sterk mat - amming

spispilladisjøl

Gift med forumet
Min kjære vil ta meg med ut på den nye indiske resturanten i dag.
Men indisk = sterk mat,
Sterk mat = Magevondt etter amming ?

Jenta mi har aldri reagert på noe som helst mat før (har ikke akkurat kastet i meg en hel løk heller da,men GODT med sjokolade og kulsyreholdige drikker)..

burde vi velge en annen restaurant ? ;o

Ingen av mine barn har reagert. Magevondt hos babyer er ikke vanligere i India enn her heller, så jeg ville virkelig ikke bekymret meg.

Vi bestilte oss mat fra indisk resturant på torsdag.. Men her har ikke frøkna reagert på det[;)] Så kos deg med indisk mat du[:D] Og nyt den,for det er så god mat[;)]

Jeg hadde prøvd, vet jo ikke uten å prøve[:)]
Har hørt at de har kjempe god mat der, kos dere[:D][:D]

ORIGINAL: ruudi

her blir det hyl og skrik etter sterk mat [&:]

Sign!

Men det har jeg jo funnet ut med å forsøkt meg frem...
Indisk mat er jo gradert når det gjelder hvor sterk den er, du trenger jo ikke akkurat å spise vindaloo, og noen retter er milde.

Oda har aldri reagert når eg har ete sterk mat, då både taco og chilisaus i wok. Ikkje reagert på løk heller. Men kålerabi blei litt magevondt, men ikkje så lenge heldigvis.
Eg ville ha prøvd eg altså ;)

ORIGINAL: Frøken Lillan

ORIGINAL: Sukkertopp

Ingen av mine barn har reagert. Magevondt hos babyer er ikke vanligere i India enn her heller, så jeg ville virkelig ikke bekymret meg.

Knis, Men de tar nok litt hensyn der nede også, som oss - som kutter ned på feks løk!
Jeg vet ikke nok om indisk kultur til å vite hva de tror forårsaker magevondt hos babyer. Det meste av det mødre mener babyer reagerer på er kulturelt betinget, og har nok lite med fysiske reaksjoner å gjøre... F.eks. er det noen kulturer som mener at babyer kan få vondt i magen hvis mor spiser hvitløk, mens andre kulturer bruker hvitløk for å bedre magevondt hos babyer, slik som fenikkelte blir brukt her. Det er ikke babyene som er forskjellige.[8D]

Det er mulig at babyer reagerer på løk, men det er nok sjeldent. Prøv deg fram med din baby, og ikke tenk så mye på hva andres barn har reagert på. Også er det greit å huske at alle barn får vondt i magen noen ganger. I stedet for å automatisk skylde på det siste du har spist, så går det an å prøve samme mat en gang til for å sjekke.

ORIGINAL: Frøken Lillan

Knis, Men de tar nok litt hensyn der nede også, som oss - som kutter ned på feks løk!
Jeg vet ikke nok om indisk kultur til å vite hva de tror forårsaker magevondt hos babyer. Det meste av det mødre mener babyer reagerer på er kulturelt betinget, og har nok lite med fysiske reaksjoner å gjøre... F.eks. er det noen kulturer som mener at babyer kan få vondt i magen hvis mor spiser hvitløk, mens andre kulturer bruker hvitløk for å bedre magevondt hos babyer, slik som fenikkelte blir brukt her. Det er ikke babyene som er forskjellige.[8D]

Det er mulig at babyer reagerer på løk, men det er nok sjeldent. Prøv deg fram med din baby, og ikke tenk så mye på hva andres barn har reagert på. Også er det greit å huske at alle barn får vondt i magen noen ganger. I stedet for å automatisk skylde på det siste du har spist, så går det an å prøve samme mat en gang til for å sjekke.

Dette er jeg veldig enig i.
Foreløpig spiser jeg absolutt alt.
Og Mia har ikke mer vondt imagen enn man vel kan forvente av ett ferskt tarmsystem. :)
Her har både indisk og hot thai curry gått ned ,på høykant :)

ORIGINAL: Siljemor88

Her har det gått helt fint med sterk mat[:D]

sign[:)]

Jeg ville nok prøvd å spist det,og hvis hu reagerer så veit du jo at du burde holde deg unna.Det er ikke nødvendig å ikke spise ting fordi noen andre sine babyer ikke tåler det,er bedre å prøve seg fram selv om din baby tåler fde forskjellige tinga som babyer kan reagere på.

Noen babyer tåler alt,andre ingen ting man må prøve seg fram selv.

Helsesøster sa jeg burde prøve og heller plukke bort mat som jeg trodde hun reagerte på etter jeg hadde spist og hun hadde fått vondt i magen. Tror det er en lur måte å gjør det på, for det er mangen ganger de tåler mer enn vi tror :-D

grunnen til at jeg spurte var mere dette med sterk mat - er så mye om og men på om det gir magevondt.

Jennie har aldri hatt magevondt, selv om jeg spiser det jeg vil. BANK I BORDET. men hun fiser hele dagen :P

jeg spiste en mild rett med fløtesau, det var HERLIG!!!! tror ikke jeg har vært på en bedre restaurant :)

Var det den i Sandefjord? husker du hva den heter? venninna mi sa det var supergod mat der[:)]

Må prøves en gang [:)]

Back
Topp