Sterilisert, men positiv test? *bilde*

"Sikkerheten mot å bli gravid er ikke 100 prosent ved sterilisering, verken for menn eller kvinner. Både sædleder og eggleder kan gro sammen igjen, eller inngrepet kan være utført feil. I løpet av de første fem årene etter sterilisering av kvinner blir cirka én prosent gravide. Etter fem år oppstår det så godt som aldri svangerskap. Blant de svangerskapene som opptrer, er ett av fem utenfor livmoren."
- Snl.no

Er jo maks uflaks da o.o 1%..
Men siden så mye som 1/5 blir gravide utenfor livmoren da, så burde det jo bli henvist relativt tidlig til ultralyd uansett..??
Neste fredag blir litt sent, du burde ringe og snakke en gang til med legekontoret, nevn bekymring for exu, for da blir det brått mer akutt.
Jeg husker i forrige svangerskap så fikk jeg sterke smerter i eggleder og da sa legen at jeg måtte komme på minuttet. Det kunne være svangerskap utenfor livmor (exu) og det var farlig! Ble sjekket med engang! :)

Jeg husker i forrige svangerskap så fikk jeg sterke smerter i eggleder og da sa legen at jeg måtte komme på minuttet. Det kunne være svangerskap utenfor livmor (exu) og det var farlig! Ble sjekket med engang! :)

Ja, hvis man har sterke smerter så er det jo høy risiko. Jeg skjønte det bare sånn at TS er litt over forventet mens, så hun er jo bare rundt 4+ uker på vei. Men hun burde få UL ila 6 uker på vei for å utelukke exu, og da blir neste fredag relativt sent..
Også er det jo et uplanlagt svangerskap, så hvis man ikke ønsker å gjennomføre det, så er det jo bedre å gjøre noe med det tidligst mulig. Og, ja. De kunne i det MINSTE ha tilbydd hCG måling i blod for å bekrefte graviditet, og sjekke stigning; og gi informasjon om at "kontakt med en gang ved smerter" etc...

Ikkje erfaring, men skal sterilisere meg etter dette barnet her. Gynekolog sa til meg at eg kunne bli gravid utanfor livmora, men at det er skjeldan. Har også høyrt om andre som har blitt gravide og som har født friske barn. So det er ikkje 100% sikkert

Hvordan gikk det? :)

Oppdatering kommer her!
Har vært i kontakt med fødestuen lokalt og nærmeste sykehus. Siden jeg er bare er 5+3 uker på vei, så ville legen vente til fredag 11 til å ta ultralyd, må reise til sykehuset (3 timer unna). Grunnen for at de venter til da er for at de skal kunne se hvor det befinner seg, og om det er levedyktig.
Har fått beskjed om å kontakte legevakta med en gang hvis jeg får smerter, så blir jeg sendt på sykehuset.
Har tatt flere tester, alle med stigning i styrke.
Så veldig spent på UL den 11 nov. Jeg håper det er i livmoren og levedyktig.

Oppdatering kommer her!
Har vært i kontakt med fødestuen lokalt og nærmeste sykehus. Siden jeg er bare er 5+3 uker på vei, så ville legen vente til fredag 11 til å ta ultralyd, må reise til sykehuset (3 timer unna). Grunnen for at de venter til da er for at de skal kunne se hvor det befinner seg, og om det er levedyktig.
Har fått beskjed om å kontakte legevakta med en gang hvis jeg får smerter, så blir jeg sendt på sykehuset.
Litt av en historie, krysser fingrene for at ultralyden går bra :) lykke til videre

Oppdatering kommer her!

Jeg er spent på dine vegne, og håper du kommer.med oppdatering etter UL!
Ønsker deg masse lykke til!! ❤️❤️
Spennende saker!

Oppdatering kommer her!
Unnskyld meg men det hele er helt sykt:woot:føler jeg ser en spennende film! Hold oss oppdatert:hilarious::shy:

Helt utrolig❤️ Håper på positive svar og at lille ligger der den skal❤️

Oppdatering kommer her!
Krysser fingrene ❤️
Jordmoren min fortalte meg i går at gjennom hennes karriere har hun hatt 2 kvinner som var sterilisert som ble gravid :shy: Og vi bor på en liten plass.Hehe ❤️ Meninga det her da tenker jeg:love7

Krysser fingrene ❤️
Jordmoren min fortalte meg i går at gjennom hennes karriere har hun hatt 2 kvinner som var sterilisert som ble gravid :shy: Og vi bor på en liten plass.Hehe ❤️ Meninga det her da tenker jeg:love7
SÅpass ja Liten plass her og, og eldste jordmoren hadde aldri vært borti noe slikt før. Så det er spennende! Jeg er bare 32 år, har to barn fra før. Og siste året har jeg kjent på følelsen av at jeg angrer på steriliseringen. Så hvis dette sitter der det skal, så tenker jeg at det er en mening med det ❤❤❤

SÅpass ja Liten plass her og, og eldste jordmoren hadde aldri vært borti noe slikt før. Så det er spennende! Jeg er bare 32 år, har to barn fra før. Og siste året har jeg kjent på følelsen av at jeg angrer på steriliseringen. Så hvis dette sitter der det skal, så tenker jeg at det er en mening med det ❤❤❤
Hvordan går det ?

Oppdatering.
Lørdag for 5 dager siden begynte jeg og blø, som en type kraftig mens. Dagene etter brun utflod. Mistet de ømme puppene. Antok at det som var hadde gått tapt.
Hadde idag innvendig ul. Ingenting å se i livmor. Ikke noen indre blødninger. Kunne ikke se noe på eggstokkene enda iallefall. Tatt hcg måling og skal ta en til mandag. Mest sannsynlig blir det etterkontroll for å avkrefte at det ikke sitter noe på egglederne.
Hele har vært en berg og dalbane av følelser. Enda positive tester, men det kan henge igjen en stund. Blir greit å få svar på blodprøvene.

Ny oppdatering for interesserte.
11 november tok jeg ul der de så ingenting, målte også hcg som var på 280.
14 november tok jeg ny hcg måling som va steget til 330. Nå er de redd det er exu, men at de ikke klarte å se noe på ul.
Ny blodprøve idag.
Noen som har lignende erfaring?

Back
Topp