Sterilisering

sjanetta_sunrise

Forelsket i forumet
Er det noen av dere som har gjennomført sterilasjon, og ønsker å dele erfaringene deres?:)

Jeg er 27 år og venter nå 4. Barnet. Alle barna mine er ønsket, men nå kjenner jeg at jeg er "godt fornøyd" :p

Hvor lang tid tok opperasjonen?
Ble det stygge arr?
Og viktigste for meg å vite, opplevde dere bivirkninger i etterkant? Eventuelt hvilke?

Takk for svar:)

Jeg gjorde det i forbindelse med KS.
Ingen bivirkninger i etterkant.

Lettere for mannen å gjøre det;) større inngrep for oss kvinner:)

Jeg håpet mannen ville gjøre det, men må nok gjøre det selv. Han er redd for arr og at han ikke skal fungere.

Jeg tok det i forbindelse med keisersnitt og det hele tok 2 minutter lenger tid enn hva det ville gjort om jeg ikke hadde sterilisert meg. Det er ikke vanlig i dag at man gjør det på kvinner som ikke allerede ligger under kniven siden det både er kostbart og et ganske så stort inngrep.
Ingen bivirkninger, 13 mnd siden.

Ville ikke gjort det hvis jeg ikke skulle hatt ks uansett, er kjempe stor operasjon på damer...

Henger meg på her for tips og erfaring, sparer til sterilisering selv :)

Har tenkt å gjøre det selv, så henger meg på og følger tråden :-)

Gjorde det i forbindelse i med en annen operasjon, 5 små hull på magen. Magen min ser ut som et skattekart etter flere operasjoner de siste åra, så plager ikke meg da ;) Inn ene dage hjem andre dagen. Ingen komplikasjoner i det hele tatt. Kjempefornøyd :)

Takk for flere svar. Hva er prisen på å få gjennomført en slik opperasjon?
Jeg har hørt om flere som mener de har kommet i overgangsalderen etter sterilisering, så dette er ikke noe dere har erfart?

:)

Jeg har hørt om flere som mener de har kommet i overgangsalderen etter sterilisering, så dette er ikke noe dere har erfart?

Da jeg tok det kosta det 6 000.- synes det var dyrt, men siden jg ikke skal ha flere barn enn de 2 jeg har så syntes jeg det var den beste løsningen for meg. Slippe disse hormonene. Jeg kom ikke i overgangsalderen. Jeg har mensen som før.

Sterilisering fjerner ikke hormoner, der er det som før, egglederne deles og syes igjen! Livmor og eggstokker er der som før.. Jeg har dårlig erfaring med sterilisering. Jeg blør mye og lengre, nå i 14 dager og er blitt blodfattig og lider veldig av jernmangel, på tross av jerntilskudd, store magesmerter+++Så jeg vil få det gjort om. Anbefaler heller å bruke spiral eller p-stav.

Jeg håpet mannen ville gjøre det, men må nok gjøre det selv. Han er redd for arr og at han ikke skal fungere.
det er kun ett sting på pungen, han får ikke noe arr. Inngrepet tar ca 10 minutter og resten av dagen får han ikke løfte, løpe eller trene, men ellers er det ingen sykemelding. Seksuelt er det ingen som opplever å ikke fungere som normalt. Det er veldig få bivirkninger for menn og veldig veldig sjelden de oppstår. Det handler kun om noen få prosent som får betennelse.

Har ikke gjort det enda, men skal gjøre det etter vi får en til. Da blir det samtidig som KS ;)

Skal få det utført i forbindelse med KS.
Eg hørte også om dette med overgangsalderen, så eg spurte legen..ho sa det ikkje stemte, men at dei "ifølge studier" kunne sjå at nokre kunne rekne med å kome i overgangsalderen 6 mnd tidligere enn dei ellers ville gjort. Korleis dei har funne ut DET kan eg ikkje fatte, men eg jatta no med og satsa på det stemmer. :-P
Eg får det vel gratis pga KS, ellers er der vel egenandel på 6000 eit-eller-anna. :-)

det er kun ett sting på pungen, han får ikke noe arr. Inngrepet tar ca 10 minutter og resten av dagen får han ikke løfte, løpe eller trene, men ellers er det ingen sykemelding. Seksuelt er det ingen som opplever å ikke fungere som normalt. Det er veldig få bivirkninger for menn og veldig veldig sjelden de oppstår. Det handler kun om noen få prosent som får betennelse.

Det koster mye mindre for menn også:)

Ikke av sterilisering.
Det eneste sterilisering gjør er å hindre at egget kommer frem til livmoren, og spermen frem til egget.

Det er kun dersom man fjerner eggstokkene at man kommer i overgangsalderen

Back
Topp