Sterilisering

Annic73

Gift med forumet
Har du villa ha sterilisert deg, hvis du har vært sikker på at du ikke skal ha flere barn?

nei, jeg ville heller ha vært nøye med prevansjon..

nei! Men mannen skal klippe snoren naar vi anser oss som ferdige. Det er et mye stoerre inngrep for kvinner enn for menn, dessuten er det reversibelt for menn...

Sliter litt med dette akkurat nå...
Når siste mann kom til så bestilt æ sterilisering... det er opp til 1 års ventetid... og nå har det gått over 1 år, å æ har enda itj fått nå innkallelse...
Men så har liksom tvilen kommet smygende å etter som mnd har gått...
Føle plutselig en liten angst bare ved tanken[&:]
Æ har 4 flotte barn no, sambo er far til 2 av dem... og æ føle vi har nok med 4 onga i hus[:)]
Men sambo e itj helt enig i det da, han vil gjærne ha en til om noen år, men æ klare itj tænk på det no... Syns vi har mer enn nok...[&o]

Ja, jeg vurderer det faktisk.... Jeg vet at jeg ikke vil ha flere barn - og pga alderen også så vurderer jeg det sterkt. Mannen min har pratet om at han skal gjøre det, men det blir visst bare med prat.... Hadde jeg vært yngre tror jeg ikke jeg hadde vurdert det.

jeg blir å sterilisere meg, håper det kan føre til at ikke cystene mine vil gi meg krft og uten eggstokker så blir det ikke flere cyster... men så skal vi ha 4 barn å ser ut som det kommer til å ta sin tid siden vi må ha hjelp....

Ja faktisk.. Syns ikke det bare er mannen som "plikt" til og gjøre det [:)]

nei det ville jeg ikke gjort, og ville heller ikke forventet at mannen min gjorde det.. da har jeg heller kobberspiralen i [:)]  Den gir meg ingen plager, og fungerer flott...

Nei, jeg skal ikke det. Jeg tenker litt sånn"tenk om vi plutselig vil ha en til" Men vi har egentlig bestemt oss for at dette er siste,men man vet jo aldri

Nei.

ORIGINAL: Novembergull

ORIGINAL: Novembergull

ORIGINAL: Mikke

Hvis jeg hadde vært helt sikker så ja, men når er man helt sikker da?

Når du føler at du har blitt for gammel?[8|]
Jeg hadde nok gjort det om mannen nektet og jeg følte jeg var for gammel til å ta meg av flere små[;)]
(for meg vil det være når jeg runder 40 tipper jeg, men hvem vet hva jeg føler når jeg er 40 da[;)])

kan jo hende at en angrer

ORIGINAL: Mrs.Shaanett

Niks[:)]

Jeg steriliserte meg etter unge nr 3 [:)]

ORIGINAL: Mikke

Hvis jeg hadde vært helt sikker så ja, men når er man helt sikker da?

Vi snakker om at sambo kanskje skal. Men det må han jo ville selv. Jeg har hormonspiral i 4 år til, så får vi se hva han sier da. Vil han ikke må jeg vel sette inn ny spiral, men frister ikke, ettersom jeg blødde masse i 9 mnd etterpå. 
Synes det er bedre at han gjør det enn jeg ettersom det er et mye mindre og lettere inngrep på menn. Pluss at det er jo bare rettferdig at han skal lide litt for det, jeg har jo født de to barna! [:D]

Back
Topp