blir helt steinhard og det blir vanskelig å puste dypt.. Heldigvis ikke så smertefullt, men veldig ubehagelig.
Så jeg prøver å lytte så godt jeg kan til kroppen og ta hviledager/roe helt ned når jeg kan.
Har ikke lyst til å føde tidlig!

Jeg hadde mye sterke kynnere forrige uke. Flere perioder med kynnere hvert 3-4 minutt i 45 minutter. Stikninger i underlivet. Ble oppdaget helt i grenseland kort livmorhals så fått beskjed om å ta det helt med ro. 32+4 i dag. Har kun vært utenfor døren 2 ganger den siste uken og kommer til å ta det helt med ro til vi iallefall er i 2024.

Jeg hadde mye sterke kynnere forrige uke. Flere perioder med kynnere hvert 3-4 minutt i 45 minutter. Stikninger i underlivet. Ble oppdaget helt i grenseland kort livmorhals så fått beskjed om å ta det helt med ro. 32+4 i dag. Har kun vært utenfor døren 2 ganger den siste uken og kommer til å ta det helt med ro til vi iallefall er i 2024.
Ja greit og roe ned til minimum 2024 da ja. Jeg målte også livmorhalsen min for 2 uker siden men den var over 3cm, helt lukket og fin og kynnerne påvirker ikke den enn så lenge :-) Men håper på nyåret det kan virke inn :laughing001

Ja greit og roe ned til minimum 2024 da ja. Jeg målte også livmorhalsen min for 2 uker siden men den var over 3cm, helt lukket og fin og kynnerne påvirker ikke den enn så lenge :) Men håper på nyåret det kan virke inn :laughing001
Så bra. Her ble den målt til 25mm forrige onsdag. Men gått 11 dager siden det og baby er fortsatt i magen. Om 9 dager (34+0) vil de ikke stoppe fødsel lengre og 15 dager til 2024 :D

Back
Topp