Noen her som har gjort det I eget inngrep? Altså uten ks?
Hvordan går man frem? Og hvor mye koster det? Gratis om man Gjør det I det offentlige?
Hvordan går man frem? Og hvor mye koster det? Gratis om man Gjør det I det offentlige?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg planlegger det om jeg ikke må ha keisersnitt. Fikk beskjed om at jeg må kontakte fastlegen som sender en henvisning til sykehuset. Der er det for undersøkelse og samtale. Inngrepet koster uansett. Ikke sikker på hvor mye, men det var noen tusenlapper for noen år siden.
Takk for svarer det noen aldersgrense på det? Er "bare" 26, men har fått tre flotte barn - og kroppen min takler svangerskapene så dårlig at nå er det definitivt stopp!
Jeg skal gjøre det på barsel, kikkehullsinngrep dagen før jeg reiser hjem.
Hvilket sykehus hører du til? Jeg må vente minst 2 mnd etter fødsel.
Sykehuset Telemark
Sålenge man gjør det i forbindelse med annen innleggelse, i denne forbindelse fødsel, slipper man egenandelen også![]()
Hvem har du hørt det fra?
Jeg mente også det var sånn, men jordmoren jeg gikk til da jeg var gravid sa at det var kun om det var keisersnitt det ble gjort og man slapp egenandelen.
Dr.Adrian Botea, ved sykehuset Telemark. Han er ansvarlig for min fødselsplan. Jeg har fått innvilget keisersnitt etter ønske, men har like rettigheter ved vaginal fødsel dersom det skulle skje før uke 37.
Etter rundskriv fra helsedirektoratet i 2012
Hvis steriliseringsinngrepet blir utført mens kvinnen er innlagt i sykehus for annen behandling eller årsak, for eksempel i forbindelse med fødsel, er det ikke anledning for sykehuset å kreve egenbetaling for inngrepet.
I brevet står det spesifikt at man ikke skal betale. Google gjerne og ta med til jordmor
"Hvis den som skal steriliseres er innlagt i sykehus, for eksempel i forbindelse med fødsel, skal vedkommende ikke betale egenandel."
Takk for svar ☺
Er nok dessverre for sent for min del da lillegutt er tre uker gammel i dag, men jeg tenker å snakke med jordmor om det.
Jeg googlet en del før fødsel, men fant ikke eksakt det du skriver, og da jordmoren min sa at det ikke ble gjort i forbindelse med vaginal fødsel, trodde jeg på det
Jeg skal definitivt ikke ha fler. Tåler ikke flere svangerskap.
Hva er bivirkningene? Hvor stort er inngrepet?
Hørt flere har slitt med magesmerter og kraftig mens i ettertid. Min fastlege frarådet meg sterilisering pga det og at det var større fare for komplikasjoner under inngrepet i forhold til hos mannen. Samme sa min gynekolog.Jeg skal definitivt ikke ha fler. Tåler ikke flere svangerskap.
Hva er bivirkningene? Hvor stort er inngrepet?
Her nekter mannen:-/ så om vi skal slippe å leve I et hormonhelvete på prevensjon så må jeg til pers;-)Hørt flere har slitt med magesmerter og kraftig mens i ettertid. Min fastlege frarådet meg sterilisering pga det og at det var større fare for komplikasjoner under inngrepet i forhold til hos mannen. Samme sa min gynekolog.
Her har legen hans sagt at han må bare si ifra, så blir det henvist til nabokontoret som er steriliseringsklinikkenHer nekter mannen:-/ så om vi skal slippe å leve I et hormonhelvete på prevensjon så må jeg til pers;-)