Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har ikke gjort det, men har gitt beskjed om at om jeg må ta keisersnitt så skal jeg steriliseres. Ellers tar jeg det 2 mnd etter fødsel.
Man har samtale med fødselslege når man søker om KS man tar det daKan man bare gi beskjed om det eller må man søke?
Jeg kunne bare gi beskjed om at jeg ønsket det.Kan man bare gi beskjed om det eller må man søke?
Jeg gjorde det i forbindelse med KS, hva lurer du på?
Var litt mer øm etter KS'et denne gang enn sist ellers så merker jeg egentlig ikke noe til det.Lurer på hva slags erfaringer som er der ute. Jeg vet egentlig litt for lite om det og vet egentlig ikke hva jeg lurer på annet enn å høre hvordan andre har opplevd det![]()
Og NB, NB: Går vannet en uke før planlagt KS og man får "akutt" KS i steden er det viktig å minne dem på at du skal ha det.Jeg tok det i forbindelse med keisersnitt. Det er viktig å søke om sterilisering tidlig. Gjør man det for tett mot fødsel kan man visstnok få avslag, for man kan jo bli litt irrasjonell etter å ha gått gravid i 35 uker, og føler at man aldri vil gjøre noe sånt igjen.
Det er bare et halvt år siden jeg steriliserte, så jeg har ikke så lang historikk ennå. Men jeg opplever det som en stor frihet. Selve prosessen var enkel. Et skjema som måtte fylles ut, det gjorde jeg vel ca uke 25. Og så spurte de under keisersnittet om jeg fortsatt ville. Jeg bekreftet, og så var det gjort.
Det høres jo egentlig helt supert ut. Jeg fødte vaginalt, så jeg må ta det i eget inngrep.. nesten litt kjipt at man da må betale for det selv.Ble sterilisert under en cysteoperasjon, 5 hull i magen, veldig enkelt. Måtte fylle ut et skjema hos gynlegen i forkant det var det eneste formelle. Har ingen plager etterpå. Har fortsatt mens,men ikke eggløsning så blør men ikke smerter egentlig genialt![]()
Men en sparer det vel inn igjen ifht. prevansjonsutgifterDet høres jo egentlig helt supert ut. Jeg fødte vaginalt, så jeg må ta det i eget inngrep.. nesten litt kjipt at man da må betale for det selv.
Joda. men ved KS gjør de det gratisMen en sparer det vel inn igjen ifht. prevansjonsutgifter