Sterilisert mann

Palma12

Betatt av forumet
Hovedårsaken til at vi går gjennom assistert befruktning er at mannen valgte å sterilisere seg (før vi møttes). Er det flere her som går gjennom prøverør på grunn av sterilisert mann? Og har dere evt prøvd reversering av steriliseringen?

Min mann ble frarådet dette da det var liten sjanse for at operasjonen kom til å bli vellykket. Jeg har i ettertid fått påvist lave amh-verdier så jeg er glad vi ikke «kastet bort» dyrebar tid på dette.
 
Min mann er sterilisert, så vi gikk rett på assistert. Fikk beskjed om at det kunne ta lang tid før sædkvaliteten var god nok. Det ønsket ikke vi å vente på. Han tok TESA uttak. Hadde ikke veldig mange sædceller, men det holdt allikevel.
 
Ja, og ja. Han tok operasjon, men det fungerte ikke dessverre. Tilleggsfaktor er pcos, så vet ikke noe om vi kunne fått det til uten.
 
Last edited:
Ja her er det eneste grunn, mannen steriliserte seg for ca 20 år siden. Har likevel ikke vært noe problem å få ut mange svømmere gjennom TESA, så det er visst gode muligheter tross lang tid. Har 5 egg på frys nå.
 
Er det noen som kjenner til prosessen med omgjøring av sterilisering? Er dette en omfattende operasjon?
 
Mannen min er sterilisert. Vurderte reversering, men fikk beskjed om at det ville ta nærmere ett år etter operasjon før vi kunne forvente graviditet, hvis det i det hele tatt gikk. Sjansen for at det gror igjen er også tilstede. Fikk beskjed om at det kosta 30-35000 og at det er mer komplisert enn det var å sterilisere.

Valget vårt ble derfor ISCI/TESA. Ved test-uttak fant de liv, men ikke veldig mye. De valgte å avslutte letingen så fort de fant liv. Jeg håper bare de finner mange spreke svømmere neste uke ved uttak/innsetting.
 
Hei!
Mannen min steriliserte seg før vi møttes. Han refertiliserte seg i 2016, ca 6 år etter steriliseringen. Vi har ikke fått det til på egenhånd. Vi har nå hatt tre prøverørsforsøk hvor det siste lykkes, men det endte i MA.
Akkurat nå synes jeg livet er skikkelig urettferdig.
 
Back
Topp