sterilisering..

kooala

Glad i forumet
Noen her som vet noe om sterilisering? Jeg skal snart utføre KS Nr 3 og er sikker på at dette er siste, så tenkte da å sterilisere meg, siden de gjør det under keisersnittet. Men er det noen ulemper ved å sterilisere seg? Går man i overgangsalderen?

Noen her som vet noe om sterilisering? Jeg skal snart utføre KS Nr 3 og er sikker på at dette er siste, så tenkte da å sterilisere meg, siden de gjør det under keisersnittet. Men er det noen ulemper ved å sterilisere seg? Går man i overgangsalderen?
Kjenner tre som har gjort det. De har vært veldig fornøyde. Ingen spesielle plager, som de har fortalt om da:)

Jeg har tenkt på å gjøre det samme, men så leste jeg noe skumle greier på nett og da ble jeg litt skeptisk. Post tubal ligation syndrome tror jeg det heter

Nei, du kommer ikke i overgangsalderen. Du må fjerne begge eggstokkene for å komme i overgangsalderen. (Jo mindre du naturlig kommer i den pga alderdom)
Sterilisering hos kvinner foregår ved at egglederne kuttes over og lukkes.
Jeg tok også KS med mitt siste barn og steriliserte meg. Jeg måtte ha samtale på sykehuset og signere papirer i forkant. De spurte også en gang til på selve dagen om jeg fortsatt var sikker eller om jeg var i tvil. Dette er 9 mnd siden og jeg har ikke fått tilbake syklusen enda.

Back
Topp