Sterilisering

~Blikk~

Elsker forumet
Noen av dere som har gjort det?
Hva var deres erfaringer med det? Gjorde dere det som et eget inngrep eller samtidig som ks?

Lurer på det samme.

Har ikke gjort det, men har gitt beskjed om at om jeg må ta keisersnitt så skal jeg steriliseres. Ellers tar jeg det 2 mnd etter fødsel.

jeg kommer aldri til å gjøre det, men mannen har gått med på å gjøre det om vi klarer å få alle barna vi ønsker oss først :) Jeg tør ikke slikt inngrep.. alt for pingle..

(har forsovidt ei venninne som har gjort det. Hun fødte tvillinger, og da gjorde de det samtidig. Ei annan venninne som har gjort det gjorde det i et eget ingrep. De er veldig fornøyde begge to)

Jeg lurer også på dette. Noen bivirkninger eller plager i ettertid?

Lurer på hva slags erfaringer som er der ute. Jeg vet egentlig litt for lite om det og vet egentlig ikke hva jeg lurer på annet enn å høre hvordan andre har opplevd det :)
Var litt mer øm etter KS'et denne gang enn sist ellers så merker jeg egentlig ikke noe til det.
Veldig kjekt å slippe å tenke på prevensjon :)

Jeg tok det i forbindelse med keisersnitt. Det er viktig å søke om sterilisering tidlig. Gjør man det for tett mot fødsel kan man visstnok få avslag, for man kan jo bli litt irrasjonell etter å ha gått gravid i 35 uker, og føler at man aldri vil gjøre noe sånt igjen. :p

Det er bare et halvt år siden jeg steriliserte, så jeg har ikke så lang historikk ennå. Men jeg opplever det som en stor frihet. Selve prosessen var enkel. Et skjema som måtte fylles ut, det gjorde jeg vel ca uke 25. Og så spurte de under keisersnittet om jeg fortsatt ville. Jeg bekreftet, og så var det gjort.

Jeg tok det i forbindelse med keisersnitt. Det er viktig å søke om sterilisering tidlig. Gjør man det for tett mot fødsel kan man visstnok få avslag, for man kan jo bli litt irrasjonell etter å ha gått gravid i 35 uker, og føler at man aldri vil gjøre noe sånt igjen. :p

Det er bare et halvt år siden jeg steriliserte, så jeg har ikke så lang historikk ennå. Men jeg opplever det som en stor frihet. Selve prosessen var enkel. Et skjema som måtte fylles ut, det gjorde jeg vel ca uke 25. Og så spurte de under keisersnittet om jeg fortsatt ville. Jeg bekreftet, og så var det gjort.
Og NB, NB: Går vannet en uke før planlagt KS og man får "akutt" KS i steden er det viktig å minne dem på at du skal ha det.

Håper mannen går med på sterilisering den dagen vi føler oss ferdige med å få barn. Men tviler egentlig

Ble sterilisert under en cysteoperasjon, 5 hull i magen, veldig enkelt. Måtte fylle ut et skjema hos gynlegen i forkant det var det eneste formelle. Har ingen plager etterpå. Har fortsatt mens,men ikke eggløsning så blør men ikke smerter egentlig genialt :)

Ble sterilisert under en cysteoperasjon, 5 hull i magen, veldig enkelt. Måtte fylle ut et skjema hos gynlegen i forkant det var det eneste formelle. Har ingen plager etterpå. Har fortsatt mens,men ikke eggløsning så blør men ikke smerter egentlig genialt :)
Det høres jo egentlig helt supert ut. Jeg fødte vaginalt, så jeg må ta det i eget inngrep.. nesten litt kjipt at man da må betale for det selv.

Det høres jo egentlig helt supert ut. Jeg fødte vaginalt, så jeg må ta det i eget inngrep.. nesten litt kjipt at man da må betale for det selv.
Men en sparer det vel inn igjen ifht. prevansjonsutgifter

Back
Topp